Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

More

Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:32

Ik vraag leren laarzen op mn verjaardag (en ik mag ze ook )...
Ik wil graag Petries (Petrie Perfect), hebben jullie daar ervaringen mee?
Zijn ze goed?
Ik mag van 200 euro dus ik twijfel tussen Petrie en Cavallo..
Welke vinden jullie het best?
Of hebben jullie gehoord welke beter zijn?

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:33

ik ben zeer tevreden over mijn petrie laarzen.... Heb alleen wel de petrie standaard aangezien de perfect me afgeraden werd bij veel gebruik naast het paard ivm de coating die over de laars zit...

Merr

Re: Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:36

Ik twijfel ook tussen die twee, of helemaal een andere.

Volg dit topic dus even.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:50

Ik ben er ook zeer tevreden over. Ik heb mijn Petrie Perfect laarzen en ze zien er nog hartstikke goed uit.

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:46

ik heb petrie,eerst had ik derby maar petrie bevalt me beter.
ze blijven er beter uitzien dan de derby [bij mij dan]

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:48

Ik heb ook petries (moet ze alleen nog inlopen) ik heb ze van Anky en ik vind ze super mooi enz.. en ze beginnen ook steeds lekkerder te zitten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:53

Jaaaaa!
Nu ze eenmaal zijn ingelopen zitten ze heel lekker!
Ik heb ook de Petrie Perfect...
In het begin had ik echt van waar ben ik aan begonnen...

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:53

Ik heb sindskort mijn tweede paar petries met coating. Het eerste paar heb ik zelf 6-7 jaar gedragen en gaat nu zijn tweede leven in bij een andere bokker. Coating begon pas aan het einde wat los te laten.
Ik vind het een fijne onderhoudsvrije laars die echt een stootje kan hebben.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:04

Ik heb 3 maal petries gehad en nooit weer.Ik was er zo ontevreden over.Ben altijd heel zuinig op mijn spullen.Maar de laarzen werden heel beroerd.Ze werden na een tijdje heel hard.Absoluut niet soepel meer.De verf slijt heel snel.Ik had na een korte tijd al kale plekken op beide laarzen.Komt niet door een onrustige beenligging.Want mijn benen liggen perfect stil tijdens het rijden.Die kale plekken beginnen al heel gauw.Begint aan de binneknat waar het lusje zit waar je de laars mee aantrekt.En op den duur wordt dat steeds meer.Ik heb toendertijd begrepen van de fabrikant dat het eraan ligt hoe vaak het leer door de verf is gegaan.Waarschijnlijk gebeurd dat bij de petrie minder vaak dan bij andere merken.

Heb nu derby en arait.Zijn zeer soepel.Blijven er perfect uit zien.Worden niet kaal, ook niet op de plekjes waar dat lusje zit.Blijven zacht en soepel aanvoelen en slijten niet.Heb ze hele dagen aan.Cavallo heeft ook deze kwaliteit.

Maar iedereen heeft een andere mening over merken.Er zullen ook mensen zat zijn die wel heel tevreden zijn over petrie.
Ik zou als ik jou was gewoon bij de merken eens aan trekken in de winkel.Als je van soepel materiaal houdt dan kies je waarschijnlijk toch voor de cavallo.Je moet het zelf voelen en zien.Succes met je aankoop

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:38

Ben ook geen Petrie fan

Vind de modellen (van rundleer) absuluut niet mooi (vooral rond de enkels). Ze zijn door zo wij dat als ze gaan inzakken dat het pijlijk wordt voor je enkels.
Ook vind ik het leer onderdaad hard worden na een tijdje.

VInd Derby's prettiger

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 07:49

Oke bedankt! Ik denk dat ik nu ook andere laarze ga passen .
Maar ik vind zon P'tje ook zo leuk , maar daar moet je eigenlijk niet op afgaan.
De cavalo is ook 200 euro dus die kan ik ook wel eens gaan passen.
En hoe duur is de derby?

Refagreni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:49

Ik heb Petrie Perfects en ze bevallen prima, maar ik draag ze dan ook alleen op wedstrijd. Normaal rij ik met ariat schoenen en jodphurbroek. Groeten, Annemiek

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:50

Nee.

Ik heb Petries en Cavallo's, de Petrie's waren na een maand al kaal aan de binnenkant...
De Cavallo's gebruik ik zo'n 6 uur per week om te rijden, al twee jaar lang en die zien er nog uit als nieuw

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 10:45

Ik ga mn laarzen ook alleen voor de wedstrijden gebruiken, en dat is maar 2 x per maand.. k denk dat ze het dan wel een tijd uithouden .
Als ik dan oooooit nieuwe koop kan ik deze voor altijd gebruiken.
Duurt het inlopen lang? Moet je ze ook 'inrijden' of is inlopen ook genoeg voor het rijden?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:20

Ik heb 3 paar Petrie's. Bevallen me alle 3 prima!

Tomboy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:25

Ik ben zeer tevreden met mijn petries! Niets op aan te merken.
Ik denk dat de 2/3 mensen hierboven gewoon ontzettend pecht ermee hebben gehad, want ik denk dat dit wel de meest gedragen laarzen zijn. Kijk maar gewoon bij een wedstrijd, ik denk dat 2/3e ermee rondloopt. Dat zegt wel genoeg denk ik.

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:30

Kijk hier eens, viewtopic.php?f=118&t=562718&hilit=
Ik had er ook een topic over..
En nee, de volgende laat ik op maat maken bij www,rijlaarzen.nl omdat de petries mij niet passen.
De mijne zijn trouwens te koop..

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:46

Ik heb nu mijn tweede paar petrie's.
De eersten waren de perfect, ik pas ze niet meer maar je ziet aan de binnenkant dat de coating een beetje eraf gaat.
Ik ben nu bezig met de Anky's, met een rits aan de voorkant in te lopen, dus daar kan ik nog niet veel van zeggen.
Ik vind de Petrie's mooier dan Cavallo (de goedkoperen)

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:19

Ik heb al een jaar of 7 dezelfde Petries (perfect). Ze zien er nog prima uit, behalve de eerder genoemde slijtage plekken aan de binnenkant. Nou ja, zoals iemand mij eens zei: je kunt ziet dat je ze gebruikt! En zolang de buitenkant er nog mooi uitziet,....
Ik denk dat ik de volgende keer (zla nog wel een aantal jaren duren) weer petries neem.

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:27

Ik neem nooit geen Petrie perfect meer.
Als je een kras krijgt op je plastic coating krijg je dat er nooit meer uitgepoetst.
Daarbij zijn de zolen geplakt in plaats van genaaid dus lieten altijd aan de voorkant de zolen los.
Ik heb sindsdien de Petrie standaard en neem ze altijd 1 maat breder dan de ruitershop ze adviseer.
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat ik mijn laarzen moest verkopen omdat ik er niet meer in kwam.
s'Avonds zijn je benen dikker en ook met warm weer zetten je benen wat op.
Neem ze niet te strak hoor!!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:30

Of er nu een goudkleurig P-tje van petrie op zit of een goudkleurig C-tje van cavallo.Daar moet je inderdaad niet op afgaan.Het gaat om de kwaliteit en hoe ze aanvoelen.Probeer er meerderen en dan zul je het merken hoor.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:11

Ik weet vrijwel zeker dat ik petrie perfect heb, en mijn zolen zijn volgens mij ook genaaid. Ik heb in elk geval nog nooit last gehad van loslatende zolen. Ik heb ze ook nog nooit hoeven te verzolen. Tot voor een jaar deed ik ze altijd op het allerlaatste moment aan. Tegenwoordig doe ik ze thuis aan en ga dan naar stal. Ze hebben dus wel wat meer te lijden nu (moet er paarden mee uit het land vangen, dus ook door de blubber enzo), en ik loop er meer op. Toch zijn de zolen nog steeds niet aan vervanging toe.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:42

Ik heb sinds een week Petrie Elites. Ben er dik tevreden mee Schijnt wel een hel te zijn met inlopen, maar ik ben er gelijk mee gaan fietsen en ja, toen kon ik wel janken, maar de tweede keer dat ik ermee ging fietsen (en gelijk ermee ging rijden) zaten ze best lekker eigenlijk...

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:43

heb nu ruim een half jaar de petrie perfect laarzen, en ze bevallen me uitstekend! maar ik heb ze alleen aan met rijden, zodra ik daar mee klaar ben gaan ze uit, loop er niet meer door de stallen of mest er mee uit. Heb er ook laarzen spanners in zodat ze mooi rechtop blijven staan..

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:59

Ik heb mijn Petrie Perfect's nu ongeveer 3 jaar, maar al na een jaar vond ik ze steeds lelijker worden, terwijl ik er heel zuinig mee was. He begon idd aan de binnenkant waar je lusje zit, en de balein is er al 2 x uitgekomen (telkens weer laten maken, en gebruik altijd laarzenspanners). Ook zijn die van mij nu groen aan het worden En de zolen heb ik ook al een keer laten maken. Ik heb ze ongeveer 10 x per week gebruikt, en alleen maar voor het rijden, dus niet uren op gelopen. Vind ze echt waaaardeloos maarja misschien heb ik net pech gehad (denk het niet)