Regenjas tijdens proef!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naam

Regenjas tijdens proef!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:44

Tjonge afgelopen zaterdag heerlijk zeiknat geregend op wedstrijd....
en nu zit ik weer met een flinke verkoudheid!
dus nu zit ik zo te denken van WAAROM wordt er nooit gezegd, het is erg slecht weer, laat maar een regenjas aan.... het gaat tenslotte om je eigen gezondheid!

Laten ze het zomertunue maar afschaffen en het regentenue aanschaffen *o/* ..... want van 2 x 5 minuten je jasje uit met 30 graden krijg je niets van... en van 2 x 5 minuten je regenjas uit krijg je wel degelijk klachten van!

bah.. ben er echt niet lekker van. wat dat betreft is die paardensport met al zijn zotte regeltjes een rotsport!

wat vinden jullie hiervan? en is het echt zo dat je officieel niet met regenjas mag startten??

Kunnen we hiertegen niet in protest komen... Want met het volle zomerseizoen nog voor de boeg, heb je weer VEEEEL kans op ziek worden door dit soort LEUKE wedsdtrijden....

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:49

Wat ik vooral zo tegenstrijdig vind is dat het met springen wel mag.
Nu begrijp ik dat het met dressuur ook om het totaalbeeld gaat, maar zo gauw je zeiknat geregend bent is dat totaalbeeld zowiezo al niet mooi meer.
Waarom dan inderdaad niet gewoon een jas aan. Niemand vraagt om die regen, en dan denk ik: wees blij met de mensen die niet zo laf zijn om op het laatste moment af te melden vanwege het weer, laat lekker die jas aan...

Maargoed, hetzelfde met zonnebrillen, vliegennetjes ed.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:51

tja, dressuur wordt inderdaad achtergesteld bij t springen.
niets mag, en alles moet!

Maar is t echt zo volgens de regelementen dan? dat je geen regenjas aan mag?? want ik kan er niets over vinden!
en ben toch wel van plan eens even iets uit te zoeken.. zal ik de knhs maar eens even een email sturen???

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:08

oh ik zit dus nu eens even goed te zoeken in de reglementen, en vind daar wel iets positiefs:

In het geval van zeer slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde worden toegestaan.

Oh, dus er is wel iets voor geregeld, al komt het nooit voor dat ja het mag aanhouden (tenminste heb ik nog nooit meegemaakt, ja heeeel vroeger een keer bij een ponywedstrijd)

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:16

Ze gaan niet zo snel over tot het toestaan van een regenjas. Inderdaad bij het springen al wel erg snel (watjes...?) maar de dressuurbikkels laten hun leren rijlaarzen gewoon volstromen met regenwater en zittend soppend in hun donkerblauwe of zwarte rij-jas te paard....

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:28

en dat is niet zo erg... als je er niet ziek van wordt! Maar ik zit nu na 1 buitenwedstrijdje ... al snipverkouden met megahoofdpijn thuis!

en ach t ligt ook aan mezelf, als ik er vanaf nu aan denk om bij ELKE wedstrijd een droge broek, trui, jas en schoenen mee te nemen... dan is er niets aan de hand natuurlijk! Maar ja. ik vergeet dat standaard... en dan moet je nog wachten op je prijs.. en dan duurt en dat duurt.. en dan na 1 1/2 uur denk je "laat maar zitten, ga wel zonder prijs naar de kachel toe!!!" tja. en dan heb je dus zeker 2 uur lang nat rondgelopen.. en wordt je verkouden... das natuurlijk ook niet gek he!

maar wel stront vervelend...

Maar goed, heb een mail gestuurd aan de knhs, wanneer de afgevaardigde gaat beslissen dat de regenjas aan mag blijven... want dat ik dat in al die jaren nog nooit heb meegemaakt!
ben benieuwd wat en of er reactie komt!

wordt vervolgd!

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:35

Ik ben benieuwd wat voor reactie je terug krijgt van de knhs!
Ik vind het ook stom dat het niet mag, misschien denken ze dat ze je houding van je rug enzo niet goed kunnen zien met en regenjas aan? Naja idd voor de zekerheid droge kleren meenemen is wel handig, en een fleecedeken zodat je paard ook even op kan drogen, dat vind ik altijd zo zielig.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:36

* volgt dit topic ook even *

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:39

Ja ben ook benieuwd wat voor reactie ik krijg.

haha nou ik ben dus echt zo'n muts, dat ik voor mijn paard wel altijd warme dingen bij me heb.. maar inderdaad voor mezelf vergeet ik dat gewoon!

maar ik zat net ff verder te kijken op internet, en er bestaan dus wel waterdichte rijjasjes! Dat is ook een optie, om even iets extra geld uit te geven en altijd dat rijjasje bij je te hebben, moet je dan in de regen rijden, dan heb je het in elk geval warm en ben je droog!

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:41

Maar zaterdag was zelfs mijn onderbroek nat, kijk daar hou ik dus geen rekening mee! Het enige wat nog droog was waren mn sokken.....

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:57

ja dat is ook zo.
eigenlijk zou het gewoon verboden moeten worden die regen. haha

gewoon alleen 's nachts regen en overdag droog.
probleem opgelost!!

Juco

Re: Regenjas tijdens proef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:04

Ik heb wel eens toen ik al half ziek was een vrij kleine regenjas onder mijn wedstrijdjas gedan. Plastron erover klaar...
Nu had ik een te kleine regenjas en een iets te ruime wedstrijdjas, maar het ging wel. Nadeel was dat het niet ademde en ik alsnog kletsnat was, maar dan van het zweten...

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 11:13

ja dat is ook zo.
regenjassen helpen ook niet helemaal. maar zorgen er in elk geval wel voor dat je niet onderkoelt van je paard afstapt!

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 05:51

Is het antwoord op de E-mail al binnen??

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 06:37

GeJe schreef:
Ze gaan niet zo snel over tot het toestaan van een regenjas. Inderdaad bij het springen al wel erg snel (watjes...?) maar de dressuurbikkels laten hun leren rijlaarzen gewoon volstromen met regenwater en zittend soppend in hun donkerblauwe of zwarte rij-jas te paard....

Je vergeet je doorweekte rijbroek die nu roze op je huid is ipv wit

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:52

Alina schreef:

Je vergeet je doorweekte rijbroek die nu roze op je huid is ipv wit

haha ja dat ook, vooral als je je zomerrijbroek aan hebt in plaats van je winterrijbroek, die schijnen helemaal snel door..

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:01

ben ook wel benieuwd hoe het knhs hier op gaat reageren!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:17

ElskedZ schreef:
ben ook wel benieuwd hoe het knhs hier op gaat reageren!!

Daar komt eerst nog wel 3 maand overheen voor je ooit antwoord krijgt
Is vaak zo als je ze een vraag stelt.
En als je zelfs 2 vragen stelt, krijg je wel even antwoord op welgeteld 1 vraag!
Zootje ongeregeld daar..

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:19

naam schreef:
oh ik zit dus nu eens even goed te zoeken in de reglementen, en vind daar wel iets positiefs:

In het geval van zeer slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde worden toegestaan.

Oh, dus er is wel iets voor geregeld, al komt het nooit voor dat ja het mag aanhouden (tenminste heb ik nog nooit meegemaakt, ja heeeel vroeger een keer bij een ponywedstrijd)

dan moet je t dus gewoon vragen. grote kans dat t dan dus gewoon mag

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 11:05

Nou ben net terug uit t werk en gauw email checken, maar heb dus nog geen antwoord!

we moeten het dus gewoon maar even afwachten!

zodra ik mail heb horen jullie het!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:19

Ik heb wel een keertje iemand gezien met een regenjas aan..
In de dressuur bedoel ik dan. Volgens mij was ze trouwens wel de enige

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:50

Als het erg hard regent zorg ik altijd voor droge kleren of we gaan meteen naar huis om om te kleden. Alleen wel vervelend als je overvallen wordt door een dikke regenbui.

Zoiezo achterlijk dat het bij springen idd mag bij het minste of geringste miezerbuitje en bij dressuur nog niet eens bij een mega stortbui... Net als het zomertenue. Heb 1 x een jury gehad die zei meid, doe die jas toch uit, t is veelste warm... Was toen ruim 30 graden en geen zuchtje wind...

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:39

GeJe schreef:
Inderdaad bij het springen al wel erg snel (watjes...?)

Nee, geen watjes maar gewoon verstandig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:24

Kitty schreef:
GeJe schreef:
Inderdaad bij het springen al wel erg snel (watjes...?)

Nee, geen watjes maar gewoon verstandig.

Ik ben als dressuurruiter ook verstandig, maar wij mogen geen regenjas aan, dus heeft niks met verstand te maken....

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:05

maar goed!
al met al heb ik nog steeds GEEN reactie van KNHS! haha
we wachten dus gewoon nog even af!