Wat doen jullie de dag vóór de wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

Wat doen jullie de dag vóór de wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:11

En dan bedoel ik rijden/longeren/losgooien. Wassen/goed poetsen/vlechten. En ga zo nog maar eventjes door
Ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door _hannah_ op 19-02-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:12

Rijden als het kan, daarna alvast een keer poetsen, staart en benen/sokken wassen (fries)
Zadel invetten en hoofdstel ook

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:15

In het bos rijden, poetsen, wassen, hoofdstel en zadel in vetten..

Zo is dit genoeg?:P

jolandaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:16

Mij paard heeft altijd de dag voor een wedstrijd een vrije dag. Ik ga dan wel vast het zadel en hoofdstel poetsen. Maar ik ga niet rijden of longeren. Mijn paard is wat flegmatiek en wil wel eens wat doodvallen in een proef, vandaar dat ik haar energie opspaar door niet te rijden of longeren. Tot nu toe heeft dat erg veel effect!!

Pipi

Re: Wat doen jullie de dag vóór de wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:18

De dag voor de wedstrijd ga ik het liefst aan de hand wandelen.
Hij is de dag erna dan altijd fijn te rijden
Natuurlijk goed poetsen,wassen(ik heb een schimmel ) en m'n spullen schoonmaken.
Vlechten doe ik vlak voor de wedstrijd.Hij heeft altijd een hengstenvlecht en die zit er zo in

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:19

Mijn ene pony krijgt een rustdag..

en de andere rijd ik gewoon rustig mee..

en verder de normale dingen

poetsen wassen invetten etc..

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:19

De dag voor de wedstrijd rij of longeer ik meestal niet, omdat ik dan laat terug ben van het werk. Hij loopt de hele dag in de wei, s avonds was ik zijn benen en zijn staart en vlecht hem in. Verder poets ik mn spullen.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:25

Ik zorg dat ik eind v.d dag kom, dan heeft ze overdag buiten gestaan en kan ik haar na het rijden meteen wassen. Ze gaat zowiezo het land op, dus als ik 's ochtends kom rijden gaat ze daarna nog even naar buiten en moet ik speciaal nog een keer terug om te wassen (madam rolt graag ).

Verder gewoon rijden, lekker aan het werk maar ook niet té gek. Vanaf 3 dagen voor de wedstrijd gaat het voer wat omhoog, dus ze moet wel aan de gang blijven.

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:30

Als ik terug kom van school (tenzij ik vakantie heb) gelijk rijden, meestal niet al te gek, maar wel het proefje nog even doornemen en buiten uitstappen (als ze de dagen ervoor stug/niet fijn te rijden was train ik iets anders, of met de slof eraan om haar helemaal los door het lijf te laten lopen, of juist alleen aan de langere teugel om haar helemaal te kunnen laten ontspannen). Daarna spullen klaarleggen en aan het einde van de middag/begin van de avond ga ik wassen (ja ook ik heb een schimmel) en vlechten. Ik ben meestal wel de hele avond zoet met vlechten..

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:37

Oké hier komt mijn programma:
-Rijden
-Poetsen (Zéér grondig)
-Als ik de volgende dag vroeg moet rijden alvast vlechten en anders niet...
-Zadel + Hoofdstel schoonmaken
-Sokjes wassen

Ik heb een schimmeltje dus hier ben ik meestal wel een tijdje zoet mee. Vooral omdat mevrouw precies weet wanneer er wedstrijd is, en dan nog uitgebreider (JA DAT KAN) gaat liggen rollen, in de aller vieste blubber of de grootste drol in stal...

Erg toevallig zat er laatst aan te denken om ook zo'n soort topic te plaatsen

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:44

hmmz.. Ja de mijne is ook een schimmel. Dus die moet iig gewassen worden. Alleen weet niet of ik nou moet longeren of rijden.... moet nml om 12 uur werken en hem dan daarvoor wassen en rijden/longeren. Vlechten moet dan de volgende ochtend want kan hem niet de hele dag met die dingen laten staan.. toch? of alleen vlechtjes wel?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:50

Vlechten altijd op de dag zelf, ook al moet ik enorm vroeg m'n bed uit. Wil alles gewoon tip top in orde hebben en hoe langer knotjes in zitten hoe lelijker ze worden, moet dus zo kort mogelijk van te voren

clavecimbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:56

Ik rijd de dag ervoor altijd licht. Daarna worden de benen en staart gewassen. In de staart maak ik ook een vlecht. Vaak vlecht ik de dag ervoor. De knotjes blijven bij mijn paarden goed zitten, ik doe dit ook liever omdat ze dan beter stil blijven staan. Ze hebben het gelijk door dat we de volgende dag wedstrijd hebben en anders staan ze de hele tijd ongeduldig te doen en zich zo op te fokken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:17

Ik ga meestal een paar sprongetjes nemen met rijden, ik pluis room z'n staart uit, maak knotjes, maak m'n hoofdstel en zadel schoon, zet alvast m'n spullen klaar en maak nog een staartvlecht
En roompje erg goed poetsen natuurlijk

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:25

Vroeger qua rijden nooit zo veel. Nu hebben we vaak les in het weekend en dan proberen we toch nog wat dingetjes uit de proef mee te pakken. Wat gisteren resulteerde in een lancering waardoor ik ook gelijk uitgeschakeld was .
Als het even kan vlecht en was ik op de dag zelf. Meestal is mijn klasse toch wel in de middag.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:46

Boscrossen en lekker uitracen.
Ik heb de manen volledig afgeschoren dus vlechten hoeft niet. Staart zit in een staartzak dus die wassen is ook niet echt nodig. Dus op de dag zelf borstelen en ik ben klaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:06

Het hangt een beetje van het paard af, maar ik zal vrijwel altijd ietsjes aftrainen vlak voor concours. Tenzij je een hele lastige draak hebt die het nodig heeft flink achter de vodden gezeten te worden Kojack gaf ik compleet vrij 2 dagen vantevoren, die kende het repertoire echt door en door dus het was het allerbelangrijkste om hem fris en fit te houden.

Extreem poetsen hoef ik ook niet want dat doe ik doordeweeks ook al.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:50

Ons paard heeft dan een vrije dag en wordt gewassen en gevlochten. Ook worden het zadel, het hoofdstel en de laarzen gepoetst. En natuurlijk leg ik mn jasje vast klaar en zoek een plastron en handschoenen bij elkaar.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:10

een dag voor de wedstrijd doe ik

eerst lessen
daarna mijn zadel en hoofdstel poetsen en ook laarzen natuurlijk
mijn paard wassen en vlechten want ik kan da nie op de zelfde dag door de zenuwen

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:25

Gewoon goed rijden, anders is ze niet te houden.
Dan goed poetsen + beentjes wassen.
En het ligt aan de starttijd van de volgende dag of ik ook nog vlecht.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:15

* de laatste keer trainen.
* wassen
* laten drogen, ondertussen (´s zomers grazen, ´s winters vastzetten, ander gaat meneer rollen)
* hoofdstel/ zadel vetten
* mams lief aankijken of ze mn laarzen doet
* startkaarten e.d. opzoeken
* rest vd. spullen bij elkaar zoeken en kleding klaarleggen
* hoeven vetten enz.enz.
* als ie (eindelijk) droog is goed poetsen.
* spullen in de auto leggen, hooi in de trailer
* paard op stal en een dikke knuffel.
..wachten totdat het morgen is ..

Ik vlecht btw op de dag zelf. Zo gedaan en meestal hoef ik pas rond een uur of 2.

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:16

>Oefenen
>Spullen controleren
>Spullen mooi maken
>Trailer inladen met de spullen
>Hooinet ophangen
>Paard goed wassen
>startkaart opzoeken

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:17

rijden, vlechten, witte voetjes wassen verder eigenlijk niet zoveel.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:45

de afgelopen keer heb ik gelongeerd met pessoa en dat is me de volgende dag goe dbevallen, dus dat doen we volgende keer weer.

verder doe ik vlechten, wassen, spullen vetten en dat soort dingen op de dag zelf.. stukje ontspanning voor mij, zo bereid ik me voor op mijn wedstrijd. wil dus ook neit dat iemand me helpt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:44

Op ontspanning rijden, bij een druk paard gewoon rijden en dan indien mogelijk de ochtend van te voren ook nog.
Tuig poetsen, laarzen poetsen, alles klaarzetten.
Wassen en vlechten de ochtend van te voren pas.