Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cinzano schreef:Ik ben dus laatste naar een voorlichtingsavond geweest voor de nieuwe proeven.
Aangezien er bijv. ergens op een volte bij A wordt gevraagd in galop aan te springen adviseerde de woorvoerder vd KNHS om de overgang opnieuw te maken indien deze dus niet netjes werd uitgevoerd, dus ook als je paard licht in verzet komt.
Dus kort gezeg, op de volte bij A aanspringen in galop.
Je bent net in de wending voorbij A, springt aan, paard komt in verzet (tegen de hand bijv.), je neemt je paard terug en nog voordat de volte bij A is afgelopen rij je alsnog (2e poging) een correct uitgevoerde overgang naar de galop.
Volgens de woordvoerder kan je dan alsnog een 7 of 8 krijgen voor dit onderdeel.
Ik ben echter bang dat dit toch niet gewaardeerd gaat worden door de juryleden.
Dus Juryleden, hoe kijken jullie hier tegenaan??
Scum schreef:Ok, ik ben gisteren dus geweest. En het werd zo verteld: als een combinatie in de verkeerde galop aanspringt, en dat op het goede stuk (tussen B en E bijv.) opnieuw doet en het lukt dan wel, dan kan deze combinatie toch een hoger punt krijgen. Het kan natuurlijk nooit meer een heel goed punt zijn.