SPOED!! Wat doen jullie? L1 Proef 14 onderdeel 16

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

SPOED!! Wat doen jullie? L1 Proef 14 onderdeel 16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 11:55

Het is weer eens zo ver. Een fout(?) in het proevenboekje.

Mijn vraag is wat doen jullie?
15
e-b-e grote volte
b-e enkele sprongen midden galop
daarna arbeidsgalop
16
A arbeidsdraf, doorzitten
17
f-x-h van handveranderen
x arbeidsstap
h arbeidsdraf doorzitten

Dat doorzitten bij onderdeel 16 slaat toch werkelijk nergens op?!!!!!
moet ik dan van A naar F doorzitten en daarna van F naar X lichtrijden?
Of moet ik in de overgang op A doorzitten (wat niet anders kan) en daarna meteen lichtrijden tot x?

Ik ga zo naar wedstrijd en ik zal het ze daar bij de jury eens vragen. Grote kans dat zij het ook niet weten!!

En hopelijk wordt het in de nieuwe proeven beter. Hoewel ze daar naar wat ik heb gezien ook al fouten maken.

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:58

Volgens mij gewoon bij A doorzitten. Blijven doorzitten bij X daar terug naar de stap en bij H aandraven en doorzitten. Dit is denk ik meer zodat je die wending doorzit, om te zien hoe onafhankelijk jouw houding is.

Volgens mij

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:58

Je moet doorzitten tot X, en dan de overgang naar stap maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:01

waarom denk je dat je bij f weer moet lichtrijden?? Er staat alleen van hand veranderen en dus moet je gewoon door blijven zitten totdat je in stap moet. Het is idd een goeie om je zit te testen vanuit de galop en in de wending.

romygic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:03

Als je een overgang rijd naar stap bereid je die toch zoiezo voor door door te gaan zitten, een overgang rijd je altijd op je zit dus dit lijkt me logisch. Gewoon dus door blijven zitten tot de overgang

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:03

Maar het is lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd. Ik heb geleerd dat als er doorzitten staat je dat bij dat onderdeel moet doen. De streep staat onder
A arbeidsdraf doorzitten
dat is dus het einde van dat onderdeel.
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij proef 16onderdeel 3 en 4
3
e volte 10 meter, doorzitten
4
F-M middendraf
M arbeidsdraf doorzitten

Als ik dus bij die proef hetzelfde zou doen als wat jullie mij aanraden te doen bij proef 14 dan kan je dus de fout wel raden. Dan zit je door tot M en moet je daar weer doorzitten.
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 12-02-06 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:06

In bovenstaand voorbeeld moet je wel lichtrijden bij de middendraf!

romygic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:07

ik denk dat het te maken heeft met die overgang naar stap die je daarna moet rijden

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:08

Ja dat is dus net wat ik bedoel. Na het onderdeel 3 ga je lichtrijden omdat het onderdeel is afgelopen. Als je dan dus concequent bent doe je dat bij onderdeel 16 in proef 14 ook op die manier!!! Of ben ik nou mierenneukerig?

Ik wil dus weten hoe het regeltechnisch (volgend de regelementen zou moeten)
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 12-02-06 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:09

Haha, volgens mij denk je veel te ingewikkeld... Je moet na de galop gewoon door blijven zitten tot je op X in stap moet. Die volte is wat anders, de vragen een grote volte doorzitten en daarna moet je weer lichtrijden. En het is lichtrijden tenzij doorzitten gevraagd wordt... Edit: je hebt t al veranderd...

OemmiejO

Re: SPOED!! Wat doen jullie? L1 Proef 14 onderdeel 16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:28

oosterhoff schreef:
moet ik dan van A naar F doorzitten en daarna van F naar X lichtrijden?

Waar staat er dat je moet lichtrijden? Nergens. Tot de X doorzitten dus.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:29

Je moet idd gewoon vanuit galop blijven doorzitten tot X.
En in de L1 is het logisch dat je moet lichtrijden in middendraf toch?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:34

Ik denk blijkbaar op een andere manier als jullie doen!!!
Als je het volgens de regels zou doen dan klopt er echt werkelijk niets van. Als je het logisch doet dan is het natuurlijk anders maar dat vraag ik hier niet. Tuurlijk is het logisch dat je moet lichtrijden bij een middendraf en op dat moment volg je ook de regels dat je na de volte gaat lichtrijden. Tenslotte de opdracht doorzitten is per onderdeel.
Maar als je het daar doet dan zou je het ook bij proef 14 moeten doen.
Ik ben benieuwd wat de jury er van zal zeggen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:37

Het leuke is dat in proef 16 bij onderdeel 13 zeggen:
M arbeidsdraf doorzitten
B volte 10 meter, doorzitten
daarna lichtrijden

Dat laatste staat niet bij onderdeel 3 hoewel dat dus precies hetzelfde is en jullie daar zeggen dat het toch logisch is dat je daar moet gaan lichtrijden.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:08

ik heb deze proef vrijdag gereden, en ik ging bij a in draf doorzitten en blijven doorzitten en dan x stappen.

had gewoon een winstpunt en een goed cijfer op dit onderdeel
vele succes ermee

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 15:41

De jury heeft me gezegd dat hij het ook niet wist maar het maakte hem niet zoveel uit. Hij keek daar niet zo naar. Lekker duidelijk is het niet!! En dat ze daar dus niet naar kijken vind ik ook maar zozo.
Overigens heb ik in tijden niet zo'n slechte proef gereden. Ik ga zo nog eens langs om te kijken of ik uberhaubt punten heb gekregen. Als ik zelf had gejureerd had ik nog voor geen een onderdeel een 6 gegeven. Ze was zich ook weer enorm aan het opvreten. Wat een stresskip. ooit......

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:51

Wat maakt het toch uit, je weet toch wat de bedoeling is? Gewoon blijven zitten tot de X, kan je hem ook uitermate goed voorbereiden en moet je met gemak daarop een hoog punt kunnen scoren !

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:53

Ik begrijp het probleem niet zo. Zodra je moet doorzitten wordt het gemeld. Zodra je daarna weer moet lichtrijden ook.

Als er staat tussen A en K galop en dan EBE grote volte, dan weet je toch ook dat je dan niet moet gaan draven, maar blijven galoperen. Zo ook met het lichtrijden.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:56

Wat grappig! ik keek er gister ook na.. en ik snapte het ook al niet... en toen ging ik er maar vanuit dat je dan tot de X moest doorzitten... want dan moet je ook een overgang naar de stap maken..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 18:36

narrator schreef:
Wat grappig! ik keek er gister ook na.. en ik snapte het ook al niet... en toen ging ik er maar vanuit dat je dan tot de X moest doorzitten... want dan moet je ook een overgang naar de stap maken..

Gelukkig ben ik niet de enige. Op de wedstrijd was het heel verschillend wat mensen deden. Dus blijkbaar wordt het steeds anders opgevat. Ik maak er ook absoluut geen punt van maar ik vraag mij soms wel eens af hoe het volgens de regels zou moeten.

@masja:
Leuk dat je weer meld dat je moet doorzitten zodra het gemeld word en dat het ook gemeld wordt als je weer moet gaan lichrijden maar kijk dan maar eens in proef 16 wat ik al eerder schreef. En kijk nog maar eens in meer proeven. draven galopperen en stappen is iets anders dan lichrijden, uitstrekken of halstrekken. Op jou manier zou je na de eerste keer halsstrekken de hele proef moeten halsstrekken omdat er niet meer staat dat je daarna ermee op moet houden.

Nogmaals ik wordt er niet warm of koud van maar ik vind het wel aardig om te weten wat voor kronkels ze hebben bij de proevendeskundigen.

Wobelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:45

ja natuurlijk tot de overgang door blijven zitten. das niet zo moeilijk te snappen lijkt mij.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:49

oosterhoff schreef:

@masja:
Leuk dat je weer meld dat je moet doorzitten zodra het gemeld word en dat het ook gemeld wordt als je weer moet gaan lichrijden maar kijk dan maar eens in proef 16 wat ik al eerder schreef. En kijk nog maar eens in meer proeven. draven galopperen en stappen is iets anders dan lichrijden, uitstrekken of halstrekken. Op jou manier zou je na de eerste keer halsstrekken de hele proef moeten halsstrekken omdat er niet meer staat dat je daarna ermee op moet houden.

Nogmaals ik wordt er niet warm of koud van maar ik vind het wel aardig om te weten wat voor kronkels ze hebben bij de proevendeskundigen.

Uhh ja hoor

Er staat toch van letter TOT letter halsstrekken. Dan stop je er uiteraard mee bij de 2e letter.

Als je bij A moet doorzitten, dan blijf je zitten tot je weer moet lichtrijden.

Lijkt me logisch.

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:04

er staat toch heel duidelijk boven aan de proef LICHT RIJDEN,TENZIJ DOORZITTEN WORDT GEVRAAGD!!
dus als bv jij een volte moet rijden waarbij je moet doorzitten en je bent de vlote af moet je weer lichrijden lijkt me wel logisch

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:06

Nee er is toch doorzitten gevraagd?

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:07

dan ben jij een beetje dom

of je houd me voor gek