FNRS juryleden nu ook een ruiterpaspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

FNRS juryleden nu ook een ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:59

FNRS juryleden moeten per 1 jan 2006 in het bezit zijn van een ruiterpaspoort. Niet om deel te nemen aan de ruiteropleiding maar wel omdat de juryleden deze opleidingesproeven beoordelen.
Bij het ruiterpaspoort zit ook het lidmaarschap van de KNHS recreatieve vereniging en dat geeft ook 4x per jaar het blad paard & co

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:01

tjonge jonge wat een feest.
ben je lid van een vereninging die aangesloten is bij de KNHS en ook lid van de KNHS verder in bezit van ruiter en koetsiersbewijs en gaat ook na alle jury terug kom dagen van de FNRS en jureerd heel veel moet je toch voor 12,50 zo'n paspoort aanvragen.
belachelijk toch!

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:16

Dat vondt mijn moeder ook al die is ook FNRS jury en ze heeft inderdaad ook een ruiterbewijs. Niet dat het zoveel geld is, maar het is toch wel weer 12.50 voor niks eigelijk. En dat blad paard & co kregen we toch al, niet dat dat zo geweldig is

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:21

hellaas zijn er te weinig juryleden die bezwaar maken anders zouden ze ons niet zo voor het blok zetten

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:31

Snap de motivatie wel, immers KNHS juryleden moeten ook lid zijn van de KNHS, dus FNRS juryleden moeten lid zijn van de FNRS, simpel.
Nu had ik al een paspoort dus dat scheelt (vanwege een carousselkampioenschap lang lang geleden) maar tis dus gewoon een bewijsje van lidmaatschap.

confetti

Re: FNRS juryleden nu ook een ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:10

@Vippie, daar ben ik het wel mee eens.

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:38

Ik heb de FNRS hierover gemaild, maar - helaas - nog geen bericht ontvangen.
Ik vind n.l. dat deze organisatie de juryleden moet stimuleren en het ruiterpaspoort gewoon als cadeautje moeten geven. Want de meeste juryleden die bij ons jureren rijden allemaal M 2 of hoger. Wat moeten die nu met een paspoort?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:40

Het blijft vrijwilligerswerk om te jureren. Niet netjes om die onnodig op kosten te jagen

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:38

Wat je bij de KNHs rijdt bover de vereiste L1+1 doet niet terzake, dus waarom een lidmaatschap kado geven? Je hoeft er als jury verder niks mee.
En vrijwilligerswerk is het ook niet want je krijgt gewoon betaald. En kosten ach dat valt ook wel mee denk ik zo.

Hebben jullie geen brief gehad dan van de FNRS over de beslissing waarom en hoe of wat vandeweek?

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:47

Ik kreeg van de week ineens een brief dat het werd betreurd dat ik had besloten geen jurylid meer te willen zijn omdat ik had aangegeven geen ruiterpaspoort te willen?? Dat was de eerste keer dat ik ervan hoorde dat ik een ruiterpaspoort zou moeten hebben aangevraagd..
Ik ga er maandag maar eens even achteraan bellen, begrijp nu dat het ruiterpaspoort voor juryleden verplicht is gesteld maar mij is niks gevraagd.
Gaat me ook niet om het geld maar wel om het feit dat het er zo even doorgedrukt wordt, en dat er maar wordt aangenomen dat ik dat niet wil.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:51

Ze moeten wel op een andere manier dat ruiterpaspoort doorvoeren, zo blijven er helemaal geen juryleden over

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:37

Bjarni schreef:
Ik kreeg van de week ineens een brief dat het werd betreurd dat ik had besloten geen jurylid meer te willen zijn omdat ik had aangegeven geen ruiterpaspoort te willen?? Dat was de eerste keer dat ik ervan hoorde dat ik een ruiterpaspoort zou moeten hebben aangevraagd..
Ik ga er maandag maar eens even achteraan bellen, begrijp nu dat het ruiterpaspoort voor juryleden verplicht is gesteld maar mij is niks gevraagd.
Gaat me ook niet om het geld maar wel om het feit dat het er zo even doorgedrukt wordt, en dat er maar wordt aangenomen dat ik dat niet wil.

Ook hier heb je een brief over gekregen, ik had hem ook aan de kant gelegd onder het motto van heb ik al.... maar las later dat je ook aan moest geven als je hem wel al had omdat je anders alsnog uitgeschreven zou worden. Dus Kirsten even gemailt en klaar was klara.
Niet reageren was uitschrijven als jury. Dus logische reactie van de FNRS naar jou toe als je verder niet hebt gereageerd.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:02

Ja maar ik heb die hele brief dus niet gehad, dat is het nu juist. Ik heb dus ook niet eens kunnen beslissen wel of niet.
De toon van de brief die ik nu kreeg was voor mij nogal vreemd, als ik nu een soort van herinnering had gehad had ik gelijk nog even kunnen reageren. Nu moet ik er alsnog achteraan gaan bellen.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:05

het slaat gewoon nergens op want in de eerste brief stond het logo van de knhs en de fnrs door je paspoort aan te schaffen wordt je automatisch lid van de recreatieve verenigng van de knhs en ik zal je vertellen dat zit ook al in je ruiter en koetsiersbewijs dus ben ik door dit verplichte paspoort nu 3x lid van deze recratieve vereniging en dus ook 3x verzekerd ik kreeg al 2x hetzelfde blad paar en co dus zal dat dan dadelijk ook wel 3x krijgen want administratie is niet de sterkste kant bij de knhs en fnrs

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:20

gisteren mijn ruiterpaspoort ontvangen keurig met folie zodat ikzelf een foto erin kan plakken en een rekening van 12,50 erbij

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:10

Flurk schreef:
gisteren mijn ruiterpaspoort ontvangen keurig met folie zodat ikzelf een foto erin kan plakken en een rekening van 12,50 erbij

Niet te geloven !

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:54

Ik ook precies hetzelfde. Heb hem na het hele gedoe met die brieven via de manege aangevraagd (eigenaresse geeft zelf ook de jurycursussen en weet ik wat dus kon dat makkelijk even regelen)
Volgens mij heb ik geen pasfoto meer en aangezien ik op dit moment niet van plan ben dat paspoort te gebruiken gaat hij mooi de la in.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:29

Hebben ze juryleden teveel misschien?
Met vrijwilligers moet je toch zuinig omgaan?

Er wordt genoemd dat je betaald krijgt. Wat krijg je dan als vergoeding? Is dat een reëel loon naar werktijd? Dat van KNHS-juryleden namelijk niet hoor...

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 13:39

joyce B schreef:
Hebben ze juryleden teveel misschien?
Met vrijwilligers moet je toch zuinig omgaan?

Er wordt genoemd dat je betaald krijgt. Wat krijg je dan als vergoeding? Is dat een reëel loon naar werktijd? Dat van KNHS-juryleden namelijk niet hoor...

het tarief is geen geheim
15 euro per dagdeel en een dagdeel bestaat uit 4 uur
dan kun je reiskostenvergoedingt krijgen 0,28 ct de km als je het aan de belasting opgeeft of 0,18 ct per Km zonder de belasting in kennis te stellen

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:18

onkostenvergoeding dus, geen loon... Tenzij je een 16 jarige bent...

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:20

joyce B schreef:
onkostenvergoeding dus, geen loon... Tenzij je een 16 jarige bent...

Als je ver weg gaat te jureren en in een dieseltje rijdt, dan kan het echt wel uit hoor

Maar goed ik ben sinds afgelopen dinsdag ook de 'trotse' (???) eigenaresse van het paspoort... Helaas heb ik vorig jaar slechts 5 of 6x gejureerd maar ja. Hoop dat het dit jaar wat vaker gebeurd, vind het wel erg leuk om te doen.

Kan me overigens wel voorstellen dat de FNRS verwacht dat haar juryleden lid van deze organisatie zijn, en die 12,50 valt ook wel wer mee.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 13:08

als hier toch FNRS juryleden komen dan kan ik iets vertellen.
Ik had vandaag een CBR 1 opdracht en bij aankomst bleek dat de envelop die ik nodig had nog in de postbus lag. Foutje dus en tevens een probleem want het is vandaag zondag. Nu dus maar het praktijk examen afgenomen en op een kladblaadje geregistreerd en morgen terug voor de theorieexamen en de administratieve handelingen.

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:14

ik ben ook al bijna 2 jaar fnrs jury en ik had mijn ruiterpaspoort al
ben ook de proefjes gaan rijden om goed te weten wat degene doen die ik moet beoordelen

zeg zitten er hier ook fnrs juryleden op bokt in de buurt van zwijndrecht en omstreken?

leuk om te kletsen en eventueel telefoonnummers uit te wisselen, is wel makkelijk, voor...
je weet het maar nooit

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 17:37

gijs schreef:
ik ben ook al bijna 2 jaar fnrs jury en ik had mijn ruiterpaspoort al
ben ook de proefjes gaan rijden om goed te weten wat degene doen die ik moet beoordelen

zeg zitten er hier ook fnrs juryleden op bokt in de buurt van zwijndrecht en omstreken?

leuk om te kletsen en eventueel telefoonnummers uit te wisselen, is wel makkelijk, voor...
je weet het maar nooit

Zwijndrecht is niet zo ver weg voor mij dus je mag mijn naam wel doorgeven.
Ik stuur je wel even een Pb tje

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:04

vandaag het blad vademecum ontvangen.
Daar staan enorm veel FNRS juryleden is.
Zouden ze allemaal een paspoort hebben?
Er staat er 1 tussen die mag ook Western jureren.
Grappig he?