Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:56

door de grote veranderingen op Bokt ben ik nog steeds een klein beetje de weg kwijt wat waar hoort.
Maar ik denk hier

Als jullie buiten gaan rijden, en dan bedoel ik, echt buiten rijden dus wel wat langer dan een uurtje...wat nemen jullie dan altijd mee?
En HOE nemen jullie dat dan mee(zadeltasje, in je zakken, heuptasje)

Sinds kort rijd ik paarden bij, die aan de bosrand staan en ik heb vandaag dus ruim 1,5 uur door het bos gereden...
Ik zou graag een zakmesje, telefoon, ID, en eventueel wat water meenemen,maar weet niet wat makkelijk is.

Zeker met wat warmer weer doe je geen dikke jas met veel zakjes aan,dus, wie doet wat?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:57

De bananentas van Dabo!

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:58

Wij hebben dekjes en daar zitten dan zakjes op waar je van alles in kan stoppen
Als je wil kan ik wel een foto zoeken
het is heel er makkelijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:58

bananentas??

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:00

ik neem een telefoon mee en zakmes halstertouw knoop ik om de broek als ik langer dan anderhalf uur weg ga. en id die heb ik de helft van de tijd niet bij mij.

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:01

linky

Re: Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:02

Goede zadeltas of rugzak met plek voor bidon, GSM en lekkere dingen en uiteraard een hoevenkrabber/mes. (Goedhard in Wierden o.a.)
Verder rijd ik met een halsterhoofdstel en daar een halstertouw aan en dan om de hals knopen voor als je er eens af moet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:06

bedankt voor de link naar de bananentassen...ook mooie oplossing!
Halserhoofdstel is ook handig inderdaad ja..

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:42

Op een gewone rit neem ik geen bijzondere dingen mee (behalve mijn telefoon en die heb ik meestal gewoon in mijn broekzak). gal ik langer als een paar uur, heb ik al meerdere dingen geprobeert: heuptasje, maar dat hopst op en neer, niet echt prettig, rugtas: ook niet echt handig, hopst ook, en is met warm weer erg zweterig), zadeltassen: die ik had waren voor mijn paard minder prettig, ook geen succes dus. Als ik met mijn westernzadel reed knoopte ik meestal een dunne jas met de leren veters vast, in die jas had ik dan het een en ander zitten.
Ik ga nu voor de sjabrakjes met tassen erop genaaid. Half mei krijg ik ze, dus ik kan eerst nog niet beoordelen hoe ze bevallen (ik hoop goed, aangezien ik in juli de dwingeloose vierdaagse mee ga rijden).

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:55

Voor ritjes korter dan 3 uur neem ik echt niks mee hoor.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:56

Hoevenkrabber en telefoon altijd eigenlijk
Edit : in mijn jaszak

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:34

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:40

ik doe bij echt lange buitenrit altijd een halster over of onder mijn hoofdstel en touw om de nek, rugtasje mee en viola!

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:41

Ik neem altijd een stalmes mee, met hoevenkrabber en mes eraan. Verder een mobiel, eigenlijk nooit ID... Die prop ik in mijn jaszakken in de winter, en in de zomer de mobiel in m'n broekzak en het mes aan het zadel (inklapmes) maar dat rijdt niet echt superlekker. En een halstertouw, dat knoop ik ook aan het zadel.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:59

Vaak had ik een heuptasje om (en dan het tasje op de rug anders wiebelt het zo) Als het wat kouder is heb ik een jas aan dus stop ik mijn telefoon ed in mijn zakken.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:34

ik neem m'n mobiel mee als ik alleen ga (ook als we met meerdere zijn) en neem verder eigenlijk niks mee. Ja de cap zet ik op en natuurlijk neem ik ''m'n paard'' mee

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:46

M'n mobiel stop ik altijd in m'n broekzak. En als ik echt lang op pad ging nam ik eten en drinken enzo in een klein rugtasje mee dat ik aan het zadel knoopte. Dan hangt het niet zo op je rug te slingeren Je paard moet er natuurlijk wel tegenkunnen dat er af en toe een tasje tegen z'n schouder aanzit...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:49

Stalmes en telefoon. Prakitsch ook het enigste naast veternaire kaart wat ik mee neem op wedstrijd. Rij met halsterhoofdstel en heuptasje. Soms nog een bidon water en een beetje eten mee. Maar ik train nooit alleen dus het gaat of inde zadeltassen of in de fietstassen.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:03

Ik heb altijd liever een zijtas dan een rugtas, je rugtas hobbelt dan zo op het zadel, tenzij je een wat kleiner tasje neemt..

Dan neem ik telefoon mee, halster doe ik onder het hoofdstel en touw bind ik om. Eten doe etc doe ik dan in mijn tas.

sjappelorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:42

ik heb een paar jaar gelden zo'n verschrikkelijke lelijke overlevings bodywarmer gekocht met allemaal zakjes. Maar o zo handig . Je doet het over je shirt of onder je jas, er gaat van alles in, een kaart, (handig als je verdwaald), een ruitermes, tampon, 2 strotouwtjes, een liga of zo, je telefoon, zelfs een heel klein digi fototoeselletje, pleister, rolletje verband, een veiligheidsvestje voor als je in schemer over de weg moet, soms een broodje als je langer weggaat, een pakje drinken., Het klinkt allemaal heel erg vol maar je merkt er niets van omdat het verdeeld is over veel zakjes. en ik hang de bodywarmer zo weer aan de kapstok gevuld en wel,natuurijk niet met bederfelijjke dingen die heb ik al opgegeten.
Mijn vriendin met wie ik samen veel buitenrijdt heeft ook zo'n overlevingsvestje zoals wij dat noemen.
bevalt heel goed. We hebben zo vaak zonder kleine dingen gezeten in nood en nu hebben we veel bij de hand!

sjappelorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:42

ik heb een paar jaar gelden zo'n verschrikkelijke lelijke overlevings bodywarmer gekocht met allemaal zakjes. Maar o zo handig . Je doet het over je shirt of onder je jas, er gaat van alles in, een kaart, (handig als je verdwaald), een ruitermes, tampon, 2 strotouwtjes, een liga of zo, je telefoon, zelfs een heel klein digi fototoeselletje, pleister, rolletje verband, een veiligheidsvestje voor als je in schemer over de weg moet, soms een broodje als je langer weggaat, een pakje drinken., Het klinkt allemaal heel erg vol maar je merkt er niets van omdat het verdeeld is over veel zakjes. en ik hang de bodywarmer zo weer aan de kapstok gevuld en wel,natuurijk niet met bederfelijjke dingen die heb ik al opgegeten.
Mijn vriendin met wie ik samen veel buitenrijdt heeft ook zo'n overlevingsvestje zoals wij dat noemen.
bevalt heel goed. We hebben zo vaak zonder kleine dingen gezeten in nood en nu hebben we veel bij de hand!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:52

Een sleutelkaartje aan je zadel en 1 aan je broek bijv is nooit verkeerd. Verder heb ik alles bij in het kleine zakje van mijn rijbroek Daar gaat mijn gsm in iedergeval in mee. verder rij ik vaak alleen lange buitenritten samen met mijn vriendin...verder heb ik er nog nooit aan gedacht om meer mee te nemen.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:05

ik heb aan het borsttuig (maar kan ook aan je zadel) het adres en telefoonnummer van stal + naam van m'n paard hangen. het zit in zo'n plasticje wat je aan een sleutelbos oid kan doen.
stel dat ik eraf val, en iemand vindt m'n paard, dan weten ze waar hij thuishoort.
op stal vertel ik altijd aan iemand waar ik ongeveer heen ga, en hoe lang ik weg denk te blijven. je weet maar nooit...

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:13

misschien een domme vraag, maar waarom een mes mee?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:13

In mijn mes zit ook een hoevekrabber. Altijd fijn om die mee te hebben en neemt weinig ruimt in beslag. Een mes mee gewoon voor de zekerheid. Mocht er iets gebeuren waarbij het paard vast komt te zitten kun je hem lossnijden. (de teugels ofzo...)