Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

oosterhoff schreef:en als ze het wel doen kan je natuurlijk opeens je neus laten bloeden.
rhijnauwen schreef:oosterhoff schreef:en als ze het wel doen kan je natuurlijk opeens je neus laten bloeden.
ent je om het paard te beschermen of ent je voor de juryleden/wedstrijden?
Ludora schreef:Hij zal idd waarschijnlijk een herhalingsenting moeten.
Ze zijn momenteel veel fanatieker aan het controleren dus ik zal als ik jou was niet voor de tweede enting op wedstrijd gaan. Hier mee kan je idd ook je paard (en andere paarden) in gevaar brengen. En je riskeerd een boete en uitsluiting van deelname.
Schade zal je paard binnen deze 2 maandjes echt niet opgelopen hebben.
Oke als je je paard thuis houd is een enting mss niet nodig, maar wat als er andere paarden bij het paard thuis komen, of een van je eigen paarden neemt het virus mee en besmet het niet geente paard.... Tsja ik weet het als als, maar goed zo duur is die enting niet dus ik snap niet waarom er niet geent wordt tegen een risico.

oosterhoff schreef:er zijn nog massa's paarden die niet geent zijn dus het leverd niet per definitie problemen op. Met wedstrijden heb je wel een probleem daarom moet hij ook twee keer achter elkaar worden geent. Echter worden dit soort gegevens nooit gevraagd of iig bijna nooit en als ze het wel doen kan je natuurlijk opeens je neus laten bloeden.
Kangaroo_Syl schreef:oosterhoff schreef:er zijn nog massa's paarden die niet geent zijn dus het leverd niet per definitie problemen op. Met wedstrijden heb je wel een probleem daarom moet hij ook twee keer achter elkaar worden geent. Echter worden dit soort gegevens nooit gevraagd of iig bijna nooit en als ze het wel doen kan je natuurlijk opeens je neus laten bloeden.
ik snap je niet? bedoel je dat er op wedstrijden meestal niet naar word gekeken?
Ik had bij mijn laatste wedstrijd er wel problemen mee.
Mijn pony haar basis-enting stond in een apart boekje wat we ook mee hadden. maar volgens de jury mocht dat niet meer? maar ik mocht wel starten, krijgen we een brief thuis van de KNHS dat ze het gemeld hebben en dat mijn WP daardoor niet mee tellen!
Heb daarvoor er nooit problemen mee gehad
[/quote] oosterhoff schreef:Ja ik bedoelde inderdaat dat er niet vaak naar gekeken wordt. Tenminste ik ben er nog nooit op gecontroleerd en ga toch met regelmaat op concours.
Natuurlijk loop je zelf het risico van boete
. De entingen moeten in je paspoort staan juist daarvoor is ook dat paspoort in het leven geroepen.
)
runningkawa schreef:Maar als je hem nu niet weer de basis enting geeft en je in de toekomst wedstrijden gaat rijden en er zit een gat in je entingen, is het zover ik weet ook niet oke
oosterhoff schreef:Ja ik bedoelde inderdaat dat er niet vaak naar gekeken wordt. Tenminste ik ben er nog nooit op gecontroleerd en ga toch met regelmaat op concours. Natuurlijk loop je zelf het risico van boete. De entingen moeten in je paspoort staan juist daarvoor is ook dat paspoort in het leven geroepen.

(is nu opgelost
)