Niet komen opdagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deez

Niet komen opdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:33

Hoevaak mag je gewoon niet komen zonder af te bellen??
Want ik heb gehoord dat je geschorst kan worden?

Alvast bedankt..

xx

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:35

euhm, bij ons verlies je dan gewoon je inschrijvingsgeld en that's it?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:41

Dat mag gewoon helemaal niet! Het is zeer onfatsoenlijk en je benadeelt zowel de vereniging als ruiters die op de wachtlijst stonden.

De vereniging heeft het recht om je te melden bij de KNHS die je een boete kan opleggen en misschien (maar dat heb ik nog nooit gehoord) zelfs kan schorsen als je het heel vaak zou doen. Je inschrijfgeld moet je in ieder geval betalen.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:02

Ik vind het vreselijk asociaal als mensen niet op komen dagen. Even afbellen is toch een kleine moeite?

Terecht dus dat je er een boete voor kunt krijgen!

Deez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:06

Ja oke, maar het is toch stom als het nummer wat op de startlijst staat de hele dag niet te berijken is..?? Nou ben ik een keer niet op komen dagen omdat hun om 12 u, om 3 u, en om half 4 niet opnemen.. :S

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:24

Als je ze op tijd een mailtje stuurt is er ook niks aan de hand.
Dat hun hem niet op tijd hebben gelezen is dan hun probleeem, ze kunnen zien hoe laat ie verzonden is.

Verder is niet komen opdagen zonder iets te laten weten naar mijn mening verschrikkelijk asociaal (enkele uitzonderingen ivm omstandigheden daar gelaten).

goldwing

Re: Niet komen opdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:43

Deez schreef:
Ja oke, maar het is toch stom als het nummer wat op de startlijst staat de hele dag niet te berijken is..?? Nou ben ik een keer niet op komen dagen omdat hun om 12 u, om 3 u, en om half 4 niet opnemen.. :S

Op de dag zelf kun je toch wel indenken dat de telefoon op het adres van het secretariaat niet bemand is
Waar is de secretaris van een vereniging? Op het wedstrijd terrein natuurlijk vind je het gek dat er dan niet opgenomen word
Bel dan gewoon als je de zelfde dag nog af moet melden naar de manege waar de wedstrijd gehouden word of bel een ruiter die je kent en die ook naar de wedstrijd moet en laat die het even melden

Wegblijven bij ons doe je dat niet vaak rijd je gewoon een jaar geen wedstrijden meer bij ons. Ook niet als we er achter komen dat het een smoesje was waarmee afgebeld is.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:18

Ten eerste vind ik het ook vreselijk asociaal.
Maar ten tweede vind ik dat een organiserende vereniging op zn minst op de startlijst moet zetten waar ze op de dag zelf te bereiken zijn.

Je kan geschorst worden als je de boete + het inschrijfgeld niet betaald.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:22

Gjilke schreef:
Maar ten tweede vind ik dat een organiserende vereniging op zn minst op de startlijst moet zetten waar ze op de dag zelf te bereiken zijn.

Geheel mee eens. De medewerking moet wel van twee kanten komen.

Overigens vind ik het ook heel asociaal als mensen niet de moeite nemen om zich af te melden. Mensen op de wachtlijst kunnen daardoor niet starten, ringmeesters vragen zich af waar deelnemers blijven etc. Kleine moeite, groot plezier om even wat van je te laten horen.

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:26

Karin schreef:
Gjilke schreef:

Geheel mee eens. De medewerking moet wel van twee kanten komen.

Overigens vind ik het ook heel asociaal als mensen niet de moeite nemen om zich af te melden. Mensen op de wachtlijst kunnen daardoor niet starten, ringmeesters vragen zich af waar deelnemers blijven etc. Kleine moeite, groot plezier om even wat van je te laten horen.

Helemaal mee eens, niks is irritanter dan ineens b.v. 5 plaatsen eerder moeten starten omdat niemand komt opdagen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:52

Was het op de wedstrijddag?

Als het een GSM-nummer is zou ik een SMSje sturen dan lezen ze het zodra de GSM opgaat. Kun je geen andere nummers te pakken krijgen van de vereniging als het secretariaat niet te bereiken is (nummer van de manege waar het gehouden wordt, voorzitter van de vereniging oid)

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:47

@ Urielle: Weet je zeker dat ze sms'jes lezen? Want dat vind ik altijd het nadeel van smssen of mailen t.o.v. bellen, je weet nooit of ze het daadwerkelijk lezen.
Ons wedstrijdsecretariaat heeft wel een mobiel van de vereniging, die ze ook keurig opneemt, maar als je haar een berichtje stuurt weet ze bij god niet hoe ze dat moet lezen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:19

ik heb 1 keer gehad dat ik mezelf niet afgemeld had.
de dage rvoor was willem naar de tandarts geweest en hij had open wangen. daar wilde ik niet mee starten.

ik die middag nog gebel naar de staleigenaar, later nogpaar keer maar namen niet op. ik wist het nr van het secretariaat niet(stond er net een week op stal) en dus kon ik niet bellen. ik had de dag ervoor en dezelfde dag nog mailtjes gestuurd met hoe het zat en wat het nr van het secretariaat was. geen antwoord.

toen werd ik gebeld om 9 uur sochtends.. je moet starten.. waar ben je.. dus ik verhaal uitgelegd... dus heb er alles aan gedan(nog zo'n mooie gewoonte.. de kantine zat op slot als er geen lessen waren.. en dus ook de hal waar de lijsten e.d hangen en ik kwam sochtends) nou dan heb ik er alles aan gedaan hoor

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:34

Deez schreef:

Tja, er zijn ook mensen die overdag werken...
Misschien moet je het een volgende keer 's avonds nog eens weer proberen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:56

Zodra je weet dat je niet kan moet je gewoon afbellen, afemailen, of wat dan ook. Weet je het een week van te voren, kun je rustig een dag of wat proberen. De dag zelf, vraag ik me af waarom je 'opeens' niet kan. En dan kun je altijd nog naar de locatie bellen waar de wedstrijd is.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:57

Sammie schreef:
De dag zelf, vraag ik me af waarom je 'opeens' niet kan.

Bijvoorbeeld omdat je paard misschien kreupel uit zijn stal komt, of gewoon net niet zuiver genoeg loopt. Of misschien is hij op een ander punt lichamelijk niet in orde, heeft hij ineens een ontstoken oog, een dik been (waar hij niet kreupel op loopt) of wat dan ook.

Ik vind dat je met een fit paard naar een wedstrijd hoort te gaan. Als je paard niet fit is, heb je het volste recht om af te zeggen, ook op de dag zelf. Wel zo eerlijk tegenover je paard. En voor dit soort dingen heb je echt geen DA-verklaring nodig, alleen gezond verstand en gevoel voor je paard.

Scum

Re: Niet komen opdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:22

De regeling voor het afmelden op dit moment vind ik niet te doen (ik bedoel hier dat je 24 uur van tevoren schriftelijk moet afmelden met DA verklaring). Je paard kan ook 's morgens ziek op stal staan en dan lukt zoiets niet meer.

Verder vind ik niet afmelden op een wedstrijd asociaal. Ik ken mensen die zich overal opgeven en 9 van de 10 keer niet gaan zonder zich af te melden. Schandalig!
Laatst waren we een keer op een wedstrijd. Mijn bijrijder had nummer 7. Kwamen nummer 1 t/m 6 gewoon niet opdagen!!! Wij waren ruim op tijd aanwezig, maar je gaat echt niet 2 uur van tevoren op je paard zitten. En nu moest hij zonder los te rijden de ring in.

Het moet wel van 2 kanten komen. De wedstrijden bij ons in de buurt geven alleen het telefoonnummer van het secretariaat op. En dat is nooit op de manege zelf maar gewoon bij iemand thuis. Daar pakt niemand op, op de wedstrijddag zelf......

Deez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 18:38

Bij mij was het mijn ouders zijn op vakantie en de staljongen(man ) zal me brengen, belt ie de dag van te voren op dat ie 'ineens' niet meer kon.. :S Ik heb toen 3x gebeld en ze namen iedere keer niet op, ik kon de vereniging niet bellen want ons smam had het kantoor opslot gedaan en daar lag haar agenda met het nummer erin..

Maar we hebben het inschrijfgeld al betaald maar nou wordt ik dus niet geschorst ofzo??

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:44

Ik ben zo'n wedstrijdsecretariaat waar de telefoon grotendeels niet bereikbaar van is, ik werk, ik geef les, ik heb twee paarden en een priveleven. Je kunt op je vingers natellen dat ik dus erg vaak onbereikbaar ben.

Maar....in de week voorafgaand aan de wedstrijd probeer ik m zoveel mogelijk aan te hebben en op de dag zelf is er altijd iemand die opneemt!!!

Uiteraard worden mails altijd beantwoord, maar iemand die op de dag van de wedstrijd een afmeldingsmail stuurt, snapt wel dat dat natuurlijk niet op tijd aankomt, dus dan kun je beter even bellen!

Iemand die bij mij dus "gewoon" wegblijft, hoeft de eerstkomende wedstrijden ook niet meer in te schrijven, zijn of haar plek wordt heel graag ingenomen door mensen die wel op komen dagen!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:22

Karin schreef:
Ik vind dat je met een fit paard naar een wedstrijd hoort te gaan. Als je paard niet fit is, heb je het volste recht om af te zeggen, ook op de dag zelf. Wel zo eerlijk tegenover je paard. En voor dit soort dingen heb je echt geen DA-verklaring nodig, alleen gezond verstand en gevoel voor je paard.

Dat lijkt me meer dan logisch Maar dan nog kun je gewoon afbellen, afmailen, of desnoods langs gaan als het redelijk in de buurt is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:42

Sammie schreef:

Ik heb al eens voorgehad dat ik geen sleutel meekreeg van de stal en ze 's ochtends pas om half 8 open wouden doen terwijl het paard om 7 uur geladen moest zijn. Kon ik ook nog 's avonds om 11 uur bellen 'Sorry ik kan niet naar stal komen want ik kan niet bij mijn paard' Het erge was dat ik die week hemel en aarde bewogen had om daar te kunnen starten want ze hadden mijn coupons niet binnen gehad. Ik baalde als een stekker en ik schaamde me dood tegenover dat secretariaat.

Nodeloos denk ik om te zeggen dat ik gelijk een andere stal zocht ook?

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:49

Deez schreef:
Bij mij was het mijn ouders zijn op vakantie en de staljongen(man ) zal me brengen, belt ie de dag van te voren op dat ie 'ineens' niet meer kon.. :S Ik heb toen 3x gebeld en ze namen iedere keer niet op, ik kon de vereniging niet bellen
want ons smam had het kantoor opslot gedaan en daar lag haar agenda met het nummer erin..

Maar we hebben het inschrijfgeld al betaald maar nou wordt ik dus niet geschorst ofzo??

En dat nummer kun je natuurlijk ook echt nergens anders te weten komen Vind het niet echt een goed excuus. Maar waarschijnlijk wordt je niet geschorst hoor, kan me dat na 1 keer niet voorstellen....

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:51

Sammie schreef:
Dat lijkt me meer dan logisch Maar dan nog kun je gewoon afbellen, afmailen, of desnoods langs gaan als het redelijk in de buurt is.

Jij vroeg je het volgende af:

Sammie schreef:

Dan is mijn antwoord: als je paard niet fit is. Lijkt me een heel goede reden om 'opeens' niet te kunnen op de dag zelf.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:07

Gjilke schreef:
Ten eerste vind ik het ook vreselijk asociaal.

Je kan geschorst worden als je de boete + het inschrijfgeld niet betaald.

hier ben ik het helemaal mee eens!

Deez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 10:15

WendyK schreef:

En dat nummer kun je natuurlijk ook echt nergens anders te weten komen Vind het niet echt een goed excuus. Maar waarschijnlijk wordt je niet geschorst hoor, kan me dat na 1 keer niet voorstellen....
[/quote]

Waar zou ik dat moeten vinden dan..? :S