Pony's tussen de paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colt

Pony's tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:27

Oke, met een pony tussen de paarden starten.
Wat vinden jullie hiervan? Wie doet het? Wat zijn de reacties? Heeft de pony combinatie wel gelijke behandeling als de paarden? Hoe zijn de reacties van de andere deelnemers? Is het te doen?

Kortom; ik wil er alles over weten!

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:28

Ik ga dit topic even volgen, ik ben zelf 21 maar overweeg een c of d pony te kopen (ben maar 1.55m) en wil misschien later ook wat wedstrijdjes gaan starten.

Ben dus benieuwd naar mensen die met kleinere pony's (geen E) tussen de paarden starten. Idd naar de vragen die de TS al stelt.

Wat is bij jouw de reden van je nieuwsgierigheidheid Colt?

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:31

Taaclover rijdt Z met haar fjord
en Ukkiepuk rijd L met haar shetlander.
PB hun eens

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:39

En hier is net een topic op geweest; ik gok dat ie op pagina 2 of 3 staat

Ik start zelf een D pony hengst tussen de paarden, net begonnen dus B + 1. Alhoewel hij vrijdagavond op een oefenproefje 186 liep

Op concours is ie nog wat gespannen (en aan het brullen! )

Ik ben zelf 1.48, de pony is 1.46 en ik weeg begin 40 gok ik.

OemmiejO

Re: Pony's tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:42

Jeetje, Shanna 186pt. in de B?

Euhh ik zou ff op de zoekmachine zoeken, hier zijn al aardig wat topics over

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:47

OemmiejO schreef:
Jeetje, Shanna 186pt. in de B?

Euhh ik zou ff op de zoekmachine zoeken, hier zijn al aardig wat topics over

Ja haha sorry kon er ook niks aan doen; hij liep gewoon zo fijn
De 1e wedstrijd had ik 160; toen was hij gespannen (van de losrijbak naar de wedstrijdring, ineens alleen en ja dan is het een echte hengst hoor, brullen en kijken HOPPAAAAA !)

Maar daar was het 20 x 60 bak, dus hij zag nog gewoon andere paarden. Hup daar ging ie!
Moeten ze vaker doen...

Mirkim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:02

Ik heb een paard van 1.59... Als je mijn profiel ziet, kan je zien dat hij eerder een pony oogt (met mijn lange stelten) dan een paard. Ik heb wel veel positieve reacties erop. Ik rij nu M2 met hem, en dat gaat eigenlijk boven verwachting

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:10

Alwiene schreef:
Wat is bij jouw de reden van je nieuwsgierigheidheid Colt?

Heb zelf een pony van ongeveer 145. Ben zelf iets van 168 en rijdt nog fijn rond met haar. Ik heb nu de kans om weds te gaan doen, maar dan wel samen met iemand en zou ik dus in de paarden moeten starten.

Sorry voor het zoveelste topic hierover dan, maar ik kon niets vinden...

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:32

Zolang je een pony hebt met "paarden" passen word je gelijk behandeld. Maar als die echt pony pasjes zoals ze dat dan noemen loopt word je iets strenger beoordeeld. Maar als je gewoon pony met ruime gangen hebt is het zeker te doen! Heeft mn nicht ook gedaan, die is nu onlangs wel op de paarden overgestapt maar die is met haar D-pony nog tot de MII gekomen tussen de paarden!! Dus het kan zeker! Succes!=D

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:51

Ik heb gisteren geschreven in 't Z dressuur paarden en daar starte een E-pony tussen de paarden. Jury was er gewoon heel positief over en de pony werd ook zeker niet benadeeld! reed volgens mij opzich nog wel redelijk vooraan mee in die Z rubriek!

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:02

Ik start ook met mijn D pony tussen de paarden. Ben zelf 1.60.
We zijn inmiddels M startgerechtigd, dus dat kan best!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:12

Mijn ene paard Kingston is 1.60m. (ok, tis dus een paard maar goed) en met hem start ik Z2. Heb niet het gevoel dat dat een nadeel is, eerder een voordeel want zo'n groot paard stuurt vaak wat lastiger als je voltes van 10m. moet rijden enzo...
Mijn andere paard Valero is 1.58 en is dus maar net een paard. Ik vind dit geen nadeel, hij oogt onder het zadel veel groter.
Overigens ben ik zelf 1.80 m. maar heb niet het gevoel dat ik met m'n voeten over de grond sleep

Ik heb 2 leerlingen die met een pony tussen de paarden rijden, de ene rijdt M1-dressuur en de andere L2-dressuur (met een Fjordje) en beide hebben ze niet het gevoel dat ze benadeeld worden.

Het gaat er om hoe je rijdt, en in principe moet de stokmaat van je pony (paard) dan niet uitmaken denk ik...

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:41

Ik rij Z1 tussen de paarden, mijn pony is net 1.51. Heb nog maar weinig proeven gereden die voor mijn gevoel te weinig punten hebben gekregen. Van andere combinaties en hun supporters krijg ik meestal leuke reacties.
Gewoon er voor gaan, in de B en L kan je makkelijk meekomen de M en Z worden iets lastiger, een zijgang van een paard toont meer als die van een pony. Maar als je je pony goed voor elkaar hebt kunnen de juri's niet om je heen, en krijg je je punten!

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:08

ik ga ook met mijn pony tussen de paarden rijden.
Diva is ongeveer 1,50m en ik 1.62,5, als ik op een paard zit van 1,70 is het ook geen gezicht en ik ben nou eenmaal in mijn penny-fase blijven hangen

ik zie wel hoe het loopt, in april hoop ik te kunnen starten.

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:41

Ik rijd met mijn 2lingzus ook met onze pony tussen de paarden. Als je gewoon een netjes proefje rijd is er niks aan de hand. Mijn zus is laatst in de L1 2de en ik 28 jan. 8ste in de L2 .

monique84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:51

er zijn hier idd al meerdere topics over geweeest
Ik rijd ook met mn 1.45 m hoge haflinger tussen de paarden en wordt absoluut niet benadeeld! Ik ben afgelopen zomer L2 gestart en in sept was ik L2 + 15 incl 5e op de friese kampioenschappen.. en ik ben zo te lezen niet de enige met een kleintje

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:55

Ik denk dat het raarder lijkt als kort persoon op een groot paard dan op een pony. Als ik op een paard van 170 rijd lijkt het ronduit belachelijk, ondanks dat het paard netjes liep. Zit ik op mijn 145 welsh, dan lijkt het een stuk beter

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:15

Nel & ik starten beide met Zeno tussen de paarden.
Zij heeft 1 wedstrijd gereden, in de B, 1e met 171. Ik start zelf in de Z1 met 11 wp

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:19

Ik heb de tweede al ussen de paarden in het Z lopen.
Geen probleem hoor, je moet gewoon goed rijden.
Soms merk ik wel eens dat het wat onder gewaardeerd word, maar ja, daar moet je maar tegen kunnen want het is je eigen keus.
Dat zullen mensen met friezen of iets dergelijks ook wel eens hebben.

ukkiepuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:42

esmeejj schreef:

Zolang je een pony hebt met "paarden" passen word je gelijk behandeld
. Maar als die echt pony pasjes zoals ze dat dan noemen loopt word je iets strenger beoordeeld. Maar als je gewoon pony met ruime gangen hebt is het zeker te doen! Heeft mn nicht ook gedaan, die is nu onlangs wel op de paarden overgestapt maar die is met haar D-pony nog tot de MII gekomen tussen de paarden!! Dus het kan zeker! Succes!=D

Mijn shetlander heeft absoluut ponypasjes en wij zijn tot nu toe (22 proeven) 1x benadeeld door een jury. Ze vond het niets en heel zielig voor mijn pony want ik was veel te groot en starte ook nog eens 2 proeven. Het warden idd niet mijn beste proeven in de L1 maar zo slecht als zij puntte waren ze echt niet Zorro was tijdens het losrijden buiten ergens van geschrokken en ontzettend heet. ik kon er absoluut niet met mijn been aankomen. Hij zette het meteen op een lopen. Tja dan heb je nogal een gespannen proef

Het maakt echt niet uit of je pony paarden of ponypasjes maakt. Als jij je pony GOED voor elkaar hebt maakt hij de mooie ruime passen die bij hem horen en krijg je gewoon je punten. Ik heb in de B 12 proeven gerden voordat ik mijn punten voor de L1 had. We zijn nu 4x gestart in de L1 (8 proeven) en we hebben 8 wp...

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:01

Oke thanx voor de reacties allemaal

Dat ik een pony van 145m heb en tussen de paarden moet hoeft me dus zeker niet tegen te houden

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:22

ik start ook met mijn pony tussen de paarden. Nou is mijn pony 1.55 en ziet er verder uit als een paard dus dat is al een meevaller! maar heb wel vaker pony's tussen de paarden gezien en meestal gaat dat allemaal goed. je hebt er natuurlijk altijd jury's tussen zitten die het geen gezicht vinden en daar ook naar punten maar voor die paar moet je het zeker niet laten!

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:51

Mloui hier op bokt rijdt een Arabje van 1m52 M1 tussen de paarden en met een Welshcob M2.
Vooral de Cob heeft al heel wat (Dressuurgefokte) paarden verslagen en veel eerste prijzen behaald.
Rijd je goed, dan maakt het dus over het algemeen niks uit en neerbuigende types.... och negeren die handel. Tegenover hen staan anderen die juist respect hebben voor je prestaties. DAT zijn de echten. Succes.

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:05

hoihoi, ik heb vorig jaar ook met een pony tussen de paarden gereden, maar ik vond eerlijk gezegd wel dat je soms wel benadeelt wordt. De juryleden hebben denk ik toch meestal hun voorkeur, en hun voorkeur is meestal niet voor pony's.
Maar zelf denk ik als je een leuke en goed combinatie vormt met je pony waarom dan niet? beter dan met een paard waarmee je geen combinatie vormt....

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:26

Hier zijn al heel veel topics over geweest

Maar ik wil wel vertellen hoe ik het vind. Ik start zelf met mijn pony (Fjord) tussen de paarden en vind het eigenlijk geen probleem. We rijden L1 (bijna L2) en het gaat best goed. Negatieve reacties heb ik nauwelijks gehad. De meeste mensen vinden het wel leuk, bijzonder en ook wel stoer om iemand met een Fjord tussen de paarden te zien starten. Ook heb ik amper bevooroordeelde juryleden meegemaakt. Nou ja, eentje dan.
Die zei tegen de schrijfster (toevallig een kennis van mij ) toen ik binnenkwam: zo`n paard hoort toch niet in de dressuurbaan! Die kan beter voor de wagen, dressuur is alleen voor KWPNèrs. Maar toen zag ze halverwege de proef de middendraf en daar is Pjelk wel goed in. Dus zij was helemaal lirisch: Oooooh hij kan strekken! En toen had ik een 161 punten en een tweede prijs . Ik vond het wel heel gaaf haar vooroordelen weg te hebben gereden.
Maar goed, ik zou dus gewoon lekker met je pony starten (als je dat van plan was . Ik zie het probleem niet zo. Ik ken nog iemand die met haar NRPS pony bij de paarden start. Nu in de L2 geloof ik en dat gaat echt goed. Die vrouw is ook niet zo groot en vormt gewoon een mooie combi met de pony die echt heel rijtypisch gebouwd is. Het is gewoon net een paarden combinatie maar dan wat kleiner