Hoe krijg ik mijn bonte stralend wit???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Hoe krijg ik mijn bonte stralend wit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:19

Ik heb een bont paard met gele vlekken en al hoe krijg ik deze weer stralend wit voor de wedstrijden?

Wassen jullie je paard voor springe wedstrijd? vlechten??

Hoe houden jullie je bonte paard schoon in de trailer?

Groetjesssss..

OemmiejO

Re: Hoe krijg ik mijn bonte stralend wit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:21

- Met shampoo voor grijze mensen.
- Ik was mn paard in de zomer en vlecht zn manen
- nee, geen last van, meneer is zwart

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:23

In de western sport is er een goedje. Ik weet niet precies wat het is en hoe het heet, maar je vermengt het met water, smeert het wit op je paard ermee in. Deken erover. Een nachtje laten staan. De volgende dag komt hij er stralend wit onder vandaan. Een vriendin van mij gebruikt het voor haat appaloosa. Is echt verbluffend. Misschien moet je in speciale westernwinkels is navragen of bij mensen die in de westernsport zitten.

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:27

hogedrukspruit ik zou het niet weten, ik heb altijd een bruin of voskleurig paard gehad, suc6 iig met het wassen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:30

wreckh schreef:
In de western sport is er een goedje. Ik weet niet precies wat het is en hoe het heet, maar je vermengt het met water, smeert het wit op je paard ermee in. Deken erover. Een nachtje laten staan. De volgende dag komt hij er stralend wit onder vandaan. Een vriendin van mij gebruikt het voor haat appaloosa. Is echt verbluffend. Misschien moet je in speciale westernwinkels is navragen of bij mensen die in de westernsport zitten.

Dat is Cowboy magic.. Green spot remover..

Ik heb zelf iets van equistar ofzo maar dan een groene fles..
Of een shampootborstel, daar doe he shampoo in en water enzo kun je de plekken wassen zonder dat je je hele paard moet wassen..

Ook heb je van HH een witsel achtig iets.. Maar dat is meer voor aftekeningen..

Mijn bonte is nooit vies Wel een paar plekjes maar daar zie je bijna niks van.. En nog een voordeel zijn moet (nog) niet op wedstrijd

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:32

zilvershampoo van andrelon(zelf bij mijn paarden geen ervaring mee, maar bij een schimmel die ik ken, werkt het super goed

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:34

Ik gebruikte ook shampoo voor mensen met grijs haar. Goed inwrijven en daarna heel goed uitspoelen. Daarna met zo'n blok eroverheen en dan een glansborstel. In de trailer: transportbeschermers en een schone trailer!

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:06

En als je aan het wassen gaat, lauw water gebruiken. Krijg je ze veel schoner mee dan met koud water én je paard heeft dit nog liever ook !!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:09

Zilvershampoo en deken erop
(niks leuker voor een paard dan het gezicht van het vrouwtje dat 's ochtends op stal komt nadat je een nachtje in de mest hebt liggen draaien om die stinklucht van je af te krijgen )

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:12

Tja wassen ...
Wij gebruiken zo een citroen (handzeepje) voor vlekken uit je kleren te doen .. Lekker veel werk als je een groto pony hebt. Of gewoon schampo .. In de winter lijkt me het wel niet zo handig

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:13

En zo kort mogelijk voor de wedstrijd wassen. Heeft ie minder kans zich vuil te maken.
Dan de stal in met bandages en een deken met hele hals.

En dan nog slaagt die van mij erin zich vuil te maken.......

LloiDLoVeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:27

Vloeibare groene zeep gebruiken ze altijd bij de tinkers bij ons op de manege. Deze lopen mee in shows dus moeten er ook altijd goed uitzien.
De staarten hangen ze altijd in een emmer met groene biotex..en daarna wassen ze die nog een keer met grijze-mensen-haren shampoo

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:32

bij mijn tinker gebruik ik betadine shampoo, daar word hij heel erg wit van. daarna een lekkere schone stal, deken op en af en toe drollen ruimen zodat hij daar niet in gaat liggen. tijdens het transport deken op, transport beschermers om en schoon zaagsel op de bodem (dit absorbeerd viezigheid). Succes!!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:20

zilvershampoo
heb een paard met witte manen en staart, dus heb er zelf ook last van .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:23

Eerst groene biotex
10 min in laten trekken
Zijn ze erg vies, dan nog een keer.

Dan nog eens 10 min met zilvershampoo.

Deken op, dan worden ze iig op het lijf niet meer vies.

Op de trailer, staart in een vlecht en er een panty overheen.

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:43

Wij gebruiken ook altijd biotex

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:49

laatst was ik op wedstrijd en daar was een meisje met een tinker, ze haalde hem helemaal geel uit de trailer.. pakte een of ander potje of flesje uit de auto deed steeds wat op de handen wreef de witte stukken ermee in en voila na 10 min had ze een stralend witte tinker
maar vraag me niet waarmee ze het deed

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:51

little_angel schreef:
laatst was ik op wedstrijd en daar was een meisje met een tinker, ze haalde hem helemaal geel uit de trailer.. pakte een of ander potje of flesje uit de auto deed steeds was op de handen wreef de witte stukken ermee in en voila na 10 min had ze een stralend witte tinker
maar vraag me niet waarmee ze het deed

Had ze niet per toeval een of andere toverspreuk en toverstokje..

Ik moet dan spul ook hebben
Wel mooi als je dat paard er zo uit de trailer ziet komen dan denk je van jee en dan komt ze de ring in en dan istie ineens wit..

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:54

@Little_Angel: Dat klinkt als CowboyMagic Green Spot Remover

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:56

oww het kan natuurlijk hermelien geweest zijn

ik vond het ook nogal apart ja! een gele tinker uit de trailer en wit de ring in.. zonder water of iets gewoon de vieze plekken insmeren.....

@duke: dat kan best ik kon niet zien wat erop stond...

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:00

Ik heb een spulletje waarmee ik zonder wassen strontvlekken van 'n fjordje af kon halen. Opspuiten, in laten trekken, met een schone doek uitwrijven en klaar. Gewoon in de ruitersportzaak gekocht, maar jaren geleden, en ik zou ook echt de naam niet weten.

't Is een driehoekige fles, met een gewone draaidop - ik heb er zelf een spuit op gezet. Ik heb 't niet hier thuis, dus kan helaas geen naam geven...

En in de supermarkt is wel bleekmiddel te koop*

@Little_angel: Was 't schoensmeer?

*Voor wie de humor mist en het serieus overweegt: was je haar er zelf eerst even mee, om te controleren of je die huidirritatie je paard wel aan wil doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:02

Ik heb ooit eens die groene equistar gebruikt
Gekukkig gebruik ik een neiuwe product altijd op een klein stukje.
Kawa leek op dat stukje wel door een zwerm wespen te zijn gestokken, de ene bult naast de andere.

Dus pas altijd op met nieuwe dingen.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:04

Ik heb ook die groende equistar.. Heb hem nog nooit gebruikt..

dan zal ik ook maar eventjes oppassen als ik het voor het eerst gebruik.. Bedankt voor de tip RK

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:05

Kan natuurlijk best zijn dat jullie paarden er geen last van hebben en dat Kawa net niet tegen 1 stofje wat erin zit kan.
Maar goed, je weet maar nooit

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:46

ik was die van mij gewoon 3 x 's avonds 2x en 's morgens de strontvlekken allemaal nog een keer bij langs... Vroeg eraf dus je moet er wat voor over hebben

Ik was hem met zilver shampoo en met betadine shampoo en met groene zeep... en doe de staart met soda en zo op laten drogen wordt heel wit

Als ik naar de wedstrijd ga doe ik hoge transportbeschermers om en een deken met hals en vlecht zijn staart en doe der een bandage om lijkt heel debiel maar ze is meestal wel aardig wit als ik op een wedstrijd ben..

Vind wel nu ik een bonte heb dat je veel vaker een 8 of een 9 hebt op verzorging. De jury ziet dat je der wat aan gedaan hebt dat had ik niet toen ik mijn pony nog had hoeveel ik er ook voor deed had meestal een 7...