Hebben jullie ook alweer zo´n zin in het zomerseizoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Hebben jullie ook alweer zo´n zin in het zomerseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 20:30

Ik weet dat we nog maar halverwege het winterseizoen zijn, maar ik heb alweer zin in de zomer. Hier binnen de provincie Groningen kun je eigenlijk in de winter altijd maar één proefje tegelijk starten. Het komt dan weleens voor dat je jezelf achter je oren krabt waarom je ook alweer een uur in de auto heen en een uur terug zit om -zeg maar- 6 minuten een proefje te rijden.

Bovendien vind ik het buiten ook altijd veel leuker, en dan met name de grotere concoursen.. Wat vinden jullie?

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:26

ik heb ook zin in het zomerseizoen omdat ik dan eindelijk weer sinds augustus echt wedstrijden kan gaan rijden!

tjaanie_girlJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:27

jaa zeker wel lekker weer in je shirtje buiten ritjes maken heerlijk

OemmiejO

Re: Hebben jullie ook alweer zo´n zin in het zomerseizoen?

Jaaa!! Ik heb echt zo'n zin in die zomer!!
Bij ons zijn dan alle "grote concours" met clinics van bekende ruiters, op een wedstrijdterrein van 12 ringen rijden enz.. Echt geweldig dat sfeertje

Kelloriejj

Re:

Zomerseizoen is altijd beter
Vind buiten wedstrijden rijden ook fijner dan binnen!

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:40

Heb ook al weer veel zin in het zomerseizoen !

Lekker weer buiten, en 2 proeven per keer (kom ook uit Groningen en indoor is hier praktisch altijd maar 1 proef te rijden)...
Bovendien heb ik een paard dat outdoor veel fijner loopt ...

En van 's ochtends in het weekend op een absurde tijd (zo tussen 5.00 en 6.00) in het donker en in de vrieskou je bed uit moeten, omdat je weetikveelwaar op een vroeg tijdstip je proef moet rijden...
brrr ik ben echt geen wintermens, 's zomers voel ik daar een stuk meer voor !

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:53

Heerlijk, ik hoop dat ik de paarden op tijd klaar heb en vervoer heb kunnen regelen zodat ik weer kan starten!
(en anders ga ik gewoon een paar keer kijken op die 30° concoursen, ruiters jaloers maken met mijn korte broek )

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:10

Zomer!!
Ik zal echt blij zijn als het weer lekker weer is en je lekker buiten kan rijden Zomerconcoursen zijn ook veel gezelliger, dressuur en springen bij elkaar, meerdere proeven/parcoursen, heerlijk
In de winter op wedstrijd sta je altijd kou te kleumen....

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:15

aan de ene kant wel en de andere kant niet. willem loopt in de winter fijner, omdatie dan vanwege de kou iets meer pit heeft(vor zover je over pit kan spreken )

in de zomer hebben we beide veel last van de warmte en dus is de impuls dan echt nergens meer te zoeken. heb regelmatig hyperventilatieaanvallen. du in dat opzicht is de zomer weer minder.

ik heb het geluk dat alles hier altijd 2 proeven is. maar in de zomer kan ik op 3 stallen starten en nu ben ik afhankelijk van 1 stal. omdat ik alles onder de man moet doen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:20

Ik heb zo ie zo zin in de zomer want dat betekend dat ik weer zou kunnen gaan starten.

Maar ik vindt de winter zo ie zo niets, ik én mijn paard zijn beide een stel grote koukleumen... In de zomer vindt ik het altijd heerlijk relaxed...

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:38

Jaa, de zomerconcoursen zijn nu eenmaal veel leuker!
Ik kan niet wachten totdat de Vriezenveense en Almelose Ruiterdagen weer van start gaan!! Die zijn altijd zo gezellig!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:55

Jaa ik ook.. Inderdaad veel gezelliger (vooral de kringwedstrijden) en veel warmer
Ach jongens... Nog ongeveer 4 maandjes wachten

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:56

XLC70 schreef:
Jaa, de zomerconcoursen zijn nu eenmaal veel leuker!
Ik kan niet wachten totdat de Vriezenveense en Almelose Ruiterdagen weer van start gaan!! Die zijn altijd zo gezellig!

Ik heb ook zin in Almelo en Vriezenveen. De aanvraagformulieren vallen febr-maart weer in de bus .

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:21

Jaaa!! heb ook al weer zin in A.Ruiterdagen, Zilveren Ster en al die andere leuke,gezellige buitenconcoursen,
m'n paarden lopen buiten ook altijd fijner als binnen
en idd wij kunnen indoor ook bijna nooit 2 proeven rijden

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:01

Ja, lekker op het gras rijden! Hemelvaartconcours in Waddinxveen, Kievit in Wassenaar en zo kan ik er nog wel een paar bedenken! Ach, het duurt nog even, we slaan ons eerst door de wintermaanden heen!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:33

Jaa,, ik heb er ook alweer zin in
En idd de grote concoursen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:43

Jah, geen enge bakken met enge juryhokje gewoon autos

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:42

Ja

Kan ik tenminsten vaak 2 proefjes rijden

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:56

viefdepief schreef:
Jah, geen enge bakken met enge juryhokje gewoon autos

Auto´s kunnen ook heel spannend zijn hoor, vooral als de jury voor de auto gaat zitten met van die witte stoeltjes enzo ...

Nadeel van de zomer zijn inderdaad de dagen dat het 30 graden is ofzo, dan is de energie bij ons beiden ver te zoeken... Maarja.. min 10 is ook niks

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:46

Mariskatw schreef:

Nadeel van de zomer zijn inderdaad de dagen dat het 30 graden is ofzo, dan is de energie bij ons beiden ver te zoeken... Maarja.. min 10 is ook niks

idd dat is wel een nadeel
maar vind buitenseisoen altijd wel gezelliger

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:12

Ik heb ook zin in het zomerseizoen! Vooral in Almelo! Winter vind ik ook wel leuk, dan is Ot altijd wat actiever en spectaculairder Ook kunnen wij hier 2 proefjes in de winter rijden, dus dat maakt voor mij niet zoveel uit.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:18

ik heb er ook zin in. ook omdat mijn paard zich meer op zijn gemak voelt buiten dan binnen en zich beter concentreerd buiten. dus geef mij maar het zomerseizoen.

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:52

grandeur schreef:
Lekker weer buiten, en 2 proeven per keer (kom ook uit Groningen en indoor is hier praktisch altijd maar 1 proef te rijden)...
Bovendien heb ik een paard dat outdoor veel fijner loopt ...

Die van mij loopt buiten ook beter. Ik rijd altijd buiten en hij vind het binnen echt eng. Ben laatst weer naar indoorconcours geweest en nu weet ik dus weer waarom ik vorige jaar zei: ik ga niet weer binnen starten.
Kom ook uit Groningen. Voorzover ik weet heeft alleen Vlagtwedde twee proeven. (Maar dan moet je natuurlijk geen Z zijn, want dan is er maar weer 1).
Bovendien zijn er veel competities vind ik hier in het Noorden. Op zich vind ik een competitie altijd wel leuk hoor, maar je moet vaak van te voren voor alle wedstrijden opgeven en dat is weer minder leuk vind ik.

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:32

@Angelo, ja klopt ! Kwam er onlangs achter van Vlagtwedde, dus heb me gauw aangemeld voor de wedstrijd in januari !
In Vries (net-niet-meer Groningen) kun je trouwens ook 2 proeven rijden, maar die hebben 1 wedstrijdbaan dus zit er vaak wel een paar uur tussen de proeven in, da's ook niet echt fijn. Dus die sla ik over.

Inderdaad veel competities hier, ik rijd nu de DCSO, vind ik altijd wel de leukste competitie (vanwege de leuke finale ) , is ook verdeeld over 6 maanden en op 6 verschillende locaties. En voor de rest plan ik daar dan nog wat losse wedstrijden omheen.

Maar van mij mag het dus wel gauw weer zomer worden, lijkt me ook wel weer eens leuk om bij daglicht op m'n paard te kunnen zitten !

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:21

ik vind de binnen wedstrijden tot nu toe helemaal geweldig heb een jong paard van 4 jaar en heb hem van het zomer buiten gestart ging niet zo lekker ze snapt niet wat een ring is... heel irri en dan gaat ze heel hard lopen

Nou ben ik dit jaar voor het eerst met dit paard binnen gestart en heb nu in 6 proefjes 9 winstpunen in de L1 dus dat gaat veel beter ze vind niet veel eng en als ze het eng vind hoef ik alleen maar te zeggen dat het goed is en loopt ze der langs... Dus van mij mogen de winterwedstrijden wel blijven

Mischien dat het zomerseizoen dit keer beter gaat hoop het