ik heb jullie hulp nodig! zal ik overgaan of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

ik heb jullie hulp nodig! zal ik overgaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:17

hoihoi

ik heb een vraag aan jullie, ik weet dat jullie niet weten hoe ik rijd enzo maar ik zit met het volgende...

ik heb eerder met mn pony bij de paarden gestart, heb daar 6 wpten gereden, nu bij de paarden heb ik er ook 6 gereden in totaal dus 12, ik mag dus over naar de L... het gaat best goed in de B (heb de nieuwe proeven nog niet gereden hor) en ik twijfel of ik in juni over kan gaan.

ik heb nog 6 proeven in de B als het goed is en ik moet me nu inschrijven voor 2 wedstrijden in juni, zal ik me dan gewoon voor de L1 inschrijven?? het wijken, en de middengangen hebben we nog wel moeite mee maar verder gaat het wel goed, oefenen moeten we zeker nog, maar ik vind het ook zonde om in de B te blijven hangen, maarja om te vroeg naar de L te gaan is ook wat... aan de andere kant zou ik de L kunnen afzeggen als mn aankomende proeven niet gaan maarja ik kan er ook gewoon voor gaan.. wat zouden jullie doen?

gister heb ik op een onoficieel scholenconcour in de L1 gereden, ging wel oke, had 188 punten. ik weet dat het allemaal nog niet heel super gaat maar ik was wel tevreden. misschien dat jullie me een duwtje in de rug kunnen geven? (of juist niet? )

groetjes roelinda

mirjamalvaro

Re: ik heb jullie hulp nodig! zal ik overgaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:20

Ik zou gewoon inschrijven voor de L1, je hebt dan nog een paar maanden om verder te trainen. En als je nu al 188punten haalt op een oefencondours moet je daarlijk ook wel winst rijden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:22

mirjamalvaro schreef:
Ik zou gewoon inschrijven voor de L1, je hebt dan nog een paar maanden om verder te trainen. En als je nu al 188punten haalt op een oefencondours moet je daarlijk ook wel winst rijden.

ja maar ik haal er zowiezo 5 punten af omdat het onofficieel was, maar goed dan had ik nog 183 punten dat is wel zo. dankje voor je reactie.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:31

Je moet overgaan als je denkt dat jij en je paard/pony er klaar voor zijn, En dan gaat het zeker lukken, ik zou je in juni gewoon opgeven voor de L1, en als je op een onofficiele wedstrijd 188 rijd, dan rijd je ook wel ongeveer zo op een officiele wedstrijd ook wel rond de 180 hoor!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:31

ik zo er gewoon voor gaan je hebt nog tijd om te oefenen en als het niet gaat kan je toch gewoon terug laten zetten naar de B....
probeer gewoon zou ik zeggen dan merk je het vanzelf...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 12:45

StOoRzEnDeR schreef:
ik zo er gewoon voor gaan je hebt nog tijd om te oefenen en als het niet gaat kan je toch gewoon terug laten zetten naar de B....
probeer gewoon zou ik zeggen dan merk je het vanzelf...

kan dat? ik dacht als je eenmaal in de L zit je echt niet meer terug kan of dat je dan moet betalen ofzo, maar ach ik denk dat ik het probeer!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:51

een vriendin van mij had zich met springen ingeschreven voor het M maar ze had het id dat het beter was om daar nog even mee te wachten en toen heeft ze met de vereniging gebeld en die hebben toen geregeld dat ze gewoon in het L kon starten maar dat was wel met springen.....dat was ik ff vergete

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:21

Zolang je nog niet in de L1 bent gestart kun je het secretariaat bellen dat je toch geen L1 wilt starten maar B, meestal zetten ze dat toch gewoon om dan. Maar als je al een keer gestart bent in de L1 mag je geen B meer starten.

Vadisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:22

StOoRzEnDeR schreef:
een vriendin van mij had zich met springen ingeschreven voor het M maar ze had het id dat het beter was om daar nog even mee te wachten en toen heeft ze met de vereniging gebeld en die hebben toen geregeld dat ze gewoon in het L kon starten maar dat was wel met springen.....dat was ik ff vergete

Je kunt altijd zolang je nog niet officieel in de L gestard bent vragen aan de wedstrijdsecretariaat of je ipv L B mag starten en anders meld je je af voor de L en geef je je voor de volgende wedstrijden gewoon weer op in de B, maar zodra je echt gestart bent in de L (dus gaat om of je gereden hebt en niet dat je je opgegeven hebt voor een bep. klassen want dat telt zeg maar niet) kun je niet meer terug naar de B

@ mirjamalvaro je was me net voor!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:23

Ik typ wat sneller

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:50

Zo aan je verhaal te horen moet je toch wel naar de L toe kunnen. Je kunt het altijd proberen en wil het niet ga je gewoon lekker door oefenen en dan lukt het op een gegeven moment toch wel. In juni moet dat toch zeker wel kunnen dat is nog 2 maanden verder. Goed oefenen met wijken en middengalop en heel veel andere dingen zitten er niet in als in de B. Succes alvast

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:15

jipje_niekje schreef:
Zo aan je verhaal te horen moet je toch wel naar de L toe kunnen. Je kunt het altijd proberen en wil het niet ga je gewoon lekker door oefenen en dan lukt het op een gegeven moment toch wel. In juni moet dat toch zeker wel kunnen dat is nog 2 maanden verder. Goed oefenen met wijken en middengalop en heel veel andere dingen zitten er niet in als in de B. Succes alvast

\dankje voor reactie, ja is ook zo als ik gewoon goed blijf oefenen moet het op den duur wel oke gaan in de L, als ik in het begin geen winst haal weet ik gewoon waar ik aan moet werken, ik hoop dat de aankomende proeven in de B ook gewoon aardig lekker blijven gaan, dan is de overstap al wat minder.

j0rien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:14

Ik denk dat het je makkelijk afgaat in de L1 de foto`s van je scholenconcour zien er ook super netjes uit. Ik denk dat het je wel lukt in het L1, gewoon starten en nu eerst nog een paar maandjes goed trainen Succes !

Marije_Dusty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:38

ik zou gewoon L1 gaan starten.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:50

Ik heb gister naar de nieuwe L1 proeven gekeken.. Ik vind ze een stuk makkelijker als voorheen.. Dus ik zou me gewoon inschrijnven in het L1!!! succes

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:44

Ik zou het gewoon proberen! Je hebt nog best even de tijd om te oefenen, en de meeste vinden de overgang van B naar L1 niet zo moeilijk..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:49

knightloekie schreef:
Ik heb gister naar de nieuwe L1 proeven gekeken.. Ik vind ze een stuk makkelijker als voorheen.. Dus ik zou me gewoon inschrijnven in het L1!!! succes

Bij de oude proeven heb ik meer als een jaar over het B gedaan en 2 maanden over het L1
en aangezien de proeven makkelijker geworden zijn... DOEN

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:59

van mij moet je over gaan want als ik het kan met vanity kan jij het helemaal met Bonny!!!
gewoon inschrijven! en met deze proeven is het makkelijker!
maar ik spreek je over donderdag!

xxx amee

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:47

Ik ga als enige dwars liggen (zo ben ik ) en zou je juist adviseren om nog even in de B verder te rijden tot je alle onderdelen uit de L1 beheerst, nog beter: L2 klaar bent! Ik zou lekker prijsrijden in de B (geef toe, dat IS fijn ) en in die zelfde lijn doorgaan naar de L1.

Mocht je tegen die tijd denken dat je paard er echt 200% klaar voor is dan kun je nog vragen bij het secretariaat of je L1 knt starten ipv B.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:25

Urielle schreef:
Ik ga als enige dwars liggen (zo ben ik ) en zou je juist adviseren om nog even in de B verder te rijden tot je alle onderdelen uit de L1 beheerst, nog beter: L2 klaar bent! Ik zou lekker prijsrijden in de B (geef toe, dat IS fijn ) en in die zelfde lijn doorgaan naar de L1.

Mocht je tegen die tijd denken dat je paard er echt 200% klaar voor is dan kun je nog vragen bij het secretariaat of je L1 knt starten ipv B.

ik blijf ook nog zowiezo t/m mei in de B, 3juni is mijn eerste keer L1 als het goed is. ik oefen nu ook al soms dingen uit de L1 maar houd me meer bezig met de basis en gewoon met de B zolang ik nog B rijd.
thanx voor je reactie!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:18

nou na vandaag ben ik al iets minder zeker van de L

maar ik ga wel evengoed hoor,

mn pony was hengstig vandaag en verkouden, daardoor was ik al gestresst...

met losrijden ging het wel maar in de ring was ik dr helemaal kwijt, middendraf en stap ging niet, 3 keer verkeerde galop....... en nog meer van dat soort dingen terwijl het normaal wel gaat..

daardoor werd ik ook gespannen en hield veel te veel vast waardoor het misging..

ik was best teleurgesteld maarja het kan niet altijd goed gaan,
stel ik rijd tot en met juni geen winst, even goed gewoon gaan proberen? xxx

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:34

waarom start je nieteeen keer H.C.?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:26

Juist, keertje HC starten. Ik zou ook nog even wachten met echt overgaan. Doe rustig aan en probeer alle oefeningen voor 100 % te beheersen voor je je paardje gaat "dwingen" tot iets waar hij mss nog niet helemaal klaar voor is....

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:19

ik heb HC gestart en toen ging het goed, en meestal gaat het in de B wel goed! maar nu ging met losrijden alles oke en in de ring kreeg ik het niet meer voor elkaar..

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:50

Stel jezelf de vraag of je het erg zou vinden om de eerste keer in het L1 lagere punten te rijden. Zo niet, kun je gewoon overgaan. Ik vind de nieuwe L1 proeven sowieso niet veel meer verschillen van de B proeven vroeger.