dag voor de wedstrijd,, rijden of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

dag voor de wedstrijd,, rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 20:29

ik was wel eens benieuwd of jullie de dag voordat jullie een wedstrijd hebben de pony rijden..
ik doe dit zelf niet omdat men pony voor mijn gevoel dan op de dag van de wedstrijd iets frisser is en ik em dan fijner kan rijden..
zou wel eens willen weten wat jullie doen..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:33

Ik rij gewoon.

Presley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:35

Ik ook. Merk er de volgende dag niks van of ik nou rij of niet.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:36

Het hangt er van af of ik tijd en zin heb of niet.

Als ze de dagen er voor wel gelopen hebben geef ik ze ook wel eens vrij de dag voor de wedstrijd.

Ik doe er dan wel wat mee, meestal is dat loslaten.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:42

Poeh mijne is fris genoeg, dus ik rijd zeker weten voordat ik wedstrijd heb.

Sharon_91Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:43

Sjel schreef:
Poeh mijne is fris genoeg, dus ik rijd zeker weten voordat ik wedstrijd heb.

Ik ook.. Als ik de dag voor de wedstrijd niet kan rijden/longeren.. Dan hoef ik niet eens te gaan want dan ben ik mijn leven niet zeker

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:03

Ik trap de mijne ook gewoon aan hoor

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:05

Dat ligt eraan of dat ik tijd heb!
En als ik tijd heb doe ik net als anders.. een stuk crossen.. De volgende dag is echt niks te merke

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:07

ik rijd ook gewoon, hij is op wedstrijd zowiezo altijd veel heter, dus is het maar beter als ik hem de dag ervoor ook rijd

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:51

Ik rijd gewoon, anders is ze te fris op mn wedstrijd, meestal krijgt ze een dag na de wedsdtrijd een vrije dag..

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:55

ik rij ze voor een springwedstrijd nog wel altijd even goed op beide kanten smorgens voor de wedstrijd

omdat:
op de wedstrijd zelf iedereen of linksom of rechtsom huppeld niet links en rechts nee 1 kant om dus laat ik hem thuis even goed los en op bijden kanten rij ik hem dan los.

voor dressuur rij ik meestal niet dan vind ik het frisse heerlijk

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:35

Ik longeer meestal de dag voor de wedstrijd. Als ik ga rijden en het gaat niet goed, dan word ik helemaal zenuwachtig voor de wedstrijd.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:38

Dat ligt eraan wanneer ik moet en of ik de dagen ervoor ook al heb gereden. Maar meestal rij ik de dag voor concour niet, heeft Ginger ook geen spierpijn

ElskedZ

Re: dag voor de wedstrijd,, rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:39

Ik laat hem meestal effe lekker vrij springen....
Het scheelt wel hoeveel ik in de week heb kunnen rijden....
Als ik weinig heb kunnen rijden, dan rijd ik hem ook nog onder de man... en laat ik hem ook nog springen, effe zijn rug los....
Daarna heerlijk goed borstelen met een massage-borstel....
Ennehm hem heel veel laten genieten....
Wel let ik erop als ik vroeg moet rijden op zondag, rijd ik hem zaterdag ook vroeg....
Zodat hij wel lekker veel rust krijg voor het wedstrijd....

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:16

Ehmm lijkt me logisch
Als ik de mijne niet rijd dan kan je niks beginnen met dr, doe wel de dag van te voren rustig lang en laag rijden, proefjes oefenen en dan is t wel klaar en dan lekker verwennen lekker met warm water wassen lekker onder t solarium en ff kroelen ff slijmen natuurlijk

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:18

Die van mij is ook fris genoeg, dus ik rijd hem de dag voor de wedstrijd ook gewoon!!

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:02

ik rijd m'n pony ook altijd voor concour..zelfs nog wel is de dag zelf dat ik concour heb. maar dat komt niet vaak voor.

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:59

Ik rijd ook meestal de dag voor de wedstrijd en anders longeer ik haar. Ze is zo'n hyper geval. Ik rijd haar de dag voor de wedstrijd dan gewoon helemaal los, en ik rijd niet super lang. Het is meer gewoon dat ze ff gereden heeft en lekker heeft gelopen...

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:19

Zaterdag is Ursel zijn vrije dag, dus dan wordt ie eigenlijk noit gereden. Hij wordt wel even losgegooid of gelongeerd met dit weer op de wedstrijddag.

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:34

Ik heb meestal op vrijdags les dus rij haar inderdaad een dag van te voren nog. (als de wedstrijd op zaterdag is dan tenminste) Ik probeer het in ieder geval altijd zo te plannen dat ik zo kort mogelijk van te voren nog les heb gehad. Dan is ze er even helemaal doorheen en de volgende dag t best om te rijden.
Als er 1 dag tussen les en wedstrijd zit rij ik dag vaak ook nog wel even. Even kijken of ze nog scherp aan de hulpen is enzo, beetje los werken nog even moeilijke onderdelen van de proef oefenen, dat soort dingen. (doen we ook met de les) Maar dat ze er in ieder geval even goed bij is geweest, dan hoef ik die 'discussie' op een wedstrijd vaak niet meer aan te gaan en das wel zo makkelijk.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:19

Met Ky doe ik de dag voor de wedstrijd altijd rustig aan, maar ik ga er wel op. Meestal doen we even een rondje door het bos. Niet om hard te gaan galopperen en gek te doen, maar gewoon om hem blij te houden. Dan is hij de volgende dag lekker vrolijk en weet ik zeker dat hij geen spierpijn heeft.

Joep rij ik de dag voor de wedstrijd wel, die vindt het allemaal nog zo spannend om op wedstrijd te gaan... Dan heb ik hem liever een klein beetje moe gereden de dag voor de wedstrijd, zodat hij op wedstrijd ook fijn te rijden is.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:39

Soms wel, soms niet.
Mijn paard is nogal humeurig, dus de ene keer kan ik hem beter lekker in de wei zetten en de andere keer rijd ik gewoon. (hangt ook af van het weer enz.)

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:46

Ik rij ook gewoon. Lekker loswerken, maar niet helemaal uitputten. Alleen in de zomer als het warm is wil ik hem wel een dagje laten staan of alleen in de wei.

r0dY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:55

mijn pony werkte ik altijd alleen los, de dag ervoor. dat werkt prima.

mn paard weet ik nog niet wat et beste is, moet nog starten, maar denk gewoon dat het het beste is dat ik hem de dag ervoor wel rijd

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:58

Ik rijd wel maar niet zo'n zware training als wanneer ik de dag erna geen wedstrijd heb. Maar als ik niet rijd, is hij op de dag van de wedstrijd zo stijf als een plank, dat schiet ook niet op.
Ik hou wel rekening met mijn starttijd de volgende dag. Als ik pas laat moet starten, rijd ik de dag ervoor ook liefst wat later, tenzij het echt niet anders kan. Maar dan ga ik vaak nog wel later op de dag nog een keer stappen aan de hand.
Als ik vroeg moet starten, zit ik er de dag ervoor er meestal ook al vroeg op.