Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Sizz schreef:Dit hoort trouwens op WD, ik zal even Temmen.
Tenminste, mijn bescheiden mening is dat je dan een paard toch ook hoger kan opleiden en op hoger nivo kunt starten? Citaat:Verjaringsregeling
Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld. Voor een dergelijke dispensatie kan de KNHS een administratieve heffing in rekening brengen.
Citaat:Klassen ZZ-Licht en hoger.
Een ruiter die gepromoveerd is vanuit de klasse Z2 en die gestart is in de klasse ZZ-Licht mag
met hetzelfde paard tot het behalen van 5 winstpunten in de ZZ-Licht blijven starten in de klasse
Z2.
Een ruiter die is opgenomen in de ZZ-Licht (met tenminste 1 winstpunt) mag met een lager geklasseerd paard starten in de klasse Z1, tenzij hij met meerdere paarden in de klasse Z2 opgenomen is geweest, dan mag hij direct in de Z2 starten.
Een ruiter die opgenomen is in de klasse ZZ-Zwaar (met 1 winstpunt) mag met een ander paard starten in de klasse ZZ-Licht.
Een ruiter die opgenomen is in de klasse Lichte Tour (met 1 winstpunt) mag met een ander paard naar keuze starten in de klasse ZZ-Zwaar of ZZ-Licht.
Een ruiter die opgenomen is in de klasse Midden Tour (met 1 winstpunt) mag met een ander paard naar keuze starten in de klasse Lichte Tour, ZZ-Zwaar of ZZ-Licht.
Een ruiter die opgenomen is in de klasse Zware Tour (met 1 winstpunt) mag met een nieuw paard naar keuze starten in de klasse Midden Tour, Lichte Tour, ZZ-Zwaar of ZZ-Licht.
In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse. Hiervoor hoeft geen (schriftelijk verzoek te worden ingediend. Indien bij de uitslagverwerking blijkt dat tussentijds gepromoveerd werd, terwijl de vrijwillige promotiegrens nog niet bereikt is, wordt dit in de wedstrijdregistratie aangepast. De KNHS kan hiervoor een tarief in rekening brengen.
RUBYWHITE schreef:Ik vraag me af als iemand prix st george gereden heeft, wat dan de nut is om een 5 jarige in de b te startenTenminste, mijn bescheiden mening is dat je dan een paard toch ook hoger kan opleiden en op hoger nivo kunt starten?
!!
Citaat:Verjaringsregeling
Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld. Voor een dergelijke dispensatie kan de KNHS een administratieve heffing in rekening brengen.
Klasse Ruiter Klasse Paard/pony Startgerechtigd in de klasse:
Lichte Tour -/B/L1 L1/L2/M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour L2 L2/M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour M1 M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour M2 M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour Z1 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour Z2 Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour ZZ-L ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour ZZ-Z ZZ-Z
Lichte Tour LT/en hoger LT