Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lofrika schreef:Klopt ja ik ben mee geweest naar de bijscholing in Wanrooij en wat er allemaal gevraagd werd niet te geloven. Bij ons werd de juryleden ook gevraagd om commentaar op de gereden proeven te geven en wat je af en toe hoorde.
fresco schreef:Ik ben afgelopen dinsdag naar de bijscholing geweest in Wormerveer, maar viel van mijn stoel wat mensen daar vroegen.
fresco schreef:Bij ons werd het erg kwalijk genomen dat de proeven door bekende ruiters werden gereden en dat het daarom te ver van de werkelijkheid af stond.
" Scum schreef:Ik vond het ook tegenvallen. We hebben alleen naar de dvd gekeken (waar overigens fouten in zaten). Punten werden niet genoemd. Die dvd kan ik thuis ook wel bekijken, en de wijzigingen van het reglement zijn ook allang in P&S bekend gemaakt. Beetje een nutteloze avond.

GeJe schreef:Aha... dat wordt dus een oude vertrouwde bijscholing dus!
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat mensen met zulke opmerkingen nog gewoon jurylid kunnen blijven. Had een beetje de stille hoop dat met deze (best wel) verandering op jureergebied er een soort "natuurlijke selectie" zou plaatsvinden....
.... denk dat dat een beetje te voorbarig was?
dan weet ik bij wie ik moet gaan starten om aan het eind van het seizoen in het Z te zitten
amondi schreef:GeJe schreef:Aha... dat wordt dus een oude vertrouwde bijscholing dus!
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat mensen met zulke opmerkingen nog gewoon jurylid kunnen blijven. Had een beetje de stille hoop dat met deze (best wel) verandering op jureergebied er een soort "natuurlijke selectie" zou plaatsvinden....
.... denk dat dat een beetje te voorbarig was?
Hier ook, mag bekent zijn. Heb ook al ergens een stukje uit een mail vd KNHS geplaatst( van een echte Bobo) waarin hij verklaarde dat de juryleden op de bijscholing een pittig verhaal zouden krijgen over het "nieuwe" beoordelen. ( voor de liefhebber evt per PB te verkrijgen)Maar wat blijkt: inleidend gesprekje van: "er gaat een hoop veranderen maar niet voor jullie, jullie jureerden altijd al zo..." Dan de DVD bekijken en als je dan een opmerking durft te maken dat er iets fundamenteels fout zit bij de basis van een paard, krijg je als jury dezelfde dooddoener als de ruiters nu: nou dat valt toch wel mee.... hij/zij kreeg op die gang wel een 8...
Nou hoop ik maar dat ALLE juryleden tenminste op Bokt gaan lezen en meedenken, van de KNHS hoef je helaas niets te verwachten.

CGJ12 schreef:Tóch zou een 7 op het "gereden zijn" moeten kunnen bij 146 punten.
Vaak wordt er gezegd dat dit cijfer een gemiddelde van de rest moet zijn. Maar dan kun je dat cijfer betere WEGLATEN, want dan heeft het geen enkel nut..............
Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn......
superwoman schreef:Ik ben geen jury en heb de gewone dvd gezien...
Vond 'm tegenvallen.
Er zaten idd wat dingen in die niet goed genoeg gereden waren naar mijn idee..
Jammer dat ze dat niet als commentaar erbij hadden gedaan, dan kan je er wat van leren - dat is toch de bedoeling, dat we er beter van gaan rijden?
Het hoeft er niet perfect uit te zien,
maar als het niet best is, dan wel even zeggen en ook als het super is.
Citaat:Misschien en idee om iedere week een proef uit te kiezen en dan de boktjury beoordeling erop los te laten? Als dienst aan de ruiters, of zou dat alleen maar verwarring scheppen?