Niet lang daarna hebben we onze eerste wedstrijd gereden, in de L1. Zelf waren we tevreden, de jury iets minder en zette ons achteraan in de middenmoot. Na weer een tijdje te hebben getraind probeerden we het opnieuw, deze keer werden we beter geplaatst. Na een paar wedstrijdjes kwamen al snel de winstpunten, en niet veel later reed ik elke wedstrijd prijs. Toen werd het tijd voor de L2. Hier hadden we meteen een goed begin, daarna schommelde het weer in plaatsing. Vorig jaar november besloten we over te gaan naar de M1, vanaf toen werd het moeilijker. Na een tijdje te hebben getobt, kwamen we er toch weer uit. Op naar de M2. Deze klasse was voor ons beide nieuw, travers enz. hadden we beide nog nooit gedaan. Gelujukig was ik al op tijd begonnen met trainen en toen na geruime tijd het kwartje eenmaal gevallen was, lukte het. Op wedstrijden was het doel 50% van de proeven een wp te halen, op het laatst haalden we ze eigenlijk altijd wel. Op onze eigen wedstrijd in augustus reed ik 2 M2-proeven, beide tevreden maar aangezien ik jury's had die nooit hoog punten, was ik bang geen wp te hebben. Maar ik had ze wel, en 2x 1ste! Dit betekende dat ik naar de Z1 mocht, mijn droom kwam uit!
Vanaf toen tot de nederlandse (jonge pony's, werd daar 5de) heb ik geen wedstrijden meer gereden. Daarna ben ik vrolijk in de Z1 begonnen. Voor mijn gevoel waren deze proeven veel makkelijker en begon oki beter te lopen. Ook de jury's vonden dit en zo kwam het dat ik na 16 proeven 10 wp en 8 1ste prijzen had verzameld.
Gisteren was mijn Z2-debuut en tevens afscheidswedstrijd van de pony's (18 geworden). Ik werd hier 6de van de 10, had lekker gereden en was dus blij met mijn plaatsing.
Ik ben dus trots op mijn knollie, 6 jaar jong nu, 2 jaar zadelmak en Z2-pony's gelopen!!

M1-dressuur.

M2