Ik heb mn laarzen nu sinds eind november.
In de winkel is alles opgemeten, voet, kuit, hoogte,
Ik heb van normale schoenen voetmaat 38,5 soms 38 soms 39 en in de winkel werd mij maat 39,5 (6) aangeraadden omdat ze wat toe lopen en je tenen niet tegen de rand mogen komen, ik dacht: Het zal wel, zij hebben er verstand van.
ik heb er nog niet eens zo veel mee gereden, 10x hooguit.
Het voelt als een blok beton, echt een ramp. Mn beenlegging is erg verslechterd en ik voel mn paard niet eens als ik drijf.
Nu duurt het even voordat ze ingereden zijn, dat weet ik.
Dus ik sta (op aanraden van een bokker) regelmatig met mn rijlaarzen aan onder een louwwarme douche zodat het leer wat soepeler wordt.
Mn voet zit nu goed, alleen de schagt is nog een ramp.
Waar ik nu mee zit, ik slip in mn laars met rijden...
Volgens mij was die voetmaat groter echt geen goed idee.
Ik heb er al een extra zooltje in maar dat helpt niet.
En is dit nu de schuld van de winkel? Hebben zij verkeerd geadviseerd?
ik heb hun advies opgevolgd door een voetmaat groter te doen maar nu heb ik telkens blaren op mn tenen, hielen en knokkels van mn enkels en striemen in mn knieholtes
Na het rijden kan ik de volgende dag met moeite lopen van de pijn

Ik weet het echt niet meer..
Wat zal ik doen? Gewoon mee door rijden op hoop dat ze uiteindelijk heerlijk zitten (net als mn oude leren laarzen)??
Of verkopen enweer schoenen en leren chaps aanschaffen (wat ik jarenlang heb gedaan en me altijd erg goed beviel)n ??
Of kan ik na 4 maanden nog terug naar de winkel om ze te ruilen? Of in ieder geval een oplossing bedenken..
Wie heeft advies, ervaring??
Alvast bedankt!
Voor de geintresseerden, het gaat om de pertie perfect, nieuwste model met dresuurboog (5cm) voetmaat 6 (39,5 ong?) kuit 36 en hoogte 50.