Ik krijg maar geen winspunt=(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TouchAndGo

Ik krijg maar geen winspunt=(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:48

HeJ,
Ik rijd vanaf april 2005 wedstrijden..toen ik begon liep ie nog niet aan de teugel maar nu wel.. maar ik haal eigelijk elke keer 150.. zijn der meer mensen die zoiets hebben?! Ik word er egt heel erug onzeker van...................................
XxX

Sijn er mensen met zelfde ervaring?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:48

wat zegt je instructeur hiervan? en hoe denk je zelf dat dit komt?

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:50

KiWiKo schreef:
wat zegt je instructeur hiervan? en hoe denk je zelf dat dit komt?

In de lessen gaat het super en met rijden ook.. de meesten zeggen dat ik gewoon geduld moet hebben.. en dat het net van die slordigheids foutjes zijn

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:50

Och, het kan nog zat erger. Ik ben begonnen in september 2001 in de B en pas april 2005 haalde ik de 2e winstpunt in de B En ja, in die tussenliggende jaren ben ik regelmatig gestart.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:51

nou dan weet je waar het aan ligt minder slordig rijden, meer concentreren

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:52

O dat is inderdaad niet leuk! Meestal komt het door de kleine foutjes, die je bij elkaar veel punten kosten..

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:55

cornelie schreef:
Och, het kan nog zat erger. Ik ben begonnen in september 2001 in de B en pas april 2005 haalde ik de 2e winstpunt in de B En ja, in die tussenliggende jaren ben ik regelmatig gestart.
Dat is nog erger inderdaad.. wat rijd je nu?

Lucifer123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:26

komt vanzelf joh, ik heb er ook wel lang over gedaan. maar als je gewoon doorzet en veel oefent komt het vanzelf goed.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:37

Komt wel hoor. Ik ben zelfs vorige week op de eerste wedstrijd van Santhos gediskwalificeerd
Ga gewoon lekker rijden. Rij netjes op de bordjes en niet te slordig, dan komt het vanzelf. Je gaat toch ook voor de lol op wedstrijd? Of moet je van jezelf wp halen? Dan is de druk mss te groot.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:17

welkom bij de club. Het gaat ooit goedkomen.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:19

Iriskee schreef:
cornelie schreef:
Dat is nog erger inderdaad.. wat rijd je nu?

Nou, ik dacht, ik ga eens GOED lesnemen dus ben ik maart 2005 4 dagen bij tineke bartels geweest. En daarna is het heel snel gegaan. Met mijn amerikaantje de laatste B wedstrijden telkens 1e plaatsen en de laatste B wedstrijd afgesloten met 172 punten De week daarna was de eerste L1 wedstrijd en werden we weer meteen eerste met 161 punten. Dus ja, goede instructie doet ook heel wat
( en mijn paard is een paar keer bij de fysio geweest als ondersteuning )

AntheaV

Re: Ik krijg maar geen winspunt=(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:52

gewoon doorzetten en goed lezen wat er voor commentaar staat op je coupon en dat met je instructeur gaan oefenen. Desnoods een andere (betere) instructeur zoeken als je denkt dat je niet verder komt met je huidige instructeur. Iig veel succes

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:23

wat staat er dan vaak op je protocol??
als het dingen zijn die je eigenlijk wel bij alle protocollen terug zietmoet je daar eens op gaan concentreren.

in 1 keer de perfecte proef gaat niet. wat ik met willem doe is steeds een onderdeel. het wijken gaat bijvoorbeeld nog niet zo goed. een 5, maar die komt wel 2 keer voor. die 5 wil ik in een 6 veranderen, dus ben ik veel met wijken aan het oefenen(ik neem het iedere keer mee in de training)

willem loopt thuis ook beter en in de proef gaatie ineens op de rem lopen. toch heb ik maar 18 proefjes gelopen om 10 punten te halen, met beginnend van 156 naar eindigend 164.

gewoon je zwakke punten versterken, dat is echt de enige manier.. want dat je een keer een soepel jurylid tegenkot maakt ff iets goed, maar als je daarna weer in zo'n gat valt dan is dat echtniet leuk

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:43

Dat is frustrerend idd, ik had hem na 2 maand, dat vond ik al lang.

Je pony hoeft niet aan de teugel te lopen, zolang jij kaasrecht op de letters rijdt kun je vele hogere punten scoren dan met een pony die wel aan de teugel loopt maar over de buitenschouder wegloopt, en niet recht loop ect.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:58

hey iris,, misschoen moet je es prive les nemen,, en het proefje gaan oefenen waar je wedstrijd van hebt.. en dan kan zij jou helpen met tips geen wat je fout doet en wat er verbeterd moet worden.. lijkt mij zeker werken

nousucces,,

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:05

Heb het ook gehad, had naar 1,5 jaar starten 1 winstpunt,
Alleen ging het bij mij ook vaak niet goed, spanningen van beide kanten enzo, en dat is ook de reden waarom ik gestopt ben toen met wedstrijden rijden met de pony.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:10

oefenen oefenen en oefenen . vooal op de punten die je op je protocol terug krijgt. en waar je zelf onzeker over bent

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:39

Oké gelukkig ben ik niet de enige
Op mijn coupon staat meestal dat de passen niet ruim genoeg zijn? maar hoe verbeter je dat?Bij middendraf staat: veruimt niet. voltes: loopt door buitenbeen weg

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:43

Het is wel klote: want bij onderlinge wedstrijd va nde waardruiters had ik 163 punten......datwas egt klote!!! want ik wil sooooooooo graag een winstpunt om te springen

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:43

stinkmodder?!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:29

Je scheldwoorden worden door bokt eruit gevist. waarschijnlijk zei je iets van k u t of k l o t e tja en dat is natuurlijk stinkmodder.

Als je snel winstpunten wilt halen zul je priveles moeten nemen. De fouten die jij aangeeft zijn fouten in de basisrijkunst.
Als je daar niet op getraind wordt kan het lang gaan duren.
Toch wens ik je natuurlijk heel veel succes. Gewoon blijven oefenen.
Een onderlinge wedstrijd wordt vaak niet zo streng beoordeeld. Dus de kans is groot dat je daar meer punten hebt gekregen dan dat je op een openbare wedstrijd zou krijgen.

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:41

Hmmm?? mijn instructrice zegt dat dat niet mijn fouten zijn? dat van het uitbreken wel.. maar mijn pony heeft niet echt ruime passen

diekebokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:47

Ik zou zeggen.
Blijf rustig en probeer er wat van te leren.
Je kan zoiets natuurlijk niet overhaasten
heb ik geleerd. Je kunt niet je eerste wedstrijden
al in de prijzen vallen. (Kan wel maar hoeft niet)
Oke jij rijd al best wel lang wedstrijden, maar
probeer goed te kijken wat je fouten waren en
probeer die te verbeteren. Veel trainen dan kom
je er wel ze zeggen toch altijd oefening baart
kunst en heb vooral lol!! Je moet er natuurlijk
niet onzeker van worden he
Groetjes Dieke

Amor_Amor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:51

Och ja ik ken ook wel iemand die steeds de laagste punten scoorde.
Volgens haar lag het aan de pony, volgens iedereen om haar heen lag het aan haar. De pony werd hier de dupe van helaas.

Heb geduld en veel oefenen.
Kijk naderhand wat je verkeerd heb gedaan in de proef samen met je instructeur en oefen daar op.
Wat je ook kan doen, is om eens een filmpje te maken van je wedstrijd, ben je eenmaal thuis bekijk je die film op de televisie eens rustig met je papier in je hand.

Succes ermee.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:52

ik had een winstpunt gelijk mij 1e wedstrijd :p