Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Margreet schreef:Als je paard die 2x6 minuten al niet zonder beschermers kan... Dan zou ik me toch nog eens achter de oren krabben of ik dat nog wel "leuk" vind. Maar ieder z'n ding natuurlijk
Raiza schreef:Volgens de reglementen wordt er NOOIT dispensatie verleend om medische redenen van het paard, alleen maar van de ruiter.'
Ik geef je weinig kans, want dan wil half Nederland wel met bandages of peesbeschermers rijden.
missmiekie schreef:Raiza schreef:Volgens de reglementen wordt er NOOIT dispensatie verleend om medische redenen van het paard, alleen maar van de ruiter.'
Ik geef je weinig kans, want dan wil half Nederland wel met bandages of peesbeschermers rijden.
de ruiter heeft last van psychische problemen doordat het paard zich aantikt, en zij zich daarover druk maakt, dus als het paard nou zn beschermers om zou mogen houden, heeft de ruiter ook geen problemen meersorry ik liet even mn gedachte de vrije loop
ik denk dat je geen vrijstelling krijgt, maar neej heb je, ja kun je krijgen, gewoon proberen dus
Margreet schreef:Heb je dit probleem wel eens met je hoefsmid besproken?
daffodil schreef:Ik denk dat de KNHS heel simpel redeneert, als je je paard niet zonder bescherming kunt rijden, hoor je eigenlijk niet op een wedstrijd thuis......dan zal je toch eerst met je hoefsmid of da moeten kijken waarom zo'n paard zich constant open loopt, en proberen daar een oplossing voor te vinden.
Vraag me trouwens af of je als je gaat springen van t probleem af bent. Je mag dan wel met peeskappen rijden, maar als hij zich echt zo erg aantikt en die peeskappen schuren/schuiven maar een stukje, heb je na elk concours open benen.......
Enne, afgezien of ze het toestaan, welke idioot rijdt er nou concours als zijn paard nog hechtingen in zijn been heeft???? Dan vraag ik me toch echt af waar je mee bezig bent....wedstrijden zat en een wedstrijd kan en mag toch nooit zo belangrijk zijn dat het welzijn van je paard achtergesteld wordt.
Vajramani schreef:Het was een broodrijder, paard was een week daarvoor over de voorstang heen gekomen.
Bovendien was het een sellectiewedstrijd voor de regiokampioenschappen.
Gulpje schreef:Is het dan geen idee om de ijzers achter eraf te halen? Ik weet niet of het veel zal schelen, maar je kan het iig proberen.
Skipper schreef:Of misschien nog even door trainen thuis zodat ze sterker wordt en niet meer aantikt. Dat is niet leuk maar liever dat dan een paard wat zichzelf dan zo kan verwonden en je er straks niets meer mee kan!
QuijoSavan schreef:Gulpje schreef:Is het dan geen idee om de ijzers achter eraf te halen? Ik weet niet of het veel zal schelen, maar je kan het iig proberen.
Wat is de logica ervan als ze zich van voor aantikt?