Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
De verzekering van de klant zal altijd de schade verhalen op MIJN verzekering. En de KNHS heeft niks met de verzekering te maken, en kan je daar ook geen adequaat antwoord op geven, de verzekering echter wel.
ik zeg alleen wat ik "geleerd" heb toen ik me ging verdiepen in mijn verzekeringen
aerdenhout1 schreef:Zover ik weet hoef je niet verzekerd te zijn als je prive les geeft aan iemand met een eigen paard.Het is dan helemaal de verantwoording van de ruiter.Het wordt een ander verhaal als je les geeft op je eigen paard ,dan ben je ten alle tijden verantwoordelijk.Geef je les op een manege ,ponyclub of een vereniging dan zijn die aansprakelijk omdat ze jou in dienst hebben.Helemaal zeker ben ik er niet van,maar ik denk dat als je het zeker wil weten je altijd kan bellen met b.v de K.N.H.S.
aerdenhout1 schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat het een grote warboel is wat de verzekeringen bij paarden aangaat.Bij de F.N.R.S is het inderdaad wel zo dat er een gediplomeerd iemand moet staan in de bak maar als er iets gebeurt of die dan ook verantwoordelijk is????Misschien een idee om mezelf een keer b.v op mijn voet te laten staan en dan net als in Amerika een miljoenen claim te eisen???