Extreem doen in toekomst met je Kür?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Extreem doen in toekomst met je Kür?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:57

Ja! Daar droom ik van!

Als ik dan zo'n lekker popnummer hoor of nu bv iets van James Bond/ A-Team of iets dergelijks zie ik al de verbaasde koppen aan de kant van de ring en ik rij daar mijn spetterende (pop)Kür!

Hebben jullie ook die neigingen? Of zo'n saaie kür?

En wat vinden de jury's hier op bokt eigenlijk van?

Ik ben nu nog maar L2, maar argh een kür rijden lijkt mij zo gaaf (op 'mijn' manier dan).
Heb al keer kur (met zn 4en) gereden voor goed doel op soort clown's muziek.

Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:00

hier in de buurt worden veel Küren gereden op "aparte" muziek... van madness bijvoorbeeld.

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:08

madness is leuk....morgen worden er bij ons op stal weer kurtjes gereden, ik zou zelf iets doen met die stuiterballen muziek, zoef gaat direct dansen als dat op de radio is, ( hij heeft dat wel met meerdere nummers)

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:41

Ik heb ook wel eens zoiets van. Als ik een kur heb, dan wil ik ook eentje die spetterd. Ik moet ff blijven dromen, want ik rijd nog niet eens in de B. Maar ik heb nog tijd, mijn paardje is net 5 maanden ohz.

#Ymke#

Re: Extreem doen in toekomst met je Kür?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:10

Ja, dansende muziek.. Muziek waarbij iedereen meteen op de banken staat
Ik hou niet zo van die klassieke kuren, het moet wel een beetje spetteren

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:56

Je ziet aparte kuren genoeg hoor

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:01

Als je een goede binnenkomer wil horen, moet je mijn nieuwe kur horen Ik denk dat iedereen wakker wordt Maar Sanne een vriendin van mij heeft echt aparte muziek (Olrike op bokt). Die had ik echt nog nooit gehoord! Echt heel mooi.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:00

Ik ga als de nieuwe proevenboekjes uit zijn ook een kur schrijven voor Kylan. Natuurlijk wil iedereen lekkere spetterende muziek. Ik wil iets lekker stoers voor mijn kleine stoere pony. Wat, daar ben ik nog niet helemaal uit

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:13

Michelle85 schreef:
Als je een goede binnenkomer wil horen, moet je mijn nieuwe kur horen Ik denk dat iedereen wakker wordt Maar Sanne een vriendin van mij heeft echt aparte muziek (Olrike op bokt). Die had ik echt nog nooit gehoord! Echt heel mooi.

Welke muziek heb jij dan voor je kur gebruikt? Ben ook bezig met een kur

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:28

Shanna16 schreef:

Hier dus niet he! Echt daarom kijk ik nooit bij de hier kur op muziek, je bent al extreem als je iets 'spaans' hebt.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:17

QuijoSavan schreef:
Shanna16 schreef:

Hier dus niet he! Echt daarom kijk ik nooit bij de hier kur op muziek, je bent al extreem als je iets 'spaans' hebt.

Hmm, ben ik het niet mee eens hoor. Spaans zie je niet zoveel; ben toevallig op het moment wel met een Spaanse kur bezig in opdracht, maar om het gelijk extreem te noemen... neeh

Olrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 06:14

Michelle85 schreef:

Ja had je het over mij Michelle Bedankt dat je mijn kur leuk vind. Het is inderdaad een uiterst aparte kur geworden, waar hopelijk veel mensen kippenvel van gaan krijgen. (ik in ieder geval wel) En die van jou Michelle is ook super hoor, heel stoer ala Pasteur }>

Het belangrijkste van mijn kur is dat de cheografie goed is, en dat de muziek het paard ondersteund, en absoluut niet andersom. Maar dat is mijn mening over het rijden van een kur.

Wat zijn voor jullie dan extreme dingen? Moet het juist heel modern zijn, of juist iets wat nog niemand heeft??

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 07:45

Ik vond die kur van edward gal op trance muziek ook heeeel gaaf

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 08:20

ik wil ooit een keer een kuur maken met de plaat van Tears for Fears, everybody wants to rule te world

Daarnaast misschien ooit iets met Guns n Roses, of een andere rock sound

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:54

Ik neem ook lekker stoere muziek, ik ben er nog niet helemaal uit wat, maar ala Spirit, Pirates of the Carribean, (Eye of the tiger?)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:45

anydale schreef:
Ik neem ook lekker stoere muziek, ik ben er nog niet helemaal uit wat, maar ala Spirit, Pirates of the Carribean, (Eye of the tiger?)

Allemaal al 100.000 keer gebruikt

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 18:55

Idd, stoere muziek, maakt niet uit wat, ik had dan idd dingen als A-team, James Bond en pop liedjes (sommige) van nu ect.
Maar lijkt me echt zo gaaf.
Nog eff (ben vandaag alweer dichterbij gekomen, winstpuntje dr weer bij).

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:37

Eye of the tiger heb ik met Pasteur gebruikt! Super stoer, maar idd een cliché. Maar wat maakt dat uit, het is wel wat bij de jury vaak scoort. Ik heb hele gave muziek, omdat het precies op Pasteur zijn bewegingen is gemaakt. Verder heb ik alleen nog maar de draf en intro, dus verder hangt het van Oot af. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen Verder heb ik het thema Rock, misschien wel afgezaagd, maar als dat past, dan past het.

Verder vind ik dat de muziek je paard moet ondersteunen en dus het extra ingrediënt is van een kur. (Ja Sanne we zijn eensgezind;) ) Maar ook vind ik dat muziek je paard niet moet overstemmen. Als je bv een vrij simpel paard hebt moet je geen super extreme muziek nemen. Daar valt je paard bij in het niet!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:29

Michelle85 schreef:
Als je bv een vrij simpel paard hebt moet je geen super extreme muziek nemen. Daar valt je paard bij in het niet!

Of er juist van uitgaan: Van je paard moet je het dan niet hebben met opvallen, dus moet je dat met je muziek doen!

Kijk, het moet natuurlijk wel passen, maar dat geldt net zo goed voor een supergoed paard!

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:58

Das waar Bettine!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:33

KiWiKo schreef:
ik wil ooit een keer een kuur maken met de plaat van Tears for Fears, everybody wants to rule te world

Dat is mijn kur

Ik hou zelf niet van aparte kuren, in die zin dat je originele muziek hoort die niemand kent. Er moet voor mij wel herkenning in zitten.

Je kunt echt van alles verzinnen maar wanneer je bestaande muziek gebruikt is het best moeilijk om een kloppend tempo te vinden.

Ik rij op stal altijd met de radio aan en daar krijg je ook leuke ideetjes van. Eventjes een keuze uit de hitlijst
Hung up van Madonna is leuk voor draf
Stick with you van de pussycats dolls voor stap
one word van Anouk kan goed voor galop.
Maar zie daar maar eens een mooie instrumentale versie van te vinden, dat beperkt de meesten vaak in de muziekkeuze.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:42

Ik ben gisteren bij de Kur op Muziek Z1/Z2 gaan kijken. En sommige kuren vielen mij echt wel tegen..

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:00

Er wordt inderdaad nogal vaak slechte küren gereden. Een goede kür maken is tijdrovend of duur en dat is ook vaak de reden om zelf gauw wat in elkaar te 'frotten'.

Ik ben zelf erg blij met Edward en zijn muziekkeuze, dat breekt het veld een beetje open. Dance en trance 'mogen' nu ook, hoewel lang niet alle juryleden hun persoonlijke muzieksmaak aan de kant kunnen zetten bij het jureren van een kür. Hoe erg zijn jullie eigenlijk tegen vocalen in muziek? Vinden jullie ze alleen afleidend als je de tekst verstaat/begrijpt of sowieso?

*altijd fijn voor een kür-maker om de meningen van het publiek te peilen *

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:06

Bettine schreef:
anydale schreef:

Allemaal al 100.000 keer gebruikt

Ja weet ik
Maar ik vind het gave muziek, en het past goed bij m'n paard

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:11

Ooh, als ik een kür zou maken (niet dat dat ooit gaat gebeuren) dan wil ik hardcore!