Fout op startkaart, kan dit problemen opleveren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

Fout op startkaart, kan dit problemen opleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:59

Sinds januari (2006) heb ik m'n startkaart met Sancho. Nu heb ik net m'n startkaart binnengekregen en zie ik staan dat ik met een hengst start (terwijl hij dus een ruin is). Nu blijkt dat het ook zo staat in z'n paspoort, welke natuurlijk direct na z'n geboorte is opgemaakt (en toen hij nog hengst was).
Dus alleen de startkaart wijzigen heeft geen zin, dan zou het paspoort ook gewijzigd moeten worden. Aangezien ik niet veel zin heb in in die rompslomp die boevndien ook nogeens wat geld kost, vraag ik mij dus af of het consequenties zou kunnen hebben dat ik dus eigenlijk met een hengst start.
Wat betreft klassering, ik ben L2 +1 met een ander paard geweest, dus dat zal verder geen probleem opleveren...

Alanta

Re: Fout op startkaart, kan dit problemen opleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:20

Ik denk dat dit wel problemen oplevert en zou even kontakt opnemen met de KNHS om te overleggen hoe en wat. Voorkomen is beter dan genezen, toch?

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:32

dat zou ik inderdaad ook even doen, heb je het in ieder geval vermeld en weet je waar je aan toe bent. Ik heb hengst/ruin ook verandert in mijn paspoort, maar dat kostte bijna niks. Je Da of andere persoon die de castratie gedaan heeft kan dit ook, dat is tenminste wat het avs tegen mij zij.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:37

Even de KNHS bellen, dan weet je het meest

Maar, ik heb ook wel eens met een startkaart gestart waar nog hengst opstond, terwijl mijn pony toen al ruin was. Toen had ik een proefje gewonnen, en zei de jury bij de prijsuitrijking: Wat een mooie hengst heb je!
(en dat was nog serieus ook vrees ik )

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:38

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Een jury had er namelijk commetaar op en wou mijn moeder bijna niet laten starten. Toen heeft de voorzitter van onze vereninging naar de KNHS gebelt en hebben we een nieuwe startkaart gekregen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:29

Ik zou idd even de KNHS bellen, dan weet je het zeker

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:45

Ik start volgens het paspoort ook met een hengst. Terwijl het toch echt een ruin is.

Ik heb bij de startkaartaanvraag met de kopietjes van het paspoort een briefje bijgevoegd dat het inmiddels een ruin is en dat hebben ze zonder problemen over genomen op de startkaart.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:46

Lijkt me ook stug dat ze daar een groot probleem van zouden gaan maken.
Er worden zoveel beesten geruind...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:47

Ik had ook niet anders verwacht

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:48

Bij ons in de ponyclub komt het heel vaak voor dat er iets is met de startkaarten. Dan staat er bijvoorbeeld een verkeerde geboortedatum of kleur bij.. Wij hebben er verder nog nooit probelemen me gehad

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:08

Ik zou ook even voor de zekerheid bellen.. Dan weet je toch wel iets meer erover..

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:10

Je moet sowieso bellen als je het wilt laten veranderen

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:18

Exact dit heeft mijn vriendin ook.
Die heeft haar paspoort incl. dierenartsverklaring op moeten sturen naar het stamboek van haar paard. Daar hebben zij het veranderd.

Moest zij hier weer een kopie van maken en dit naar de Knhs sturen. En dan zouden zij het verbeteren op haar startkaart.

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:24

Bij mij stond er ook een fout op. (maar dan van de aftekeningen.)
Ik heb de knhs gebelt, en ik moest idd ook kopietjes maken en erbij schrijven wat er fout was.
En dan mag ik wel nog met de 'foute' kaart rijden tot dat de goede eris.
Dit werd trouwens gewoon gratis gedaan

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:53

Ik heb inmiddels vanalles gezien, paarden die spontaan geruind worden (waar de knhs ook stug bij vol blijft houden, hoe vaak er ook achteraan wordt gebeld) andere kleuren, niet kloppende chipnummers.... Idd de knhs bellen en op laten lossen, het is hún fout. Maar reken er niet op dat ze erg snel zijn

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:56

TiNa_JoinTy schreef:
Bij mij stond er ook een fout op. (maar dan van de aftekeningen.)
Ik heb de knhs gebelt, en ik moest idd ook kopietjes maken en erbij schrijven wat er fout was.
En dan mag ik wel nog met de 'foute' kaart rijden tot dat de goede eris.
Dit werd trouwens gewoon gratis gedaan

Heb ik idd ook eens gehad met een pony.
Toen stond er een foute kleur op de kaart.
Toen moesten we foto's opsturen, en werd het kostenloos in orde gemaakt

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:13

Wij hebben hetzelfde.
Ook onze pony staat als hengst op de startkaart en coupons.

Ik heb gebeld met de KNHS en we moeten inderdaad even een kopie van het stamboekbewijs opsturen.

Maar we krijgen geen problemen hoor, ook niet met de coupons waarop staat dat hij een hengst is.

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:51

goed dat ik het zie staan,moet binnenkort mn pony opgeven,die is net geruind,dus zal goed checken dat ze m er goed op zetten als ruintje

En verder zou ik idd even met de KNHS bellen gewoon ,dan weet je het zeker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:04

Ik heb wel eens een 'probleem' gehad met aftekening: stond op dat oki panterbont was ipv platenbont. Mocht gewoon starten maar wel met opmerking dat ze op de regio enz wel moeilijk zouden kunnen doen.
Toen laten veranderen, moesten er in eerste instantie veel voor betalen. Later werd dat minder omdat het toch echt hun fout was geweest.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:13

een meisje bij ons op stal heeft een pony die ruin is... op het paspoort staat MERRIE... naja, ze start er wel gewoon mee, ik weet niet of ze het hebben laten veranderen maar het chipnummer klopte wel... (weet de da dan niet wat een ruin en wat een merrie is??? waar heeft hij gestudeert???????)

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:16

is??? waar heeft hij gestudeert???????)[/quote]

over studeren gesproken !!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:12

Bij ons staat er ook gewoon hengst, volgens mij bij bijna iedereen.
Een gecastreerde kater blijft toch ook gewoon een kat?

Misschien hadden ze beter mnl of vrl kunnen opnemen, maar ik heb geen actie ondernomen en ben nog nooit op problemen gestuit.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:30

Ik denk dat ik het ook nog even afwacht, zou ook niet direct weten waar ze een probleem van zouden kunnen maken.

Peet_Paneel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:46

maar ik dacht ook dat je pas met een hengst mag starttena als je een keer Z hebt gereden dat heb ik es gehoord...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:09

Kadans is Hartstikke Palomino en hartstikke hengst! Op zijn paspoort stond echter dat het een Valk ruin was . Op zijn paspoort staat stokmaat 1.68 op de startkaart 1.67.... we hebben t al 3 keer laten veranderen en pas bij mijn 3de keer werd kadans ook daadwerkelijk op zijn paspoort 1.68 en Hengst en Palomino... Hoezo eigenwijs bij het KWPN