Ben ik klaar voor de B? met een manege startkaart?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Ben ik klaar voor de B? met een manege startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 13:25

Hallo

Ik heb dit jaar mijn F12 diploma behaald!
Maar wou wel verder met wedstrijden.
Nu ga ik met een manege startkaart in de B beginnen.
Ik mocht L1 starten maar begin liever in het B.
Met een manege startkaart mag je met verschillende paarden knhs wedstrijden starten.
De startkaart is dus alleen persoons gebonden.
Ik heb er omwijs veel zin in.

Heeft iemand hier ook een manege startkaart?

groetjes Jepsica

ps denken jullie dat ik er klaar voor ben?

hier zijn wat rij foto's van mij. ik weet dat mijn houding beroerd is en ben er hard mee bezig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smurf1988

Re: Ben ik klaar voor de B? met een manege startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:29

als ik de foto's bekijk lijkt die laatste vraag een beetje overbodig
Het zier er echt super uit allemaal
Als je je paardje altijd zo voorelkaar hebt als ik op de foto's zie dan kunnen we wat verwachten .

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:32

Ik vindt idd ook niet dat je beroerd zit hoor. Oke altijd puntjes op de i te zetten, maar het maar B. Dat leer je gaande weg allemaal wel, en omdat je op verschillen paarden rijdt is het allemaal niet zo makkelijk denk ik.

Ik had eerlijk gezegt nog nooit van een manege startkaart gehoord. Wel top dat ze zo iets doen hoor !!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:35

Die manegestartkaart ken ik ook niet, ben ik eigenlijk best wel geïnteresseerd in.
Wel zijn er bij ons op de manege een of twee manegepaarden waar wedstrijden mee gereden worden, maar dat zijn dan wel ruiters die nog een eigen paard hebben en die hebben ook een gewone startkaart.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 14:42

Thnx voor jullie reactie's! wel jammer dat niemand een manege startkaart heeft.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:55

Ik heb ook geen manege startkaart, maar ken wel een manege waar ze ook kinderen op de manegepony's bij de KNHS mee laten doen. Ik weet niet of die ook op een manege startkaart hebben, maar dat zal dan wel.

Voor de rest vind ik het er netjes uitzien hoor. In de B hoef je alleen maar je pony onder controle te hebben en op de letters te rijden en zo te zien lukt jou dat wel..

Succes hè?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:30

Bij ons zijn wel manege ruiters die met manege pony's KNHS starten, maar die hebben dan gewoon een startkaart met één pony.

Hoe gaat dat bij jou dan? Je kunt dus allerlei verschillende manege paarden starten? Hoe gaat dat dan met winstpunten/promoveren?

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:37

Ik vind het er netjes uitzien! Het enige dat ik zie is dat je een beetje in elkaar krimpt,probeer jezelf lekker lang te maken,rechtop te zitten en naar voren te kijken. Succes ermee.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:12

Het ziet er prima uit!
Nog een beetje netter zitten en je bent zo door de B heen.
Veel succes!

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 09:09

Pluutje schreef:
Bij ons zijn wel manege ruiters die met manege pony's KNHS starten, maar die hebben dan gewoon een startkaart met één pony.

Hoe gaat dat bij jou dan? Je kunt dus allerlei verschillende manege paarden starten? Hoe gaat dat dan met winstpunten/promoveren?

Ja volgens mij is waar oemmie het over heeft ook paard pony gebonden.
ik heb een startkaart waarmee ik winstpunten rij het paard dus niet.
ik mag B en L1 met een manege startkaart rijden.
als ik L2 mag starten moet het een paard gebonden startkaart worden.
ik mag dus bij mij op de manege met een manege paard met de knhs mee rijden.
omdat er bij ons op de manege ook knhs wedstrijden worden gereden. en ik mag met verzorgpaarden ook op andere knhs wedstrijden starten.

xxjepsica

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:14

Dat is wel handig als het zo is dat jij promoveert en niet het paard!
Leuk hoor, dat je dit gaat doen!

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:49

Jij kan met die manegestartkaart dus alleen deelnemen aan KNHS wedstrijden die bij jouw op de manege gehouden worden?

Wat zijn eigenlijk de criteria om een manegestartkaart te krijgen? Klinkt namelijk wel erg interesant en KNHS wedstrijden hebben wij genoeg

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:20

Ziet er goed uit!

Probeer je zelf iets meer op te richten, wees trots!
Je handen boven de schoft en netjes naast elkaar, dan sjees je zo de B uit!!

Succes!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:03

Voor de B is het belangrijk dat er ontspannen en netjes gereden wordt, zo te zien moet dat jou lukken!

Succes!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:13

Zijn die manege paarden ook ergens geregistreerd? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:14

Daar kom je de B wel mee door hoor
Als ik een tip mag geven probeer je de paarden niet teveel op de voorhand te laten lopen en er dus achter actiever onder te rijden.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 11:40

Falona schreef:
Jij kan met die manegestartkaart dus alleen deelnemen aan KNHS wedstrijden die bij jouw op de manege gehouden worden?

Wat zijn eigenlijk de criteria om een manegestartkaart te krijgen? Klinkt namelijk wel erg interesant en KNHS wedstrijden hebben wij genoeg

Als je F8 diploma hebt mag Je B starten met een manege startkaart. en als je je F12 diploma heb mag je B of L1 starten.
Je mag met manege paarden maar ook met verzorgpaarden Knhs wedstrijden rijden.
Ik ga met manege paarden op de manege Knhs wedstrijden rijden.
En met een verzorgpaard ga ik uitwedstrijden rijden.

groetjes jepsica

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:42

Je mag dus feitelijk met elk paard knhs wedstrijden rijden? Als je maar verbonden bent met een manege en je die F12 diploma hebt?
Dat lijkt me ideaal voor iedereen die meerdere paarden moet rijden voor bijvoorbeeld de handel en zijn paard ervaring wil laten opdoen.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:35

oosterhoff schreef:
Je mag dus feitelijk met elk paard knhs wedstrijden rijden? Als je maar verbonden bent met een manege en je die F12 diploma hebt?
Dat lijkt me ideaal voor iedereen die meerdere paarden moet rijden voor bijvoorbeeld de handel en zijn paard ervaring wil laten opdoen.

Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit. ik weet alleen dat ik er 1 kon aanvragen. voor info kun je de knhs bellen.

groetjes jepsica

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:46

Je mag toch alleen tot het L1 of L2 met manege startkaart en daarna moet je dan beslissen of je met 1 bepaald paard verder wil en daarmee startkaart aanvragen?
ik vind het een goed initiatief, zo is het veel makkelijker doorstromen naar de wedstrijdsport, ook voor de mensen die niet direct een eigen paard kunnen kopen, plus dat het een reclame is voor het manege bedrijf als leerlingen met fijn gereden paarden in de ring verschijnenen.
Verder kan je volgens mij, als je voor de handel rijdt, ook een universele startkaart aanvragen, waarmee je meerdere paarden kan starten en dan in alle rubrieken, dus voor een handels ruiter veel interessanter dan een manege startkaart.

Verder, TS, iets meer achterover zitten (daardoor gaan paarden vaak vanzelf al iets van de voorhand af) en lekker gaan starten! Ziet er zeker voor het B netjes uit hoor!

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:38

Ja hoor, jij bent klaar om B te starten
Succes der mee !

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:19

Noukie schreef:
Je mag toch alleen tot het L1 of L2 met manege startkaart en daarna moet je dan beslissen of je met 1 bepaald paard verder wil en daarmee startkaart aanvragen?
ik vind het een goed initiatief, zo is het veel makkelijker doorstromen naar de wedstrijdsport, ook voor de mensen die niet direct een eigen paard kunnen kopen, plus dat het een reclame is voor het manege bedrijf als leerlingen met fijn gereden paarden in de ring verschijnenen.
Verder kan je volgens mij, als je voor de handel rijdt, ook een universele startkaart aanvragen, waarmee je meerdere paarden kan starten en dan in alle rubrieken, dus voor een handels ruiter veel interessanter dan een manege startkaart.

Verder, TS, iets meer achterover zitten (daardoor gaan paarden vaak vanzelf al iets van de voorhand af) en lekker gaan starten! Ziet er zeker voor het B netjes uit hoor!

Een universele startkaart is massa's duurder dan deze startkaart!! Vandaar het voordeel wat ik erin zou kunnen zien. Ik ga ze eens bellen.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:05

misschien wel duurder, maar als je maar tot het L mag starten... ik bedoel, groot deel van de handelsruiters mag al geen B meer rijden, blijft er weinig over dus...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:10

Ik vind het wel interessant, je kunt de paarden mee in het L1 nemen en de meesten zijn toch snel verkocht weer. De universele startkaart is pas rendabel voor plm. 20 paarden permanent starten.
Voor de paarden die je aanhoudt kun je dan een losse startkaart nemen misschien.
Goed idee van Oosterhoff
Oosterhoff als je hebt gebeld, wil je me dan even een PB'tje sturen svp?

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:11

jepsica schreef:
Thnx voor jullie reactie's! wel jammer dat niemand een manege startkaart heeft.

ik ken wel een paar die hebben een manege startkaart en
ik ben ook bij f 12 maar heb hem nog maar 1 keer gehaald moet hem nog een keertje halen en dan zou ikook met een manege paard kunnen starten en ik zou gewoon L1 starten heb ook al gewoon wedstrijden gereden met een stage paard
maar die rij ik nu niet meer jammer genoeg maar ik zou zo weer met een paard van de manege starten