Theorie, F-Proeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILOVETARO

Theorie, F-Proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 14:04

Haay,

Vorig jaar heb ik het hele jaar geen F-proeven gereden, December ben ik weer begonnen met de F6B, Ik had echt goed geleerd voor mijn, theorie, maar toen ik die toets kreeg snapte ik er niet van. Daardoor had ik het dus ook niet gehaald. 29 Januari, doe ik de F6B over, weer dus met die Theorie.

Mijn moeder en ik zijn toen naar de manege-eigenaar gestapt, en hij gaf ons de bijvulling van de f6, en een heel boek >;) , nou dat boek krijg ik dus echt niet uit, er moet toch wel een betere manier zijn om de F6Theorie te halen ?

Nou vroeg ik dus wie de F6 in 2OO6 al heeft gereden, en wie voor mij de theorie die je moet leren, voor mij kunt scannen etc. Want ik weet het echt niet meer .

M.V.G

Candice

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:06

Dit topic ga ik volgen, binnenkort moet ik ook theorie doen, ook van de F6.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:22

Eigenlijk is de F6 niet zo heel moeilijk alleen sommige vraagstellingen zijn lastig.
Je moet de vraag gewoon heel goed lezen en dan eerst zelf een antwoord formuleren en dan pas kijken of jouw antwoord er tussen staat.
En het boek dat de eigenaar je gegeven heeft zal wel nuttig zijn dus probeer het toch maar te lezen.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:25

Ik moet mijn theorie in Maart doen, ga dit dus ook even volgen..

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:36

Uhm heb je het fnrs verantwoord paardrijden dat blauwe boek
rij zelf ook op zilverster en het is een heel boekwerk jah.
anders wil ik hem wel ff scannen voor je

groetjes

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:09

Mijn jongste dochter moet de F6B ook nog rijden en moet daarbij de theorie doen. Moet ik dat FNRS-boek kopen voor EURO 15,-- omdat ze moet weten wat er gevraagd kan worden met theorie.

X_ViSwIjf_X kun je de theorie ook naar mij mailen dan wil je er best EURO 5,-- voor overmaken.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:36

Ik ga volgende week zondag ook de F6B rijden en dus de theorie maken.
Ik heb 6 pagina's theorie op internet gevonden en daar in een ander topic een link naar gezet. Op de maneg heb ik hun boekje doorgekeken end aar zat ook niet meer dan die 6 pagina's in! Dus ik denkd at dat wel alles is!

Edit: hier is de link naar de theorie:
F6:
http://www.manegemeulendijks.com/downloads/F6.pdf

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:43

ik meot de F4 ik heb via via de nieuwe theorie gehad ..
Wish me luck .. want ik moet het vanmiddga doen

Mies7

Re: Theorie, F-Proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:14

De theorie van de F6 is inderdaad heel erg pittig... Kan me voorstellen dat je daarin een beetje vastloopt.
Zou toch proberen om het boek door te spitten, je hebt deze theoretische achtergrond toch nodig om het paardrijden te kunnen begrijpen.
Neem er de tijd voor en begin vooral niet op het laatste moment te leren. Denk dat er bij jou op de manege vast wel mensen rondlopen die bepaalde dingen uit het boek beter kunnen uitleggen (bijv. je instructrice, of iemand die de theorie al gehaald heeft).
Heel veel succes!

Als je trouwens vragen hebt over de theorie mag je me ook wel pb-en, ik ben FNRS-Jurylid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:16

Ik heb me ook maar even ingeschreven bij dit topic aangezien onze manege sinds 1 januari ook een FNRS manege is en ik op 24 maart mijn eerste wedstrijd heb. Helaas moet ik instromen bij de F3 terwijl ik eigenlijk wel al F5 kan maat het is niet anders. Dus ik ben heel benieuwd hoe ik het ga doen met de theorie van de F4...weet iemand of die een beetje makkelijk is? Het boekje ga ik nog wel aanschaffen maar dat kan nu nog niet op de manege...

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:18

Eigelijk zijn de theories echt heel makkelijk.
Hebben jullie in het FNRS proevenboekje de A en B proefjes al?
Daar staat ook theorie die je moet leren.
Er staat iets van: Theorie F6 enzo.
Succes ermee!

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:41

Ik ben 1ste geworden, met 221 punten, ik heb gewoon heel het boek gelezen. Dit topic mag op slot !

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:06

Ok hartstikke super! Gefeliciteerd!

confetti

Re: Theorie, F-Proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:15

Bij ons op de manege heeft iedereen een eigen boekje, vinden ze makkelijk omdat daar de proeven en theorie in staan. Het boekje kost bij ons 12.50 euro. Als wij een diplomadag hebben, dan doen wij in de weken ervoor vragen stellen in de les, zodag je een beetje weet wat er van je wordt verwacht tijdens een theorie examen. Is het erg slecht gemaakt, dan mag je op de dag zelf de theorie opnieuw doen, want er zijn verschillende versies. Vraag anders je instructeur eens wat voor vragen je kan verwachten en als je iets niet begrijpt, laat dan de instructeur eea uitleggen.

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:35

Ik heb het boek ook maar die Theorie, niets ervan staat in dat boek, paar vragen :

Als een paard achterwaards gaat, hoe gaan dan de benen van het paard ?
A. Zoals het paard het zelf doet
B. Links voor, links achter, zelfde met rechts
C . Beurtelings

= Antwoord C

Wat kan een ruiter via de teugels ?
A.Geven Of toestaan, Contact nemen, paard vastzetten.
B. Weerstand bieden, sturen, evenwicht houden
C. Contact nemen, sturen en weerstand bieden

Antwoord = C

Waarneer gaat een paard aan de lange teugel ?
A. als er geen verbinding meer bestaat tussen de ruiterhand en de paardenmond.
B. Als de teugels licht zijn aangenomen zonder dat er een sterke afbuiging wordt gevraagd.
C. Als er een contstante soepele verbinding tussen ruiterhand en paardenmond is zodat er een gewillige aanleuning bestaat

= Antwoord B

Deze vragen Staan dus in de theorievragen F6B, Frns Verie 1 2006, de vragen zijn niet zo heel moeilijk, maar als je je helemaal op dat blauwe boekje van de frns richt en de antwoorden staan er helemaal niet in , ik heb het andere boek : Verandtwoord paardijden ofzo, ook van de Frns, Het hoofdstuk van het sturen, en de houding etc, 2 keer doorgelezen, en daar komen al deze antwoorden wel in voor.

Maar wie kan deze topic even temmen ?

Het kan gesloten worden !

M.V.G

TopicHouder

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:50

Zo dat zijn nog wel moeilijke vragen! Heb nog niet geleerd ervoor maar wel doorgelezen. Tja hoe gaat een paard naar achteren? DAT hij al naar achtweren gaat bij mij vind ik een wonder

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:15

Fleury schreef:
Zo dat zijn nog wel moeilijke vragen! Heb nog niet geleerd ervoor maar wel doorgelezen. Tja hoe gaat een paard naar achteren? DAT hij al naar achtweren gaat bij mij vind ik een wonder

Als je er maar aan denkt dat bij achterwaarts het voorbeen als eerste gaat. Dit is geloof ik ook een vraag.

Bij voorwaarts gaat altijd een achterbeen eerst.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:40

ILOVETARO schreef:
Ik heb het boek ook maar die Theorie, niets ervan staat in dat boek, paar vragen :

Als een paard achterwaards gaat, hoe gaan dan de benen van het paard ?
A. Zoals het paard het zelf doet
B. Links voor, links achter, zelfde met rechts
C . Beurtelings

= Antwoord C

Ben ik nou gek. Ik dacht altijd dat bij achterwaarts de benen diagonaal moesten gaan (dus linksvoor en rechtsachter tegelijk en andersom). En dat het fout was als ze de benen één voor één (dus beurtelings) optillen.

Edit: ik heb het ook nog even opgezocht in het KNHS regelement. Daarin staat dus ook wat ik zeg:
Citaat:
Artikel 107Het achterwaarts gaan.

1. Het achterwaarts gaan is een symmetrische achterwaartse beweging, waarbij de benen als diagonale paren worden opgelicht en neergezet. De voeten moeten duidelijk opgetild worden en de achterbenen blijven goed in lijn met de voorbenen.

http://www.knhs.nl/objects/00001148.doc blz. 8

En zie ook dit artikel: http://www.knhs.nl/news.asp?ID=15922&PC ... Zoomstyle=

Er staat dus gewoon geen goed antwoord bij die vraag!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 01:33

Jep dat moet diagonaal!
Zo gauw je dat niet doet bij de proefen op KNHS heb je alla direct een 4 of minder met commentaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:52

Als er geen goede antwoorden tussen staan waarom zetten ze de vraag dan in de toets Maar moet je nou C antwoorden en is het dan wel goed??

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:25

Shalimar schreef:
Als er geen goede antwoorden tussen staan waarom zetten ze de vraag dan in de toets Maar moet je nou C antwoorden en is het dan wel goed??

Misschien dat ILOVETARO die vragen uit haar hoofd hier neer heeft gezet en misschien bij antwoord B een foutje gemaakt heeft? Tenminste, dat zou mijn enigste verklaring zijn. Heel vreemd als dat niet zo zou zijn...

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:24

Ik weet niet hoe het zit met de theorievragen van ILOVETARO, maar bij de FNRS-jurycursus leren we ook gewoon dat het achterwaarts diagonaal moet gaan.

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:26

Jaah sorry het moet diagonaal doen, ik heb snel moeten typen omdat ik hier een ongeduldig broertje achter me had staan, het moet inderdaad om het diagonaal zijn .

fouten maken is menselijk

x

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:05

Ik heb gisteren ook deze toets gehad en had 0 fouten! En 232 punten voor de proef Dus heb mn diploma gehaald

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:36

Wow super!! Gefeliciteerd!