Is jullie paard gelukkig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 12:20

Zoals mijn bovenstaande vraag al luid: Zijn jullie paarden gelukkig en wat doen jullie eraan om ze gelukkig te houden?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:22

Ik denk dat de verzorgpaarden Van _Catlover Catcho en Snooplover en mij wel gelukkig zijn.
ze hebben het nooit gezegt maar ze staan dag en nacht op de wei kunnen rennen en spelen wat ze willen Hooi eten wanneer ze willen en worden elke dag vertroeteld.
wat wil een paard nogmeer
volgens mij zijn ze super gelukkig

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:23

Ik denk het wel, al onze paarden zijn gewoon vrolijke paarden (op eentje na, maar daar is een reden voor). Ze komen bij ons elke dag in de wei, hebben goed sociaal contact met andere paarden, kijrgen goed te eten en zitten mooi in conditie.
Doen niet heel veel speciaals er aan, ze maken gewoon een gelukkige indruk.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:31

Mijn merrie is blij dat ze er nog is! Ze is 26 heeft zware artrose en heeft dus veel zorg en positiviteit nodig. Ze heeft nu geen pijn en geniet van elke zonnestraal. Veel knuffelen en poetsen en lekker eten maakt haar ook gelukkig! Afbeelding
Ze staat sinds 3 maanden bij mn nieuwe huis en ze is zo blij om me vaak te zien en vind alle luxe geweldig! Ook is ze blij als mn 4 jarige ondeugende merrie even door iemand anders bezig wordt gehouden!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:53

Ik denk dat mijn paard gelukkig is, hij gaat elke dag uren naar buiten, krijgt een schone stal, een verse waterbak, eten, een borstelbeurt, we gaan rijden (vooral buiten) en hij heeft een vriendje waar hij zich mee kan vermaken.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:55

Mijn verzorgpaard en pony zijn super gelukkig. Ze hebben een inloopstal waar ze lekker heen en weer kunnen lopen, genoeg ruimte dus. En ze staan elke dag buiten. In de zomer gaat de deur open en kunnen ze zelf weten of ze buiten of binnen staan. Beter dan die stalpaarden zeg ik zo..

foetsie

Re: Is jullie paard gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:57

Denk het wel, want ik hoor hem niet klagen.
Hij staat de hele dag buiten met nog 3 andere paarden, dus denk het wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:01

Wat heet gelukkig.....

Mijn paard komt iedere dag in groepsverband in een paddock, zomers op de wei in hetzelfde groepje!
Ze komt altijd naar mij toe als ik haar haal en geniet met volle teugen van het borstelen.
Het voer dat ik haar geef wordt altijd dankbaar begroet en opgegeten.
Iedere 8 weken komt de smid (weet niet of [paard] daar nu echt zo blij mee is) en om de 3 maanden wordt ze ontwormt (daar is ze nog nooit blij mee geweest, maar goed voor haar eigen bestwil)
Voor de rest ziet ze er prima uit, glimmend vachtje, glanzende oogjes, niet te dik of dun....
Altijd een attente blik, en soms languit in de paddock liggend.

Ja, volgens mij is [paard] wel gelukkig, helaas kan je het niet vragen....

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:35

Geen idee, ik zal 't haar eens gaan vragen, kijken wat ze antwoord

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:43

hahaha ben benieuwd.....

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:48

kzal het eens vragen... Ik denk het wel Maar ik denk zoiezo niet dat mensen hierop gaan zetten dat ze er voor zorgen dat hun paard zwaar depressief is...

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:15

Volgens mij zijn mijn verzorgpaarden wel gelukkig hoor.
Zijn altijd goed gehumeurd, krijgen netjes op tijd eten, hebben ruime en schone stallen, staan of in de paddock of in de wei of in de bak en eeeh tja, genoeg aandacht. Ze hebben niks te klagen!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:37

Ik wou dat ik het kon vragen! Maar ik denk niet dat Gino iets te klagen heeft.
Hij staat veel buiten met de anderen, kan lekker eten, zomers op het weitje en af en toe eens aan het werk.

Gino heeft het hardstikke goed

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:11

zekerheid is er niet.. maar ik denk het wel
hij heeft (bijna) de mooiste stal die een paard kan wensen, zomer dag en nacht buiten+ inloopstal, winter overdag ong. 10 uur naar buiten. leuk vriendje in de weide en echt de ruimte.. heel groot land.
Verder zou hij wel heel graag wat meer werken maar dat komt allemaal wel goed. Eigenaar heeft nu examenjaar en ik kan er nog niet zelfstandig op rijden omdat hij niet makkelijk is, een getraumatiseerd paard en ik de methode van NH beter in de vingers moet krijgen maar ik doe nu sinds kort wel zelfstandig grondoefeningen dus het gaat echt de goede kant op en hij krijgt elke dag wel (denk ik) genoeg aandacht

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:16

nou hier komt het...

mijn paard is niet gelukkig,
altijd maar zielig in de wei alleen staan in een groep en dat soort dingen.
hij kan niet met die paarden uit het land omgaan en hij staat ook 7/24 buiten. soms neem ik hem mee naar stal om hem hooi te geven en alles en dan moeten ze hem van achteren helemaal gaan pushen om hem weer in het land te krijgen
dit hoort toch niet???

daarom gaat hij ook vanaf 15 april daar weg.
hij gaat naar een andere stalling en hopen dat het daar beter gaat.
hij wordt daar zoizo beter behandeld en hij krijgt daar meer te eten.

Gabon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:29

loesje688 schreef:
kzal het eens vragen... Ik denk het wel Maar ik denk zoiezo niet dat mensen hierop gaan zetten dat ze er voor zorgen dat hun paard zwaar depressief is...

Bij ons staan de paarden in de zomer alleen overdag in de wei en in de winter staan ze alleen een uurtje in de padock. Hij is daar niet echt gelukkig mee.
Toen hij kreupel was en 3 maanden ze stal niet uit mocht was hij al helemaal niet blij! (zachtjes uitgedrukt...)
Als eigenaar is het heel vervelend als je paard niet naar buiten kan (en dus niet gelukkig is), ookal zou je dat wel graag willen. Maar als ze kreupel zijn is het voor hun eigen bestwil!
Ik zou ook het liefst willen dat ik een hele grote wei in me achtertuin had en hem daar dag en nacht in kon zetten.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:43

loesje688 schreef:

mijn paard is dus wel erg zwaar depressief hoowr.
daarom gaat ie daar ook weer zo snel mogelijk weg....

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:47

Ik denk dat de mijne wel gelukkig is.. Hij staat overdag 7/8 uur op de wei samen met een tinker en quarter.. Ook wordt hij niet iedere dag bereden ofzo en ook vaak wandelen enz. krijg veel aandacht enz

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:48

Hmmm zodra ik de indruk zou krijgen dat mijn paarden niet tevreden c.q. gelukkig zijn met wat ze hebben, zou ik er álles aan doen dat binnen mijn mogelijkheden ligt om ze een beter leven te bieden.

Momenteel krijgen ze elke dag beweging, goed en kwalitatief voer, komen dagelijks buiten, zijn gék op elkaar (én op mij natuurlijk ) en zien er gezond en vrolijk uit en hebben altijd zin om wat met me te gaan doen...

Ja, ik voel me er goed bij zoals mijn paarden op mij overkomen...

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:01

ik doe er alles aan om mijn paardje gelukkig te maken lijkt me logchies als je het er nie voor over heb om je beesie gelukkig te zien moet je geen dieren nemen.
ik hou mijn paard gelukkig door veel aandacht en veel buiten staan en afwisselend werk doen en bijv een voetbal in de bak ofzow(vinden ze meestal echt enig ) en wat dr haartje veder nog allemaal begeert

*o/* lu
*o/* cy
*o/* dan !!!!!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:39

Ik heb geen idee of mijn pony gelukkig is.
Hij ziet er iig wel gelukkig uit en is heel actief. dusja,, waarom zou ie ongelukkig zijn?

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:45

ik denk wel dat ze gelukkig is hoor
Ze ziet er idd gelukkig uit en doet lief

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:58

Ik denk, weet bijna wel zeker, dat Jauke gelukkig is. Alleen als hij 's avonds in zijn stal moet staan, maar die tijd is ook weer bijna voorbij, dan mag hij 's nachts lekker op de wei blijven. Maar in het werk krijgt hij voldoende afwisseling, hij krijgt goed te eten, heeft vriendjes op de wei, krijgt veel aandacht, wordt veel beloond en het is ook nog eens een heel makkelijk paard, snel tevreden Dus, ja, mijn mannetje staat denk ik goed in het leven, daar kan ik als mens nog van leren!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:24

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Indy gelukkig is, ik weet wel dat ik er alles aan doe.

Ze staat op een heerlijke luxe stal, waar ze dagelijks een schone stal krijgt, goed en regelmatig te eten, en ze komt dagelijks buiten met haar maatje waar ze echt aan begint te hechten. Bovendien ben ik er ook dagelijks, geef haar dan aandacht en/of beweging. Daarbij probeer ik ook nog eens veel afwisseling te bieden.

Al met al zou je kunnen zeggen dat ze gelukkig moet zijn. Zo komt ze dan ook over, ze is vrolijk, alert etc. Ik kan in ieder geval wel met zekerheid zeggen dat ze gelukkiger is dan bij haar vorige eigenaar!

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:18

jah die word superverwend door mij en de eigenaar is er ook wel goed voor

maar sinds zijn vriendje is gestorven en nu er een merrie bij staat, verveelt hij zich en dan ga ik elke dag hem wat gezeldschap houden

bij de vorige eigenaars was hij helemaal niet gelukkig, daar beschoude ze hem als een 'wild paard'
dusjah