nieuwe dressuurproeven op het internet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariska23

nieuwe dressuurproeven op het internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 12:41

Hallo,
Ik ben opzoek naar de nieuwe dressuurproeven op internet. Ik zou graag willen zien hoe ze in elkaar steken en wat de onderdelen zijn. Kan iemand mij hiermee helpen ik ben gewoon heel erg benieuwd.
Alvast Bedankt Gr Mariska

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:48

Voor zover ik weet staan ze nog niet op het internet. Maar als iemand het wel weet, graag!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:49

Dan meld ik me ook aan. Zover ik heb begrepen worden deze pas in januari bekend gemaakt omdat er nu nog enkele aanpassingen gedaan moeten worden.

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:01

Een vriendin van mij heeft ze gevonden op het internet maar ze weet niet meer precies waar. Het moet bijna wel dat ze op internet staan want er worden ookal info avonden gegeven en daar worden de proeven gereden en voorgesteld. Maar ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe ze eruit zien. Gr Mariska

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:08

De nieuwe proeven worden toch pas in januari offcieel bekend?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:09

infoavonden zijn al bijna afgelopen. en die waren er ook voor bedoeld dat wij opmerkingen konden maken waardoor ze eventueel weer iets zouden kunnen veranderen, omdat in de praktijk toch niet zo goed lieop als gedacht

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:58

Ze hebben hier een keer op bokt gestaan, maar deze zijn idd alweer veranderd volgens mij.

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 14:14

Waar had je die gevonden dan op bokt. (als ze er nog op staan) Gr Mariska

Sim

Re: nieuwe dressuurproeven op het internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:14

Via de KNHS kun je het nieuwe dressuurboekje al bestellen. Pas vanaf januari zijn ze in de winkel verkrijgbaar. Als je dus je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen; zou ik het boekje vast bestellen bij de KNHS (zie hun site).

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:15

ze zijn al bekend geloof ik, de instructrice van mijn lerares oefend die proefjes al
Zal het eens vragen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:24

Vraag maar eens na ja, want zover ik begrepen heb tijdens de avonden werden de boekjes eind december definitief goedgekeurd en afgerond. En dat ze vanaf januari geleverd konden worden is wat ik hoorde ook weer teruggedraait omdat ze het druk werk nooit in zo'n grote getalen af kunnen krijgen voor januari. Maar ja dat is maar van horen zeggen...

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:40

Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe proeven.

GeaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:24

Aanstaande donderdag geef ik samen met ZZGP-jurylid Jet van Oers een clinic over de nieuwe dressuurproeven in Haaksbergen bij de Sterruiters.

Daar worden een B, een L2, een M2 en een Z2-dressuurproef voorgereden. Die proeven worden dan uitvoerig besproken vanuit trainers-oogpunt en jury-oogpunt.

Wordt een interessante avond en kun je direct nog een paar nieuwe proeven bekijken!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:47

Hee, dat is interessant, misschien kom ik donderdag ook nog wel even naar Haaksbergen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:50

Simmie schreef:
Via de KNHS kun je het nieuwe dressuurboekje al bestellen. Pas vanaf januari zijn ze in de winkel verkrijgbaar. Als je dus je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen; zou ik het boekje vast bestellen bij de KNHS (zie hun site).

als je dat stukje even doorleest zie je dat de bestelde boekjes pas in februari geleverd worden.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:20

GeaB schreef:
Aanstaande donderdag geef ik samen met ZZGP-jurylid Jet van Oers een clinic over de nieuwe dressuurproeven in Haaksbergen bij de Sterruiters.

Daar worden een B, een L2, een M2 en een Z2-dressuurproef voorgereden. Die proeven worden dan uitvoerig besproken vanuit trainers-oogpunt en jury-oogpunt.

Wordt een interessante avond en kun je direct nog een paar nieuwe proeven bekijken!

jamer dat ik dan niet kan kun je uiteraard ff een verslag zetten op bokt?

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 17:13

Jammer dat het voor mij een beetje te ver is Haaksbergen anders had ik zeker even komen kijken. We horen wel hoe het was. Als je verslag wil uitbrengen natuurlijk.Gr Mariska

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:04

Nee, ze zijn er nog niet

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:39

Ik wil op zich ook wel ff komen kijken, mooi dichtbij! Ff kijken ofk morgen zin kan maken.... Lijkt me nl wel zeer interessant!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:50

GeaB schreef:

Hmmmmm.....
Jij mag vast geen kopieën plaatsen, maar als je ze mij even stuurt zal ik niet zeggen dat ze bij jou weg komen........
Zeg ik wel dat ze gevonden zijn in een zojuist ingeruilde auto of zo.......

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:57

Ook vandaag: de nieuwe proeven worden op DVD opgenomen in Ermelo, voorzien van commentaar! Die zullen dan wel ter beschikking komen van het geachte jurycorps en rijverenigingen.

De filmpjes op de info avonden waren vanuit een vreemde hoek gemaakt en er werd diverse keren verteld dat het geen wereldproeven waren( ook niet door degene met het oranje rabo/kader randje aan haar jas) Het heeft dus weinig zin om die filmpjes op te zoeken, kan je net zo goed de proef lezen.

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:02

Nancy_evita schreef:
de instructrice van mijn lerares oefent die proefjes al

wat is het voordeel van proefjes oefenen? dan weet het paard precies wat er gaat komen, gaat het daar om? (lekker rijkunstig)
je kunt beter met de basis bezig zijn en af en toe wat onderdelen achter elkaar rijden, dan eindeloos proefjes rijden!

overigens vind ik het erg vreemd dat de juryleden nog steeds geen bijscholing hebben gehad, het kan nog leuk worden in april

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:43

rhijnauwen schreef:
Nancy_evita schreef:
de instructrice van mijn lerares oefent die proefjes al

wat is het voordeel van proefjes oefenen? dan weet het paard precies wat er gaat komen, gaat het daar om? (lekker rijkunstig)
je kunt beter met de basis bezig zijn en af en toe wat onderdelen achter elkaar rijden, dan eindeloos proefjes rijden!

overigens vind ik het erg vreemd dat de juryleden nog steeds geen bijscholing hebben gehad, het kan nog leuk worden in april

Je moest eens weten wat er onder trainen verstaan wordt door vele B/L ruiters en hun "instructeurs" Stiekem denk ik dan ook dat de KNHS juist daarom die hele opzet van de wedstrijden aan het veranderen is. Om die knoeiers eruit te filteren. Mensen die 5 maanden van te voren al een proefje moeten gaan oefenen om maar op wedstrijd te kunnen!
Diezelfde mensen lopen zich hier te beklagen dat de proeven wel erg gemakkelijk zijn geworden, dat kwartje moet denk ik nog vallen.

Laten we er dus op hopen en vertrouwen( ik lijk wel een dominee )
dat jullie juryleden idd een hele goede bijscholing krijgen zodat deze ruiters gewoon echt geen wp meer zullen scoren, zonder nageven en aan het been staan. Dan hebben de juiste ruiters en instructeurs een hele berg huiswerk. En zullen er hopelijk wat minder mensen "zomaar" op wedstrijd gaan. Voor de lol, want daar moet dan maar aparte banen voor komen op de wedstrijden, voor mensen die niet aan nageven of voor het been rijden doen.

zijn er eigenlijk wel juryleden naar de bijscholing voor ruiters geweest? Daar had je natuurlijk je eerste kennismaking al kunnen hebben. Dan sta je in januari niet met een be.. vol tanden.

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:15

amondi schreef:
Je moest eens weten wat er onder trainen verstaan wordt door vele B/L ruiters en hun "instructeurs"

zijn er eigenlijk wel juryleden naar de bijscholing voor ruiters geweest?

tja dat zie je helaas maar al te vaak op wedstrijden, maar dat is weer een heel ander onderwerp!

uiteraard zijn er juryleden naar de informatieavonden geweest! (de meeste juryleden rijden ook zelf wedstrijden en/of geven les, toch)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:25

GeaB schreef:

Hee! Jij bent Gea!
Ik had het er net met een vriendin over, dat wij misschien vanavond ook wel willen komen.
Punt is alleen dat we nog even vervoer moeten regelen; en het is en blijft afwachten of mijn rug het aankan.
Maar misschien zien we je vanavond nog wel!