Is dit normaal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:02

Gisteren ging ik op wedstrijd,ik kwam daar aan en toen bleek dat je moest losrijden in een soort grote longeerbak,waar je dus alleen maar op de volte kon . Nou goed ik losrijden,reden we daar met z'n 6en ofzo,was er een meisje die reed met een paard wat aan 1 oog blind was. Ze reed hem niet echt goed,paard liep met z'n hoofd in de lucht en zij stuiterde in het zadel.{Was de B} En op een gegeven moment word ze boos omdat het waarschijnlijk niet lukte ofzo en rijd dat paard tegen de muur aan. Op dat moment had ik al zoiets van sjeetje dat doe je toch niet en zkr niet met een paard wat aan 1 oog blind is..Nou deed ze nog een paar keer,ikke ergeren..toen moest ze de proef in..nou toen ze eruit kwam,dat was echt verschrikkelijk ze zette dat paard stil en begon hem keihard op z'n hoofd te meppen! En ze hield niet meer op ! Dus ik zei er wat van,en toen kreeg ik een grote mond dat ik er niet mee moest bemoeien..dat het haar paard was en zij er mee deed wat ze wilde,en dat ik er anders zelf maar op moest gaan,wat ik graag gedaan had als ik me niet moest voorbereiden.Daarna sloeg ze hem nog een paar keer,en toen zeiden wat meer omstanders er wat van.En toen ging ze weg met hem. Dit is toch niet normaal of wel dan?

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:07

Ik vraag me dan altijd af of die mensen het wel werkelijk leuk vinden om wedstrijden te rijden
Arm beest, die wist natuurlijk allang niet meer waarom hij die klappen had gekregen

dingetje

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:16

Dan heb ik 't niet meer he, als ik zo iemand zie.....
Als je er geen lol meer in hebt, stap dan gelijk af... en ga er, om mijn part, nooit meer opzitten maar geef niet het paard overal de schuld van.
Straks slaat ze hem nog blind aan z'n andere oog ook..

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:23

Als ik jou was, was ik naar de federatievertegenwoordiger gegaan. Die kan iemand er op aanspreken en zo iets ook doorgeven aan de KNHS. Als je er zelf iets van zegt helpt het meestal toch niet.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:24

De wedstrijd was heel amateuristisch,de ringmeester zei er ook niks van,die zei er pas wat van nadat ik wat gezegd had.

Ja dat dacht ik dus ookal,ik werd ook echt kwaad toen ik dat zag,als je je niet kan beheersen ga dan een rondje lopen ofzo zonder paard.Maar goed ze reedt ook niet echt super,dus dat paard deedt waarschijnlijk alleen maar wat zij zei. Dus dan kan ze beter zichzelf gaan slaan.

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:28

Gewoon te walgelijk om waar te zijn, zo iemand moeten ze beboeten voor de rest van haar leven.
Als ik erbij zou zijn geweest, zou ik van woede ontploffen, maar goed dat ik er niet was.
Ik zou zeker naar de federatievertegenwoordiger zijn gestapt en mijn zegje hebben gedaan.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:29

Jeetje wat erg! Dan zou ik best boos worden denk ik! Ik was van het zomer ook op een wedstrijd en bij dat meisje ging de 1e proef wel goed maar in de 2e proef wou het paard niet mer en ging staken. Na die proef is ze er direct af gestapt en was heel boos. Dat andere meisje zei he je moet hem nog uitstappen en zij zo van nou en doe het zelf maar! Nou waar doe je het dan voor?

ik_jolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:32

dat is echt erg... zo ga je toch niet met een paard om?! Volgens mij moet die wel heel ziek zijn daarboven

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:34

Nou nee dat is zeker niet de bedoeling, Als je alleen op een volte kan rijden daar wordt zo´n beest ook niet vrolijk van!!

Maar normaal is het gewoon dat je kan losrijden op een losrijstuk. Bij ons is het zo dat je als het goed weer is buiten los kan rijden, daarna nog binnen in een stuk van ±20 bij ±20 en daarna altijd nog in de grote bak.

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:42

zo'n meisje hebben wij ook tegenover ons staan.. Madame kan haar paard alleen maar slaan. Is zo zielig. Als je haar ziet rijden vliegen haar handen ergens tussen hemel en aarde, trekken die contuni het bit heen en weer, word het beestje constant geschopt en word de zweep ook veelvuldig gebruikt. Longeren? net zo erg.. constant die zweep over de rug. Beestje staat met touw aan t halster in t land "want anders krijg ik m niet te pakken" Paardje is een jaar of 18, maar mevrouw ging door de bak alsof ze op een jong renpaard zat. (rijd nu gelukkig niet meer bij ons in de bak, wegens de vele opmerkingen over haar rijstijl) OP een gegeven moment maakte ze t zo bont dat ze in een kei modderige rijbak, knijterhard aan t galopperen was, zodat paard uitglijd en combinatie valt. En dat was uiteraard MIJN schuld, want ik was mijn paard aan t loswerken dus hij schrok van mijn zweep.. Jaja... ik gebruik een carrotstick die absoluut niet bedoeld is als zweep en behalve dat is haar paard zo gewend aan de zweep dat die daar niet koud of warm van word.. Meisje is trouwens niet helemaal 100 %..

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:01

Is dit een vraag dat je niet weet of dit normaal is offuhh jezus ik baal ervan dat ik er niet bij was want ik had zekerweten voor 6000000% dat wijf voor der smoel geslagen dan kan zij ook met een blind door het leven

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:16

Wat mij nu opvalt is dat bijna iedereen in zijn reactie zegt dat ze er direct wat van zouden hebben gezegd, maar in de praktijk zie je dat maar weinig gebeuren. En als je er wel wat van zegt kun je idd een grote mond krijgen. Gisteren gebeurde er bij ons in de buurt ook zoiets bij het losrijden. Toen een andere amazone na afloop van de wedstrijd vroeg waar dat nou allemaal voor nodig was, wist ze nergens meer van. En de jury was ook al meteen vertrokken dus daar kon je ook niks mee.
Ik vind dat je er alrijd wat van moet zeggen, en als je het echt niet durft dat je dan naar de jury of federatievertegenwoordiger moet stappen. Iedereen moet weten dat je zo niet met je paard omgaat. Wat mensen thuis doen met hun paard kun je niet altijd controleren, maar op een wedstrijd mag zoiets absoluut niet worden toegestaan!!

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:29

ik vind dit ook schandalig, maar ik zeg er alleen wat van als de ruiter/amazone rond mijn leeftijd is (19), want ik ga niet iemand van 35 de les lezen.
Nouja ligt er natuurlijk ook aan hoe erg die van 35 dan doet.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:36

Ow jezus. Ik had er ook wat van gezegd! Arm beest..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:12

ik heb ook op wedstrijd steeds een meisje met een paard met één blind oog, die dat paardje helemaal afbeuld!!
moet ie wijken (kan hij allang, want hij loopt met iem. anders M2) gaat ze hem eerst schoppen en slaan omdat ie het niet doet, beessie rennen, trekt ze hem op de rem,,,

maar in de proef word ze elke keer eerste... ik gun het haar echt niet.. arm beessie..

Stippel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:15

Ik denk dat het meisje degene was met de grootste handicap........

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:59

Ja dat wel,maar ik vind het gewoon dierenmishandeling,zoiets brengt de sport ook in een kwaad daglicht.Ik heb me wel vaker geergerd maar altijd m'n mond gehouden,tot nu dan..dit ging echt te ver..

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:11

Och jee.. Arm paard
Nee, is niet normaal

Ik vind het trouwens ook wat raar dat je in een longeerbak moet inrijden

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:20

Inderdaad door geven aan KNHS mensen kunnen ook gedisckwalificeerd worden voor de wedstrijd
Wat waren haar punten? of weet je dat niet..

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:22

Dat arme paardje ..

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:35

Jeetje zullen die mensen het wel leuk vinden, of eerder dat paard.

Zoiets komt echt heel machteloos over.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:41

Je vraagt je bijna af hoe dat arme dier blind is geworden aan zijn ene oog

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:43

Was dat in manege Hasselt? Daar moet je bij slecht weer ook losrijden in de longeerbak ( zo groot als een halve rijbaan, dus iets groter) Bij goed weer kan dat in de buitenbak. Er is gewoon geen plek om nog een bak te plaatsen daar.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:53

Hier kan ik zo boos en verdrietig om worden
Dat arme paard
Ik vind het echt goed van je dat je er wat van heb gezegd

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:56

Stennisje schreef:
Je vraagt je bijna af hoe dat arme dier blind is geworden aan zijn ene oog

Zo moeilijk lijkt me dat niet te praten.

(Btw, die vrouw kan maar zo op Bokt zitten)