Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 13:27

Zojuist heb ik onze startlijst voor volgend wedstrijdweekend weer op internet gezet. Dit keer heb ik er bewust voor gekozen de jurynamen eraf te halen. Ik heb namelijk het idee dat mensen vanwege bepaalde jury's een wedstrijd afzeggen met een rotsmoes. En ja, ze moeten gewoon betalen maar daar gaat het mij niet om. Ik zit met gaten in de startlijst en veel werk in de laatste paar dagen om alles weer glad te krijgen.

Zijn er mensen die inderdaad vanwege bepaalde jury's afmelden, ook als dat betekent dat je gewoon moet betalen?? Het zou bij mij niet zo snel opkomen, maar misschien heerst er wel een andere mening hierover. Ik hoor t graag!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:29

Tja, ik ken wel iemand die altijd bij 1 bepaalde jury niet ging. Toch betalen maakte voor hem niet zoveel uit(geld zat) en soms ging hij dan nog ergens anders starten als dat nog kon.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:29

Ik heb 1 jury bij wie ik dat doe. Verder geen enkele, ook al weet ik dat er jurys bij zitten die zeer streng zijn, je moet bij iedereen kunnen rijden vind ik! Maar die ene bepaalde dame is gewoon onredelijk, ze geeft hele lage ontrechte punten zonder commentaar, daar pas ik dus voor. Ga niet een hele dat poetsen wassen vlechten enz enz om bij haar een proef te moeten rijden. Betalen doe ik trouwens wel hoor!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:36

er zijn in de omgeving vij ons 2 jury's waar ik (geef ik eerlijk toe) liever niet start. De 1 omdat ze gewoon de gehele proef achterstevoren in het jury hokje zit (en ja, dan kan ik net zo goed geen startgeld betalen) en de ander omdat het gewoon niet zo klikt.
Toch heb ik laatst, terwijl ik wist dat ik jury 2 had, lekker gestart hoor. Lekker belangrijk, er waren inderdaad in mn punten dingen die ik niet begreep (en ze was al weg, dus kon niet meer navragen) maar evengoed waren er ook dingen die gewoon echt niet goed waren, waardoor ik ook terecht geen winst had. Uiteindelijk had het dus niets uitgemaakt welke jury ik daar had gehad Hooguit voor wat kleine puntjes dan, maar dat maakt niet uit.
Kortom: ik vind het altijd toch wel fijn om te weten wie er jureerd, niet dat het echt uitmaakt, want bij elke jury moet je toch wel gewoon voldoende rijden voor je punten, maar in princiepe ga ik dus niet afmelden als ik zie dat er iemand zit waarmee het niet zo klikt.
Ik zie dat eerder als een uitdaging om juist een proef neer te zetten die gewoon goed is, dan kan geen enkele jury daar meer omheen. En voor de ervaring van mn paard vind ik het zowiezo zonde om af te zeggen, alleen omdat ik de jury niet leuk vind

bij jury 1 overigens zeg ik volgende keer denk ik wel af. Ik ga niet al die tijd en geld (want benzine kost ook geld, naast het gewone startgeld) uitgeven voor iemand die gewoon te beroerd is om te kijken.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:39

Ik vind het trouwens altijd wel heel fijn als van te voren vermeld staat wie het jurylid is, en dan niet om te weten of die ene persoon er zit hoor. Vind het gewoon makkelijk om te weten en bij het ZZGP staat ook altijd het jurylid erbij!

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:41

Ik doe het bij 1 jury.
Als je dan een zwart paard heb heb je winstpunt EN prijs.
Als je paard een andere kleur heeft, heb je geen winstpunt.
en dan zou ik nog eens aankomen met mijn grote (lompe) kwpner (vos met wit achterbeen en een bles).
Heel erg zonde voor het geld.

Eigenlijk zie je die jury ook bijna nooit omdat menig vereniging haar niet meer wil

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:42

Als er nog startplek vrij is op een ander concours waar een ruime jury jureert, kan ik me er wel in bedenken.
Sommige jury's beoordelen op pony's, ik merk wel, ik heb een aparte pony, grof gebouwd, het is een gewone New-Forest, maar wel een typ waar je van moet houden. Ik ben gek op die type's maar, sommige jury's willen die standaard pony's zien met die dunne nekjes.
Maar de andere jury is weer weg van me pony en haal ik dikke punten.

Maar nee, als je gewoon afmeld, en vervolgnens met het paard/pony thuis blijft vind ik het niet kunnen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:45

In de tijd dat ik nog dressuur reed belde ik onmiddellijk af bij een bepaald jurylid. Ik kon geen goed doen bij die man. Nooit. Dus dan liever betalen en niet starten, dan starten bij zo iemand.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:45

Ik meld mij nooit af vanwege een bepaald jurylid. Ik baal wel is bij een bepaald jurylid maar ik vind dat je eigenlijk bij ieder jurylid moet kunnen rijden.

Raiza

Re: Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:46

Als er een jury vermeldt staat op de startlijst vind ik dat persoonlijk altijd wel handig.
Ik kijk dan altijd even of ik al ooit eerder bij hem gereden heb en wat voor commentaar er destijds bijgeschreven was.
Als er bij 1 jury bv een aantal keer impuls/tempo bij staat (en dat staat er maar zelden) dan weet ik dat ik bij die jury voor mijn gevoel veel actiever moet rijden dan normaal etc.

Ik zal persoonlijk niet gauw afmelden omdat er 1 specifieke jury zit, maar er is inderdaad wel 1 jurylid waarbij het voor mij geen zin heeft om te starten. Maakt niet uit of ik goed rij, of er achterstevoren opzit, punten haal ik bij hem toch niet.
Als er dezelfde dag op een ander concours in de buurt nog een gaatje is op de startlijst, is het wel verleidelijk om dat af te melden en op dat andere concours te starten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:49

daffodil schreef:
En ja, ze moeten gewoon betalen maar daar gaat het mij niet om. Ik zit met gaten in de startlijst en veel werk in de laatste paar dagen om alles weer glad te krijgen.

Dan moet je in het VRAAGPROGGRAMMA alvast opnemen wie er jureert......... of het prgogramma reeds weken van te voren online plaatsen.
Dan hoef je die gaten ook niet in de "laatste dagen" glad te strijken.....

Uiteindelijk is dat ook beter voor het milieu.........

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:51

Zoals per PB al besproken ik let nooit zoveel op jury's.
Ik vind het wel leuk om te kijken of er een bepaalde ontwikkeling in zit als ik een paar keer dezelfde jury heb. Dan zoek ik wel mijn vorige protocol nog eens op.

Maar afzeggen omdat er een bepaalde jury zit? dat zou niet in me opkomen. Ik rij gewoon graag wedstrijden dus de variabele 'jury' neem ik altijd op de koop toe .

even @Fun_Fun: Bij de pony's vind ik overigens wel dat je bepaalde juryleden hebt die liever fijn gebouwde pony's zien en de andere keer willen ze de grove pony's. Vroeger heeft mijn zus dat vaak genoeg meegemaakt met d'r halfarabiertje

maar erom afzeggen? het maakt toch juist de uitdaging groter?

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:52

Ik zou nooit afmelden, omdat er een bepaalde jury jureert. Ik rijd voor m'n lol, niet voor de punten (dan had ik niet eens hoeven beginnen )... Maar ik vind het wel fijn om te weten welke jury jureert, want dan kan ik even kijken waar ik de vorige keer lage punten voor heb gekregen met welke reden. Dan kan ik er aan denken met losrijden om dat even extra te oefenen..!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:54

maar erom afzeggen? het maakt toch juist de uitdaging groter?[/quote]

Ik zie er geen uitdaging in om een hele dag op pad te zijn en te weten dat ongeacht wat voor een proef je neerzet toch met hele lage punten thuis komt!

Ik moet wel zeggen dat de persoon waar het bij mij omgaat steeds minder wordt gevraagd!! En als ze wordt gevraagd en ik kijk maandag bij de uitslagen zijn het idd weer punten varierend tussen 118 en 148, met daarbij een of twee hoge uitschieters, maar ja dit zijn dan personen die ook jury zijn of bij haar lessen

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:56

Afmelden zou ik ook niet doen, wel kijk ik op mijn oude protocollen of ik hem/ haar al eerder heb gehad.
K heb wel een jury lid die ik nu een aantal keer heb gehad die mijn paard zo leuk vind en dat op mijn protocollen vermeld..
en ja...daar heb ik meestal punten bij.

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:57

Ik heb pas een keer dezelfde jury teruggekregen. Ik had haar voor mijn eerste keer L1, resultaat 142 punten, en na een maand of 3 zag ik dat ik haar weer had. Ik had zoiets van o-o, maar ik reed toch als een van de weinigen een winstpunt, dus we waren duidelijk vooruit gegaan

Verder heb je best wel de 5jes 6jes jurys die je niet graag meer tegenkomt natuurlijk, maar als ze toch op de lijst staan ga ik me daar zeker niet voor afmelden.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:11

ik heb een jury bij wie ik liever niet start, ik kan er met beide paarden nooit scoren onafhankelijk van de proef. Maar meestal kom ik er pas achter als ik er ben, en dan start ik gewoon.

deze jury was trouwens alleen bereid om achteraf toe te lichten als ik ervoor zou zorgen dat ik de proef op video had.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:58

Er is één jury waarbij ik wel afmeld als ik weet dat diegene het is. Nee, dat doe ik mezelf niet weer aan! Een top proef neerzetten die echt fantastisch is en dan nog 140 krijgen... (nr. 1 van de ring had 148, ik was 3de). Het zal dan best flauw zijn maar ik rijd buiten ook maar een proefje in verband met Nordwinds leeftijd, mede daardoor is het al super moeilijk om nog winst te halen dus dan ga ik niet aan hem mijn hele dag verdoen!

Voor de rest vind ik het vaak ook handig. Na 105 proefjes heb ik zo'n beetje alle juryleden wel gehad dus weet ik wat ik kan verwachten en waar ik even extra op moet letten. (extra op safe of extra op impuls).

Meestal weet ik ook pas op de wedstrijd of de beste man de jury is en dan start ik wel gewoon hoewel ik me wel altijd kwaad maak

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:15

ik vind het altijd fijn dat de naam van de jury erbij staat, ik meld voor 1 enkele jury wel af...

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:35

Uit een ander topic:

daffodil schreef:
Ik maak de startlijsten altijd erg vroeg en vermeld dus wel de jury's en tot nu toe heb ik echt niet de indruk dat mensen afmelden vanwege bepaalde jury's. Als dat wel zo zou zijn, prima hoor, heb nog tig mensen op de reservelijst staan! Kan er niet mee zitten......

What happened?!

Naar mijn weten zijn er echt wel aardig wat mensen die omwille van een jury niet starten. Flauw, je schrijft je in en dat is dat. Niet afmelden omdat je die jury niet mag of omdat die jury jou niet zou mogen. Dan heb je gewoon pech of moet je nog meer dan je best doen en het onderste uit de kan halen! Ikzelf kijk vaak niet eens naar welke jury ik heb... Vertrouw er gewoon op dat ik objectief beoordeeld word.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:46

Wel eens getwijfeld maar nooit gedaan.
Startgeld ben ik dan toch kwijt, en mijn paard kan nog wel wat wedstrijderaring gebruiken, dus alleen daarvoor ga ik al

Vorige week moest ik trouwens ergens starten, en die zetten pas de dag voor de wedstrijd de jurynamen erop
Vond ik ook wel slim, dan gaat toch niemand meer zeuren of afmelden.
Of zoals CG zegt al in het vraagprogramma zetten.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:00

CGJ12 schreef:
Dan moet je in het VRAAGPROGGRAMMA alvast opnemen wie er jureert......... of het prgogramma reeds weken van te voren online plaatsen.
Dan hoef je die gaten ook niet in de "laatste dagen" glad te strijken.....

Uiteindelijk is dat ook beter voor het milieu.........

Dit lijkt me ook niet handig. Moet je eerst juryleden regelen voor een wedstrijd, die op het vraagprogramma vermelden, dan het vraagprogramma naar de KNHS voor goedkeuring, wordt het afgekeurd... kun je de juryleden weer afbellen

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:20

Ik rij niet voor de jury of de punten, ik ga altijd om te kijken of ik mijn paard al verbeterd heb in de proef. Als ik dan een jury heb wiens oordeel ik niet vertrouw dan trek ik gewoon mijn eigen conclusie, punten of niet!

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:27

Bij 1 jury heb ik me voor kort voorgenomen dat ik bij die noooooit meer start. Echt zonde van mn tijd

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:45

er is 1 jury waar ik liever niet meer bij wil starten. maar je weet van te voren nooit welke jury er komt. en afmelden en toch moeten betalen doe ik niet. dan kan ik net zo goed het risico dat ik wel of niet goed commentaar krijg.

maar dan weet ik wel waar ik me op moet voorbereiden en dan kan je je toch anders instellen.