verplicht P&S nemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

verplicht P&S nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:51

Ik vroeg me dus af of je verplicht bent de Paard en Sport te nemen, ik lees dat ding nl. nooit..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: verplicht P&S nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:52

Ja, als wedstrijdrijder ben je daartoe verplicht, omdat daar de officiele mededelingen in staan.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:30

Ik zou um toch maar eens gaan lezen! Kunnen effectieve dingen instaan! haha en.. je hoeft niet te lezen hoor, ik vind het altijd wel fijn.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:03

Ja, volgensmij zit dat gewoon bij je lidmaatschap van de KNHS.
Ik lees em ook nooit helemaal, maar er kunnen handige dingen in staan hoor.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:27

het is alleen heel erg dom dat ze er 2 op hetzelfde adres sturen. mijn vriend had 2 startkaarten en ik 1, en kregen beide de P&S, misschien dat ze daar eens iets aan moeten veranderen.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:04

Ik weet dat het vroeger niet hoefde, maar sinds vorig jaar kan je niet meer kiezen...

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:46

gekke_koei schreef:
het is alleen heel erg dom dat ze er 2 op hetzelfde adres sturen. mijn vriend had 2 startkaarten en ik 1, en kregen beide de P&S, misschien dat ze daar eens iets aan moeten veranderen.

om 1 p&s te krijgen moet niet de KNHS iets veranderen maar jij zelf
Je betaald met 2 leden op het zelfde adres op deze manier te veel
Iemand moet zich als tweede lid laten registreren en dan zijn de kosten voor dat 2de lid geen 40 euro voor lidmaatschap maar nog maar 13 euro en krijg je maar 1 p&s

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:52

Het gaat erom of je je als eerste gezinslid of volgend gezinslid laat registreren, alleen jouw eigen vereniging kan dit veranderen bij de KNHS.
Het eerste gezinslid krijgt paard & sport, het volgend gezinslid niet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:25

Je kan gewoon lidmaatschap van KNHS nemen zonder P&S, hoor. Heeft nikkigioa op Bokt al een paar jaar en ook dit jaar weer. Normaal kost je lidmaatschap €40, zonder P&S kost het €15. Zij is overigens ook gewoon 1e gezinslid, geen probleem dus.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:30

astridastrid schreef:
Je kan gewoon lidmaatschap van KNHS nemen zonder P&S, hoor. Heeft nikkigioa op Bokt al een paar jaar en ook dit jaar weer. Normaal kost je lidmaatschap €40, zonder P&S kost het €15. Zij is overigens ook gewoon 1e gezinslid, geen probleem dus.

Klopt, you go girl!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:36

Wij hadden eerst ook een poosje twee keer de P&S, maar even gebeld en toen hebben ze het snel veranderd

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:04

Wij hebben al heel lang geprobeert om van die 2de P&S af te komen.
Ik kreeg er een en mijn moeder ook. M'n broer is ook lid en krijgt er geen een.

We hebben het al vaak gemeld bij de vereniging en KNHS, toch krijgen wij er altijd 2.

Dus we hebben de hoop dat het ooit nog goed komt maar opgegeven. Dan maar betalen voor 2.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:15

Hoeft toch niet perse? Toen ik lid werd van mijn club kan je aangeven of je het wilde.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:16

nikkigioa schreef:
astridastrid schreef:

Klopt, you go girl!

Maar heb je dan een startkaart? Zover ik weet is het zo dat als je een startkaart hebt ben je verplicht om daar ook op geabboneerd te zijn. Bij onze vereniging (VHN = Vereniging Hackneyrijders Nederland) hebben we de laatste vergadering ook een hele discussie hierover gehad, maar helaas, wij zijn verplicht hiertoe. Vroeger hadden we een apart blaadje, de Mailcoach, en daar stond tenmnste wat in voor ons, maar nu proppen ze het ook in P&S, tenminste, de vraagprogramma's. En dusdanig klein van lettertype (want het mag maar op 1 pagina staan) dat niemand het kan lezen. (Pak maar eens een oude erbij (van voor september) en probeer de laatste pagina maar te ontcijferen.) Tja, en reglementsveranderingen komen er voor ons niet in te staan. Laatst stond er eentje in, wel eentje die vorig jaar al ingevoerd was.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:15

Neonlight schreef:
nikkigioa schreef:
Klopt, you go girl!

Maar heb je dan een startkaart? Zover ik weet is het zo dat als je een startkaart hebt ben je verplicht om daar ook op geabboneerd te zijn. Bij onze vereniging (VHN = Vereniging Hackneyrijders Nederland) hebben we de laatste vergadering ook een hele discussie hierover gehad, maar helaas, wij zijn verplicht hiertoe. Vroeger hadden we een apart blaadje, de Mailcoach, en daar stond tenmnste wat in voor ons, maar nu proppen ze het ook in P&S, tenminste, de vraagprogramma's. En dusdanig klein van lettertype (want het mag maar op 1 pagina staan) dat niemand het kan lezen. (Pak maar eens een oude erbij (van voor september) en probeer de laatste pagina maar te ontcijferen.) Tja, en reglementsveranderingen komen er voor ons niet in te staan. Laatst stond er eentje in, wel eentje die vorig jaar al ingevoerd was.

Nikkigioa heeft gewoon een startkaart hoor, dat heet: KNHS abbonement zonder P&S. Misschien is je vereniging hier niet van op de hoogte? Het is dus in ieder geval gewoon mogelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:23

Mijn vereniging heeft het geprobeerd, maar vanuit de KNHS kregen we een nee te horen, dat iedereen met een startkaart verplicht is om P&S te nemen. Ook vanuit mijn rijvereniging krijg ik hetzelfde te horen. Enige lidmaatschap zonder P&S bij de KNHS is via de SRR.
Overigens maak ik uit het profiel van nikkigioa uit dat ze juist geen startkaart heeft en tot nu toe alleen maar onderlinge (geen KNHS) wedstrijden gereden heeft.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:53

Ik heb in mijn profiel nergens staan dat ik nooit KNHS-wedstrijden gereden heb.. Ik heb 2005 zonder startkaart gereden. 2004 met een startkaart en ook dit jaar weer met startkaart. Je kunt gewoon lid worden zonder lidmaatschap van Paard en Sport, in 2004 scheelde mij dit iets van 23 euro, dit jaar 25 euro. Best de moeite dus. Op de vereniging werd mij gewoon de keuze gesteld of ik wel of niet P&S wilde....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:23

Dan is er bij jou denk ik een foutje gemaakt, het is namelijk normaal gezien niet mogelijk. Ik heb bij mijn vereniging ook een lidmaatschap zonder abbonement, kan dus inderdaad, maar dit kon alleen omdat ik P&S ontving via de VHN. Ik had ook een niet volledig lidmaatschap kunnen pakken (zgn rustend lid omdat ik toch geen wedstrijd rijd en ook geen dressuur of spring startkaart heb) maar dan zou ik als niet volledig lid ook niet mogen stemmen in bestuursverkiezingen.
Dit alles heb ik van diverse werknemers van de KNHS gehoord.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:19

bij mijn weten moet je ook de P&S nemen, staat geloof ik ook in de reglementen.

mijn vriend heeft nu toch geen startkaarten meer, dus krijgen nu nog maar 1 P&S. ik ben alleen startkaartlid via mijn vereniging en dat is inclusief abo op de P&S

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:14

Het kan dus wel gewoon om hem niet te nemen..
Toch bedankt allemaal om mee te denken!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:18

Omdat ik ook een startkaart aan wil vragen voor mijn pony en ik heb ik diverse vereningen afgebeld.
Omdat ik eigenlijk al wist bij welke ik wilde, vanwege de prijs, heb ik gisteren weer daar naar toe gebeld om alles te regelen.

Ook ik zat met de vraag over de verplichting van P&S maar mij werd verteld dat het met een 'omweg' te omzeilen is waardoor je het dus niet persee hoeft te nemen. Dat kwam mij mooi uit, scheelt weer geld

Maar het kan dus wel Ohja, wat de omweg precies inhoud, geen idee want het wordt allemaal voor me geregeld

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:58

Volgens mij is het voor wedstrijdrijdende leden verplicht om een abonnement te hebben op de P & S, omdat in dit blad ook de reglementswijzigingen en dergelijke vermeld worden.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:59

Ik ben KNHS lid, maar krijg hem al niet meer...

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:43

Ik krijg binnenkort de eerste keer de P&S, ben benieuwd of ik hem ga lezen. De IDS lees ik ook bijna nooit

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:53

Mies7 schreef:
Volgens mij is het voor wedstrijdrijdende leden verplicht om een abonnement te hebben op de P & S, omdat in dit blad ook de reglementswijzigingen en dergelijke vermeld worden.

niet verplicht dus..