Klasse B 11 winstpunten en iedereen zegt dat ik over moet..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Klasse B 11 winstpunten en iedereen zegt dat ik over moet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:15

Hallo,, ik heb nu 11 winstpunten in de B met mijn haflinger Stravero, iedereen zeg tdat ik overm oet alleen mijn instructeur zegt van niet want het wijken gaat nog neit zo super goed.. ik w8 gewoon nog even en ik heb nog 2 wedstrijden in de B gepland dus kan zoiezo nog neit over maar ik ga zoiezo tot de 15 !!!

commentaar is welkom

XxxXxxX evelien en stravero

ps: hier een fototje van de wedstrijd bij ons op stal (onderling )
hier was ik zenuw8ig dus loopt hij neiot rond..

Afbeelding

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:44

Je hoeft nog niet perse over, je kunt rustig tot de 20 in de B rijden. Jij en je instructrice weten dat vast het beste!

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:45

Ik zou niet luisteren naar wat anderen allemaal te vertellen hebben
Gewoon samen met je instructrice verder trainen en wachten op het goede moment, anders kom je jezelf toch alleen maar tegen in die hogere klasse
Dat is niet echt bepaald bemoedigend om verder te gaan

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:16

Ik zou het ook rustig aan doen, en doen wat je instructrice zegt, en pas overgaan als je alle oefeningen van de L1 goed beheerst.

Je hebt een leuke haf, welke afstammeling is het?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:19

Tja, ik ben met 12 punten over gegaan.
De eerste L1 wedstrijd ben ik 1e geworden met 161 punten maar.... voor het wijken 2 x een 4. Dat was ook nog niet helemaal voor elkaar. Maar in de proef zitten wel meer onderdelen dan het wijken hoor

rowo

Re: Klasse B 11 winstpunten en iedereen zegt dat ik over moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:24

Vanaf 1 januari of vanaf 1 april (weet nie meer wanneer) mag je in de dressuur zelfs tot 30. Dus ik zou lekker verder blijven rijden in de B tot je denkt dat je toe bent aan de L1. Het zou zonde zijn als je naar de L1 ging met alleen maar teleurstellende resultaten!

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:26

als ik jou was zou ik pas over gaan naar de L1 als je zelf weet dat je der aan toe bent

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:58

ik rijd zelf altijd de klasse helemaal uit.
zie het zo , de B gaat nu vast heel goed en dan is het ook eens leuk om wat prijzen mee te pakken , en ondertussen kan je nog even flink aan het wijken werken.
ben je ook weer beter op de L1 voorbereid

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:07

Ik zou pas gaan als je alle onderdelen beheerst, wat maakt het nou uit dat je iets langer in een klasse zit. Des te hoger zullen je punten in de klasse hoger zijn

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:31

Ik heb zelfde geval!.. maar.. instructrice/instructeur.. die vinden volgens mij ook wel dat ik overkan.. pony kan het ook.. ook de oefeningen.. maar.. nog niet helemaal top!! Dus rijdt ik de B lekker uit ! zou ik ook doen als ik jou was.. totdat je echt hele hooge punten krijgt met wedstrijden ! zoals : 180 ofzo haha

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:37

narrator schreef:
Ik heb zelfde geval!.. maar.. instructrice/instructeur.. die vinden volgens mij ook wel dat ik overkan.. pony kan het ook.. ook de oefeningen.. maar.. nog niet helemaal top!! Dus rijdt ik de B lekker uit ! zou ik ook doen als ik jou was.. totdat je echt hele hooge punten krijgt met wedstrijden ! zoals : 180 ofzo haha

180 had ik altijd op mn laatste wedstrijd

bonte_bente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:04

waarom over gaan als je er zelf geen goed gevoel bij hebt ??

veel mensen doen dit en blijven vervolgens kei lang in de l -klasses hangen! pas overstappen als je er klaar voor bent als combinatie je haf natuurlijk ook he?!. veel succes

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:07

ik zou indd ook pas overgaan op het juist emoment, als alles voor mekaar is.
Door blijven modderen in de l als je het nog niet helemaal voor mekaar hebt, lijkt me niet leuk.
intussen kun je gewoon b-proefjes doen en mooi ervaring opdoen met je pony toch !! ? (tenzij je pony al wat ouder is natuurlijk )

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:38

In je profiel ziet het er netjes uit .
Ga over wanneer je er zelf zeker van bent

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:47

Je moet gewoon overgaan wanneer jij dat wilt. Iedereen zei bij mij ook dat ik met 10 over moest gaan.. Gewoon lekker gewacht totdat ik 15 wp. had
Wil je misschien je bericht wel een keer nalezen, voordat je het plaatst?

Leuk paardje heb je trouwens!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:50

Je moet samen met je instructrice bepalen wanneer je er aan toe bent om de overstap naar de L1 gaat maken, anderen kunnen wel zeggen dat je moet overstappen, maar dit is toch pas echt verplicht bij 20 winstpunten hoor!! Laat de rest maar kletsen, gewoon je eigen gevoel volgen... in overleg met je instructrice

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:43

ik vind dat Mies7 het mooi verwoordt.
let je wel op typfouten e.d.? Dit leest erg lastig.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:04

overgaan wanneer jij daar zin in hebt. tegenwoordig is het nogal in om zo snel mogelijk alle klasses door te zweven.. ik ben van mening dat als je er nog niet klaar voor bent, je beter de klasse waarin je rijd uit te rijden.. is alleen maar goed voor de wedstrijdervaring.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:13

Laat je niet op je kop zitten hoor! Als jij het gevoel heb dat alles lekker gaat dan moet je het doen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:52

Ik rij ook B en heb nu 14 winstpunten, iedereen roept dat ik over moet. Alles is voor elkaar, het wijken gaat super en middengalop ook, alleen ik niet.. ik ben er nog niet klaar voor en op wedstrijd gaat er nog teveel fout. Pas wanneer ik er een goed gevoel bij heb dan ga ik over en niet omdat iedereen het stom vind dat ik nu nog in de B hang...

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:55

ik zou pas over gaan wanneer jij dat wilt!
Je moet je zeker niet laten opjagen, gewoon pas naar de L gaan als jij vindt dat je er klaar voor bent!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:17

Mies7 schreef:
Je moet samen met je instructrice bepalen wanneer je er aan toe bent om de overstap naar de L1 gaat maken, anderen kunnen wel zeggen dat je moet overstappen, maar dit is toch pas echt verplicht bij 20 winstpunten hoor!! Laat de rest maar kletsen, gewoon je eigen gevoel volgen... in overleg met je instructrice

Hier ben ik het helemaal mee eens, pas overgaan als jij en je instructeur/trice vinden dat het goed genoeg gaat

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:35

ttss die andere willen je gewoon uit de B zodat je geen concurrente meer bent ...

Je moet gewoon doen wat jij denkt
Ik ben ook vlug van de B nr de L gegaan en heb er geen moment spijt van gehad , maar ik wou echt overgaan was die B al beu
en de L lukte aardig ! (2es en 4es geloof ik )

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:45

Ik zou gewoon wachten tot je instructrice vind dat het kan!!
Die heet er toch het beste kijk op want die kent jou paardje denk ik beter dan die andere mensen..
Leuk paardje heb je

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:49

ik heb nog altijd alles helemaal uitgereden, behalve als het handiger was over te gaan. Op dit moment ben ik L1+20 en ik ben heel erg blij dat ik het helemaal uitgereden heb. Want nu zat ik altijd bij de beste 6! Wat heeft het voor zin als je overgaat en dan misschien elke keer 10 wordt? Het gaat al snel genoeg! Mijn paardje is 5 en loopt dan binnenkort L2 en vind het snel genoeg gaan voor hem! Nu wil ik ook echt over, omdat ik weet dat we dat heus wel kunnen, daar was ik nog niet zo zeker van toen we 10 winstpunten hadden, ik wens je heeeeel veel succes!