Bodyprotector in de dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Bodyprotector in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 18:11

Ik heb sinds kort een fijne en goede bodyprotector, en nu het winter is, heb ik een paard dat toch wel heel fris is.Heb hem eigenlijk gekocht (nouja gekregen van paps&mams ), voor het springen en bosritten, maar rijd er nu gewoon ook maar dressuur mee voor de zekerheid, iedereen kent onderhand het verhaal van Hester wel, haar overlijden was niet voorkomen geweest met n BP, maar toch, zit er nu over te denken om er ook maar gewoon dressuur op concours mee te gaan starten, maar hoe kijken jullie daar nou tegen aan, een bodyprotector in de dressuur? Op zich vind het een beetje raar staan, maar goed voorkomen is beter als genezen....

hananya

Re: Bodyprotector in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:59

Een vriendin van mij had er ook eentje aan in de dressuurring. Zij had ook een paard dat ineens kon flippen. Ze had hem onder haar jasje aan. Je zag het wel, maar ik vond het niet storend.

Je moet het zelf weten. Zolang jij je er maar fijn en veilig bij voelt...

xAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:15

het is inderdaad wel veiliger maar staat misschien niet altijd even mooi.....

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:20

Veiligheid gaat voor, dus dan moet je je even niet druk maken over hoe het eruit ziet.

Wist eingelijk niet dat het mocht in de dressuur.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:46

Maak je nergens druk om. Als jij met een BP dressuur wil rijden moet je dat gewoon doen. Je mag er niet om benadeelt worden.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:27

Ik ken ook iemand die nooit zonder een bp op haar of zo ie zo een paard stapt.
zowel met vrij rijden of trainen of wedstrijden ze heeft hem altijd aan.

Je ziet het wel maar veiligheid gaat bij haar boven alles, haar paard kan soms ook ineens heel druk zijn.
En je mag er gewoon mee starten hoor in de dressuur

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:33

Gewoon doen hoor als je je dan veiliger voelt! Waarschijnlijk rij je ook beter als je je veilig voelt .

Ik zal waarschijnlijk wel even kijken van 'hè een BP in de dressuur?' en vervolgens denken van 'ja waarom niet, het is wel zo veilig'. Sowieso moet je je niet tegen laten houden door wat anderen denken.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:04

Hoezo niet? Omdat niet zoveel andere mensen het doen, hoeft het niet zo te zijn dat het "dom of gek" is
Gewoon lekker doen

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:58

idd gewoon doen! liever een beetje "voorschut" lopen in de ogen van anderen dan strax ineens iets heel ergs hebben!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:01

Ik zou 't ook doen.
Sterker nog, ik dóe het ook.
Ik rij zelden zónder.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:59

ik ben ook een tijd geleden van mijn paard afgevallen en dat heeft mij een gescheurde milt opgeleverd. Nu heb ik dus (op aandringen van ouders en vriend) een bp. Met buitenritten heb ik hem altijd aan en als mijn paard fris lijkt doe ik het ook. Maar ik wil eigelijk niet met wedstrijden een bp aan, gewoon omdat ik het niet mooi vindt. Dus niet omdat andere dat misschien stom vinden. Alhoewel ik het wel stom vindt van mijzelf om ijdelheid boven veiligheid te stellen. Misschien dat ik het alleen doe met inrijden. Maar dat is ook dom omdat hij ook tijdens de proef zou kunnen flippen..

Ik heb wel ergens gehoord omdat het nu al in de cross verplicht schijnt te zijn, dat de pony's springen , paarden springen en uiteindelijk dressuur zullen volgen.. zou dat zo zijn?

Ergens denk ik (als verdediging) paardrijden is nu eenmaal een risico sport.. Maar als je de risicos kunt verkleinen door een bp.. zou je het eigelijk moeten doen..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:20

Volgens mij moet je hem wel onder je jasje dragen. Maar dat weet ik niet zeker. Ik vind dat je zelf zou moeten mogen kiezen wat veiligheid betreft. Ik heb ooit meegemaakt op een springwedstrijd voor pony's dat een meisje niet mocht starten omdat zij haar BP niet onder haar jasje had zitten. Het moet toch niet gekker worden denk ik dan.
Hetzelfde geld vind ik voor de jasjes. Niet normaal dat je aan (top)sport doet en nog steeds niet vrij kan bewegen!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:25

bp mag zowel onder als over een jasje gedragen worden.

en in de cross is het zowel bij pony's als paarden verplicht. Ik verwacht niet dat het bij dressuur verplicht gaat worden, springen mss wel.

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:01

Ik krijg er binnekort mischien ook 1 maar vooral voor springen dressuur ga ik denk ik hem niet dragen maar dat moet je natuurlijk altijd zelf weten. JIj bent teminste dan veiliger dan zonder..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:09

Ja dat is waar dat je hem onder en boven je jasje mag dragen, al vind ik zelf onder het jasje mooier staan.
en toch heb ik het idee dat de jury daar wel naar kijkt een bp boven een jasje ziet er minder "dressuur" uit.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 13:00

Wij rijden in donkerblauwe clubtruien, en heb een zwarte BP, hij valt neit zo heel erg op, en ik denk ook niet dat mn clubtrui nog helemaal past als ik hem er onder doe !

Maar ga er denk ik gewoon ook maar mee starten, ze is in principe wel normaal, maar als ze wel een rare uitspatting krijgt heb ik hem toch liever aan.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:01

Het mag gewoon hoor, ik heb een half jaar gestart in de dressuur met een bodyprotector (blauw) over mijn rijjasje, no problemo
Wel heb ik toen in die tijd geregeld de bemerking: "amazone moet gedurfder rijden" op mijn coupon gekregen, zonder bp eigenlijk nooit

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:44

Haha jaa misschien komt het wel een beetje ongedurfd over, maar als jij je lekker voelt met een bp moet je er gewoon mee rijden!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:10

grote kans dat ik de eerste paar concoursen, zeker outdoor, met ZWisteria ook met BP ga starten!
ze gaat eind voorjaar/begin zomer onder t zadel, wil dan nog de laatste paar outdoor wedstrijden meepakken, en als ze wat sringerig of baldadig is doe ik mooi mn BP aan, heb nml evenwicht stoornissen en lig er dus extra snel naast
en ik denk over mn jasje, eronder lijkt het me zo raar eruit zien, zo'n opgepropt jasje krijg je daardoor haha

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:06

Ik heb sinds kort ook een bp (en een jong paard). En ik moet zeggen dat ik me er toch een stuk veiliger mee voel. En waarom zou je er niet mee starten? Gewoon doen !

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:10

ik heb het alleen bij springen maar soms als ik dresuur denk ik van huh mis ik niet wat dan voel ik me weer heel kaal vind het wel lekker eigelijk. maar zelf draag ik het niet bij dresuur

mylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:54

Ik draag er ook 1 weliswaar alleen bij het springen ( les en wedstrijden) en niet bij de dressuur maar als ik het idee heb dat dit nodig is zou ik het zeker doen! Ik draag de bp over mijn jasje. En het begin was ik de enige die er mee reed maar nu op wedstrijden zie ik toch meer mensen er mee rond rijden. En de meeste jongeren bij ons op de vereniging rijden er allemaal mee ( leeftijd tot jaar of 14 ) En ze rijden er altijd meer vrij rijden wedstrijden springen dressuur etc. Gewoon doen wat je zelf denkt wat goed en veilig is! Succes!

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:50

ja bij ons ook van die kleine drummels met zo een te grote bodyprotector aan

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:24

Haha ja, maar die hebben meestal wel een klein maatje, dus dan valt het nog wel mee .

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:27

haha ja das waar ik zou mijn kind denk ik ook zo een ding aan laten trekken op een of andere manier