wedstrijdlaarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finley

wedstrijdlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 14:55

Mijn laarzen hangen bijna uiteen, hoog tijd dus om nieuwe aan te schaffen!
Ik zoek mooie, goed aansluitende laarzen met hele hoge dressuurboog en ze mogen wel wat kosten!
welk merk laarzen hebben jullie en hoeveel kostten ze?
ik heb nu Cavallo maar zou in de richting van Königs of Petrie willengaan!

En om te trainen vind ik een paar bruine laarzen wel leuk, bestaan hierien ook goedkopere modellen?

grtz

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:59

Petrie Grand Prix voor wedstrijden! Mijne heb ik vorige maand besteld en ik kan ze deze week ophalen Die hou ik voor net.
Ik zoek ook nog een mooie bruine traininglaars (Petrie). Iemand nog suggesties? Ik vond de Polo wel erg mooi, maar ook erg duur.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:09

Misschien is Recitiligne ook wat? deze heeft ook mooie laarzen!!(model, hannover, wien of oslo)
En verder kunnen alle laarzen tegen extra betaling in bruin worden geleverd!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:12

Niet alle, alleen de kalfslederen geloof ik. En dan zit je meteen een prijsklasse hoger. Niet dat ik dit erg vind, want deze blijven meestal bij mij ook langer goed.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:54

Petrie grand prix idd
of de Petrie Anky, die is goedkoper

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:26

Ja die laarzen die anky heeft bruin ..erg mooi!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:28

Ik heb mijn laarzen gekocht via van Huet, www.rijlaarzen.nl . Hij verkoopt verschillende merken laarzen, ik heb de Epsom van zijn eigen merk. Dat zijn erg fijne laarzen, mooi soepel leer maar ze sluiten goed aan. Deze waren ook niet zo duur.
Het is in ieder geval een leuke site om eens wat verschillende dingen te kunnen bekijken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:27

Ik vind Konigs toch nog steeds prachtige laarzen, mijn volgende laarzen worden ook echt van dat merk

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:41

Ik heb nu van petrie standaard geloof ik ofzo. Maar volgend jaar krijg ik ook nieuw, ik ga dan voor een dressuurmodel van Petrie denk ik.

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 09:47

Heeft iemand Petrie Anky, waarom zijn deze 200 euro goedkoper dan de andere bijna zelfde modellen?

anydale

Re: wedstrijdlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:09

Als ik nieuwe laarzen koop ga ik zeker voor de konings! Prachtige laarzen vind ik dat Ik had het mezelf eigenlijk beloofd als ik M zou zijn , maja dat is wel erg snel gegaan en m'n oude laarsjes zijn nog lang niet versleten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:10

Ik heb sinds kort de Cavallo Weltmeister, ziet er chique uit.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:25

ik heb dressage van petrie,
compleet op maat 450 euro (die gebruik ik dus ook echt alleen voor les en wedstrijd

ik wilde voor Konigs gaan, maar heb een paar laarzen gezien waarvan de voet maatwerk was en die waren echt vreselijk lelijk. Dat risico durfe ik niet te nemen en ben nu echt superblij met mn Petries, elke keer dat ik ze aantrek weer
Laatst bijgewerkt door Noukie op 08-11-05 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:34

Petrie Anky heb je in rundsleer (is steviger en grover, voor thuis dus) en die kost niet zoveel, tegen de 300 meen ik. De kalfsleer is dan wel weer 500 euro ofzo. Ik zelf heb de Petrie Dressage, erg fijn en heel mooi! Die kostte 450. op www.rijlaarzen.nl kun je makkelijk vergelijken! Succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:49

Ik heb van Huet eigenmerk het model Cambridge. Voor wedstrijden een stel zwarte en met een beetje geluk kan ik volgende week m'n bruine laarzen ophalen. Kosten zijn rond de 250 euro, en je hebt laarzen die volledig op maat gemaakt zijn. Zelf ik met mijn rare maten heb super laarzen!!! Ik gebruik de zwarte nu elke dag, maar die gaan straks de kast voor alleen wedstrijden, maar die zien er nog super uit, en ik ben niet zo poetserig.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:23

Het dressuur model van Derby is ook erg mooi
Worden standaardhelemaal op maat gemaakt

(vind de Derby's mooier dan Petrie, die hebben allemaal van die brede stukken voor de enkels, net van die kachelpijpen )

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:05

Bettine schreef:

(vind de Derby's mooier dan Petrie, die hebben allemaal van die brede stukken voor de enkels, net van die kachelpijpen )

Welk dressuurmodel bedoel je?
Je hebt Topper, Elegance, Winner, Bento en Marrije(dit is standaard met rits) dit zijn de dressuur rundleer modelen van derby!!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:11

Ik zo voor de petrie Anky model gaan. Maar bokkers help mij eens. Mijn moeder wilt ook zo graag leren laarzen ze rijd een paar keer per week en ze hoeft geen dure petrie's. Dus nou ja ik heb al veel gespaard dus ik zou laarzen voor mijn moeder willen kopen (heeft ze verdiend ) maar zelf moet ik ook nog laarzen er bij hebben. Ik koop sowieso het huismerk van huet ik heb daar enorm veel goede reactie's over gehoord en heb er zelf ook goede ervaringen mee maar zou ik nou voor me moeder kopen of voor mijzelf Ik gun het me moeder maar ik moet zelf ook nog een paar er bij hebben. Wat zouden jullie doen?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:15

@aafje87: Voor wedstrijden heb ik (volgens mij) de Elegance, met extra hoge dresuurboog (6cm).

Het model die ik thuis heb die bestaat niet meer, die zijn al erg oud.
Komt denk ik het dichtste bij de Topper in de buurt, maar heeft een andere neus dan alle laarzen die op de site staan. (geen spitse, maar een meer ronde neus )

LadyJane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:22

aafje87 schreef:
Bettine schreef:

Welk dressuurmodel bedoel je?
Je hebt Topper, Elegance, Winner, Bento en Marrije(dit is standaard met rits) dit zijn de dressuur rundleer modelen van derby!!

Heb eventueel nog wel een paar nieuwe Derby Elegance te koop, het dressuurmodel dus. Ze zijn bijna niet gedragen want de maat is niet helemaal goed bij mij...

Het is een maat 38-37-54!

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 07:16

Bettine schreef:

Ik heb twee paar Derby's. Ik heb de Derby Marlies (ontworpen door Marlies van Baalen) en daar heb ik veters en rits in laten zetten. Ze zijn helemaal op maat gemaakt, en van kalfsleer. Ook heb ik de softjumper voor het springen. Op deze laarzen zit een jachtkap. Erg fijne en soepele laars. Ook met veters en rits. Wat ze kosten weet ik niet. Ik heb ze van mijn sponsor gekregen. Net als de schoenen (safety line, met stalen neus) en de leren chaps van Derby.

timeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:34

Ik heb voor de wedstrijden de konigs sir.
Ze zitten echt waanzinnig goed en heb ook nooit echt problemen gehad met inlopen.
Ze waren een rib uit mijn lijf, maar ik zou het zo weer doen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:42

Ik heb ook de Grand Prix, ik wilde in de eerste instantie de Anky's, maar je ziet het verschil van kwaliteit echt goed vindt ik. Ik ben heel blij met die van mij, mijn volgende paar wordt of weer de Grand Prix of de dressage.

Voor het trainen thuis heb ik die simpele van Mountain Horse, zijn hele fijne laarsjes !!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:23

Citaat:
Ik zo voor de petrie Anky model gaan. Maar bokkers help mij eens. Mijn moeder wilt ook zo graag leren laarzen ze rijd een paar keer per week en ze hoeft geen dure petrie's. Dus nou ja ik heb al veel gespaard dus ik zou laarzen voor mijn moeder willen kopen (heeft ze verdiend ) maar zelf moet ik ook nog laarzen er bij hebben. Ik koop sowieso het huismerk van huet ik heb daar enorm veel goede reactie's over gehoord en heb er zelf ook goede ervaringen mee maar zou ik nou voor me moeder kopen of voor mijzelf Ik gun het me moeder maar ik moet zelf ook nog een paar er bij hebben. Wat zouden jullie doen?

wat dacht je van een paar mountainhorse laarzen, stukje goedkoper en wat minder chique, een echte vrijetijdslaars.
daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor de petri perfect dit is een laars van een goedkopere leer soort en zit zo rond de 200 euro, daarnaast is deze er ook in een uitvoering met rits.[quote]

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:37

Ik heb ze laten maken bij Jose Kouwenhoven: www.jkdressage.nl zitten geweldig... Zij maakt je absolute droomlaars, alles is mogelijk!