Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Michelle77 schreef:Je mag de ring in met een zweep, maar zodra de jury het teken geeft dat je mag starten, mag je niet meer voorbij de a met zweep. (het is het zelfde als wanneer je om de ring heen rijdt, om de ring mag, maar zodra de jury het teken geeft om te starten, mag je niet bij A met zweep binnen rijden)
Het lijkt mij geen probleem dat je begeleiding krijgt met het binnenkomen, tenzij je bij A direct binnen moet komen. Maar je mag zoiezo altijd de ring in als je er n iet omheen kan.
jiehaaa schreef:Of het mag weet ik echt niet, maar gevoelsmatig denk ik dat je dat niet nodig zou moeten hebben op dat niveau!
Ik wil hier niemand mee tegen de haren in strijken, maar hoe kan je nou Z (een behoorlijk hoog niveau) starten met een paard waarmee je niet normaal van andere paarden kan wegrijden (een basisvaardigheid!!!).
jiehaaa schreef:Dat is wel lastig ja, dat begrijp ik hoor.
Maar persoonlijk zou ik het eerst oefenen, oefenen en nog eens oefenen zodat je die helper niet nodig hebt. Want het is echt een elementair iets, die gehoorzaamheid en het stukje vertrouwen zodat je bij andere paarden weg kunt rijden. Heb je de tijd om daar eesrt mee te oefenen, of is het een handelspaard dat snel weer verkocht moet worden? Als je de tijd hebt, neem die dan, is mijn advies. Maar ik sta niet in jouw schoenen, het lijkt me alleen zo knullig om naar een Z-ring te rijden met een begeleider ernaast. Overigens ook bij lagere niveaus, want elk bereden paard, op elk niveau, moet dat zelfstandig kunnen.
Scum schreef:Op de info-avond voor nieuwe proeven is gezegd dat er dan in de M en Z wel met zweep mag worden gereden. Er stond zelfs een voorbeeldproef van het Z op band met zweep!