welke trailer merken zijn populair??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

welke trailer merken zijn populair??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:47

Ik heb mijn vrachtwagentje verkocht en wil nu een trailer kopen.

Welke merken zijn populair en waarom?

Ik heb een trailer nodig die hoog is,dus makkelijk instapt voor een bang paard, veel borstruimte zodat hij ruimte genoeg heeft voor zijn hoofd ivm kijkerig paard. Onderhouds vriendelijk, ong tot 750 kg ledig gewicht. Eventueel met zijlader om uit te stappen.

Voor een mooie 2e handse kan ik ongeveer 3000 euro betalen, dus prijsverhaal speelt ook mee.

Graag jullie ervaringen met gemak zelf aankoppelen/verplaatsen trailer, laadvriendelijkheid paard, geluidshinder paard, etc.

Wat betalen jullie voor een trailer verzekering??

#Ymke#

Re: welke trailer merken zijn populair??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:58

Ik ben zelf heel erg tevreden met mijn Hotra Salinero. Ruime,lichte trailer. Veel comfort, licht super achter de auto!! Mijn paard loopt er zonder te twijfelen zo op. Gewicht van de trailer is uit m'n hoofd 630 kilo, max. laadvermogen is 1300kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:03

Mooi ga ik eens op marktplaats kijken hoe die er uit ziet.

Al vast eentje om te kijken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:05

Laat ik je met trots zien hoor

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:33

Wow een mooie! Maar das een neue

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:35

ik heb gehoord dat Westfalia zo heerlijk rijden, zo ook dat je ze nouwelijks voelt, wij zijn opzoek naar een westfalia

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:47

Die van mij is idd nieuw, maar ze zijn er ook 2e hands hoor.. En zo duur zijn ze nieuw niet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:09

Waar onze trailer in onderhoud is werd ons ook een Hotra aangeraden als we nog eens wat anders willen.
Goede kwaliteit voor een niet al te hoge prijs!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:11

Heb een atec olympialine ook een aanrader echt een fijne kar rijdt heerlijk!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:46

Ik heb een Hotra Yaris. Nieuw rond de 3000 euro.
Het is een basismodel, ik heb er zelf voor 150 euro een rubberen gietvloer en rubber op de laadklep in laten leggen.
Tiara, het paard van Masja op bokt, is 1.68m en durfde op geen enkele trailer. Deze loopt ze inmiddels probleemloos in.
Met rijden is het een heel fijne trailer, je merkt eigenlijk niet eens dat er iets achter je auto hangt. Ik leen hem nog wel eens uit aan mensen die gaan verhuizen of grote spullen moeten halen en echt iedereen is er positief over.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:50

Wij hebben nu onze tweede Brenderup Imperial. Die is héél erg ruim, misschien voor jou te .... maar wel een hele lichte, stabiellopende trailer die zelfs stabiel blijft als hij afgekoppeld staat.

Afbeelding

Onze schoonzoon heeft trouwens pas een nieuwe Hotra Salinero, mooie trailer!

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:01

Ik heb een oudere Hati trailer , omdat mijn paard 1.86 is en ook lekker lang! Deze worden ook nieuw gemaakt voor niet heel erg veel geld, ik ben net afgestudeerd dus had niet zo veel te besteden en wel een enorme knol. Vandaar Hati

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:26

#Ymke# schreef:
Ik ben zelf heel erg tevreden met mijn Hotra Salinero. Ruime,lichte trailer. Veel comfort, licht super achter de auto!! Mijn paard loopt er zonder te twijfelen zo op. Gewicht van de trailer is uit m'n hoofd 630 kilo, max. laadvermogen is 1300kg.

Dat is een hele mooie trailer! Weegt 600 kg. (even ter info), 225 hoog en voldoende hoofdruimte! Oudere trailers zijn vaak aanzienlijk lager!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:30

ik ben ook opzoek naar een trailer.
maar ff een vraagje hoeveel moet je auto kunnen trekken?
We zijn opzoek naar een andere auto maar weet niet wat een trailer en paard wegen.
Ik weet dat als je een trailer hebt dat en het laadvermogen bijelkaar dat dat je auto moet kunnen trekken.
maar ja hoeveel is dat?

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:35

Moniek schreef:
ik ben ook opzoek naar een trailer.
maar ff een vraagje hoeveel moet je auto kunnen trekken?
We zijn opzoek naar een andere auto maar weet niet wat een trailer en paard wegen.
Ik weet dat als je een trailer hebt dat en het laadvermogen bijelkaar dat dat je auto moet kunnen trekken.
maar ja hoeveel is dat?

De meeste 1.5 paardstrailers zijn gekeurd op 1300 kg. Een trailer weegt gemiddeld 600 kg., dus als je een auto hebt die rond de 1300 kg. mag trekken zit je altijd safe

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:38

die ifor williams trailers zijn erg ruim en je paard kan er aan de voorkant uitlopen zeg maar.
Ik neem over een tijdje ook een nieuwe trailer, denk dat ik voor de hotra salinero ga, meeste mensen vinden dat ook een fijne trailer!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:39

Moniek let ook op de kogeldruk. Ik zit hier dus totaal onverwacht met een nieuwe auto die ik had gekocht speciaal vanwege kinder- en paardenspullen erin en de mogelijkheid om een trailer te trekken en nou is de toegestane kogeldruk te laag dus ik kan er alsnog niks achter hangen Hij moet 75-100 zijn en bij mijn auto mag maar 65.

Elegance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:41

Urielle schreef:
Moniek let ook op de kogeldruk. Ik zit hier dus totaal onverwacht met een nieuwe auto die ik had gekocht speciaal vanwege kinder- en paardenspullen erin en de mogelijkheid om een trailer te trekken en nou is de toegestane kogeldruk te laag dus ik kan er alsnog niks achter hangen Hij moet 75-100 zijn en bij mijn auto mag maar 65.

kogeldruk? Een trailer heeft bijna geen kogeldruk

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:45

Wij hebben een Henra Buffalo. Een hele prettige trailer volgens mijn vader (die rijdt namelijk, heb zelf nog geen rijbewijs )
Ik weet alleen niet of wij een trailerverzekering hebben. Denk het wel maar ik weet niet wat mijn ouders er voor betalen

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:54

Ik heb nu een Hotra Eforse. Hiervoor een Hotra Elegance gehad. Prima trailers vind ik het

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:57

Wij hebben ook een Brenderup, en ik wil nooit meer anders. Lekker makkelijk met laden, want halverwegen de klep zit het paard al binnen met z'n koppie. Kijk ook maar naar de foto van MoniqueT dan kan je het goed zien. Wij werken veel met jonge paarden dus deze trailer is voor ons zijn gewicht in goud waard!! Rijd heerlijk en mooi stabiel idd zelfs als ie afgekoppeld staat!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:58

Elegance schreef:
Urielle schreef:

kogeldruk? Een trailer heeft bijna geen kogeldruk

Ik denk dat de koppel wordt genoemd, dus de trekkracht van een auto. Niet zozeer hoeveel kg een auto mag trekken, maar de kracht die een auto heeft om een last van zijn plaats te krijgen, lekker blond uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:01

Hotra doet het goed, hoor ik al.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:03

russel schreef:
Hotra doet het goed, hoor ik al.

Je hebt gewoon veel trailer voor relatief weinig geld

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:03

nee het gaat erom hoeveel een auto geremt mag trekken toch?