Ik heb echt een superbraaf en lief paard. Hij heeft een goed karakter,heeft nergens schrik voor en is heel gewillig MAAR ...
Hij heeft 1 lastig probleem...
Bij het opstijgen wilt hij niet stilstaan. Als iemand hem vasthoud ofzo wel. Hij kent het woord 'hooo' nochtans heel goed,want tijdens het rijden of aan zijn halstertouw stopt hij bij dit commando meteen.
Maar owee,als je het gebruikt om op te stijgen. Vanaf het moment dat ik de teugels aanspan en achter zijn schouder sta (om aan mijn zadel te kunnen
) begint hij voor-of achteruit te stappen.Hij doet dit 'kunstje' niet enkel bij mij. Als er iemand in de buurt is vraag ik om hem tegen te houden,maar ik wil ook alleen kunnen rijden. Na lang zeulen geraak ik er meestal dan wel op en soms bind ik hem vast aan het hek,kruip ik erop en maak ik de koord los.
Weten jullie wat ik hier kan aan doen?
Ik had gedacht om plakjes wortel in mijn zak te steken en hem laten stil te staan en er precies op te kruipen (niet volledig,maar gewoon aan de beugel trekken alsof er gewicht op komt,want ook dan beweegt hij al) en als hij mooi blijft stilstaan hem belonen. Zo zal hij dan mss toch inzien dat als hij stilstaat dat dat iets GOED is....
Weten jullie ook hoe het komt dat die lieveling van mij niet wil blijven stilstaan?
Groetjes en bedankt voor jullie advies