Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melody2

Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:13

Hoe denken jullie erover om een bodyprotector verplicht te laten worden in de springsport en dan met name bij de kinderen?
Mijn dochter is sinds kort begonnen met springwedstrijden en ik heb er zelf inmiddels wel 1 voor haar aangeschaft.
Je ziet zoveel kinderen eraf vallen in het parcours en dan vindt ik het wel zo prettig als ze naast een goede cap nog extra bescherming hebben.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:17

ik ben ertegen, je kunt jezelf ook overbeschermen en dan gaat imo het plezier van de hobby af. ik moet er niet aan denken elke keer dat ding om te moeten. daarbij nog dat die protectors best duur zijn, vooral voor de mensen die af en toe een keer een parcour springen gaat de lol er af.
van de pony afvallen is gewoon een onderdeel van paardrijden, dus ook de risico's die erbij horen.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:55

Vallen hoort erbij, ik ben gister ook nog in de hindernis gevallen, het hoort erbij Dat weetje ook alsje opstapt. En het zijn dieren, dus je hebt meer risico's dn bij de meeste sporten en dat weet je van te voren Zou gauw je bang bent dat je eraf valt kun je er beter mee stoppen vind ik. En aangezien de meeste kindertjes niet zo snel iets breken, vind ik het onzin..

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:02

Het gaat er niet om of je bang bent om te vallen. maar om letsel te beperken. Juist omdat je weet dat het risico om te vallen groter is bij springen.

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:08

ja ik vind het opzicht wel een goed idee om ze te dragen enso vooral met springen! maar voor sommige mensen is het lastig een bodyprotector te gebruiken.. sommige kunnen niet meer de goede houding daardoor hebben .. dus ja aan de ene kant wel mee eens andere kant ook weer niet! voor hele kleine kinderen vind ik het wel handig..

0laura0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:13

ik vind het niet nodig om ze te verplichten ze zijn heel duur en ik vind ze niet fijn zitten. wel begrijp ik dat mensen ze gebruiken en dan vooral bij jonge kinderen en kinderen die springen. bij ons op de manege zie je er ook heel veel kindern meer rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:14

Verplichten zie ik ook niet zitten
als je als ouder het nodig vind, koop je er toch wel een

anydale

Re: Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:18

Bij SGW is het ook verplicht, dus waarom bij springen niet? Niet dat ik met bodyprotector tijd, maar ik zou het wel begrijpen als ze het zouden verplichten

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:21

jaleesa90 schreef:
ja ik vind het opzicht wel een goed idee om ze te dragen enso vooral met springen! maar voor sommige mensen is het lastig een bodyprotector te gebruiken.. sommige kunnen niet meer de goede houding daardoor hebben .. dus ja aan de ene kant wel mee eens andere kant ook weer niet! voor hele kleine kinderen vind ik het wel handig..

als je door een bodyprotector geen geode houding meer kunt hebben, dan zit je BP ook niet goed. Met sgw rijd je ook met BP en ik heb nergens last van.
Vind het nog niet eens zo slecht idee, in ieder geval voor kinderen want heel veel kinderen die springen zitten er helemaal neit stevig op en liggen er ook geregeld naast.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:34

Ik vind het bij kinderen wel goed.
Ik las laatst dat ze in belgie nu ok airbags hebben, een soort bodyprotector met een airbag (stond laatst es in de leeuwarder courant).
Ik geloof dat ze iets van €300/400 kosten...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:42

Voor kinderen vind ik wel goed, volwassenen moeten zelf verstand genoeg hebben om de risico's in te schatten.

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:47

0laura0 schreef:
ik vind het niet nodig om ze te verplichten ze zijn heel duur en ik vind ze niet fijn zitten. wel begrijp ik dat mensen ze gebruiken en dan vooral bij jonge kinderen en kinderen die springen. bij ons op de manege zie je er ook heel veel kindern meer rijden.

Je hebt tegenwoordig hele goede bodyprotectors die goed zitten en die goedkoper zijn als een veiligheidscap.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:50

in Belgie wordt het dragen van een bodyprotector vanaf 1 januari 2006 verplicht bij de LRV-clubs... enkel ponyruiters.

ik vind het wel nog een goed idee,toch voor de ponyruitertjes...

de ouderen kunnen al zelf beslissen of ze het gebruiken of niet. in de cross vind ik het toch maar normaal dat het verplicht is.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:56

Ik vind eigenlijk wel dat het verplicht moet worden.
Het is toch een stuk veiligheid.
Ik heb er zelf ook een, terwijl ik toch niet heel veel spring, maar daardoor heb je juist minder ervaring, en gaat het eerder mis.
Juist mensen die voor een kerrtje gaan, hebben minder ervaring, en dan gaat het eerder mis, zit eigenlijk te wachten tot ze het verplicht gaan stellen!!

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:31

Ik vind absoluut van niet.
Kom op mensen, dan kan je net zo goed in een harnas gaan zitten.

Ik heb liever veel bewegingsvrijheid, dan gaat het bijna altijd goed, wat er ook gebeurd. Als ik in m'n vrijheid word belemmerd is dat volgens mij gewoon vragen om ongelukken.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:43

Ik vind van wel.
Als ze zelfs de dressuurhoedjes in de klasse Z (pony's) afschaffen, waarom is het dan wél verantwoord om iemand (met name beginnende springruiters) zonder bodyprotector de baan in te sturen?

Kijk maar eens hoeveel mensen er in de Z dressuur vallen en hoeveel bij 't springen. Bij 't springen val je meestal nog rotter ook.

Ik zeg dus van wel!!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:46

Voor volwassenen vind ik het niet nodig om het verplicht te stellen, die kunnen zelf hun verantwoordelijkheid wel nemen.

Voor kinderen vind ik het een ander verhaal. Daar is het eigenlijk een zaak van de ouders natuurlijk, maar ja, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet altijd...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:50

Margreet schreef:
Voor kinderen vind ik het een ander verhaal. Daar is het eigenlijk een zaak van de ouders natuurlijk, maar ja, die nemen hun verantwoordelijkheid ook niet altijd...

Sommige ouders beseffen ook niet dat hun kind echt hard kan vallen.. Daarom hebben de meeste kids er ook geen een denk ik..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:55

Da's waar ja. En een val op een hindernisbalk is toch even wat anders dan op de grond...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:11

Het maakt me niet zoveel uit. Alleen zou het dan voor de dressuur ook verplicht moeten zijn. Bij de dressuur zie ik veel vaker mensen eraf vallen dan bij het springen.
Dat komt ook vaak omdat er dressuurruiters zijn die thuis alleen tussen de witte hekjes oefenen. Die paarden zijn op concours dan zo blij om eens wat anders te zien dat ze uitbundig worden, en dan vallen er wel eens mensen.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:13

ik vind niet dat het verplicht moet worden, maar als jij denkt dat je er eentje nodig hebt, moet je 'm lekker gebruiken..
maar ik ga het toch echt niet doen!!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:28

Alsjeblieft zeg, nog meer betutteling...

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:31

Vallen hoort erbij, wordt hier gezegd, ok prima, maar dan ook geen gezeur als iemand geen cap draagt, want... vallen hoort erbij.

Of je het zou moeten verplichten weet ik niet... misschien is het voor kinderen nog niet eens zo'n slecht idee. Ik denk dat je als volwassene zelf de risico's wel kan inschatten (net als bij de cap), maar kinderen zien toch minder snel gevaar of vinden het niet stoer.
Maar aan de andere kant, ik heb nog nooit zo'n ding aangehad en heb dus geen idee hoe het zit.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:32

melody2 schreef:
Je hebt tegenwoordig hele goede bodyprotectors die goed zitten en die goedkoper zijn als een veiligheidscap.

Ze zijn goedkoper dan...

Maar goed, voor sgw kan ik het me nog wel voorstellen. die hindernissen geven vaak helemaal niet mee en een balk nog wel. Al kun je bij gewone hindernissen ook nog vaak lelijk terecht komen.

Het hoeft van mij niet verplicht te worden. Maar als ouder is die keuze nog altijd aan je zelf om er wel of niet 1 aan te schaffen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:33

melody2 schreef:
Mijn dochter is sinds kort begonnen met springwedstrijden en ik heb er zelf inmiddels wel 1 voor haar aangeschaft.

Door dit soort overbezorgde moeders moet de rest van hippisch nederland over een paar jaar weer ernstig bloeden.]
Doe dat kind alsjeblieft op dammen........ hele diepe zucht (ik blijf aan het zuchten hiero.....).