ik heb bijna wedstrijd, en vind het erg fijn om een zweepje erbij te houden. maar een dressuurzweep kun je moeilijk verwisselen

groetjes, rianne
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Carly22 schreef:haha als je met zweep enal groet krijg je 2 strafpunten!! heb ik gehad. bracht een jong paard uit. kende nog niks.. eerste wedstrijd.. (ik reed nooit met zweep dus ja wist ik veel) ik groet. komt ineens die jury uit zn hokje!!! jongedame! ik: ja? hij: je mag niet groeten met zweep in je hand! ik: o sorry meneer, wist ik niet. bedankt voor het melden *slijm slijm* hij: geeft niets maar je krijgt er wel 2 strafpunten voor. en je kan opnieuw beginnen. ik: dankje wel meneer! hahaha.. achteraf kan ik er wel om lachen. maar dan paard wist niet wat hem overkwam. gelukkig bleef hij wel staan!! dus denk eraan!! niet met zweep groeten!!! dan komen er enge mannetjes naar buiten!!
sorry beetje offtopicmaar ik wil je waarschuwen
Miona schreef:Ik heb een tip voor het snel wisselen van een dressuurzweep. Dit werkt heel goed bij lange zwepen... De 'gewone' manier (met je ene hand uit je andere hand halen) is gewoon heel lastig met een lange zweep. (dan ben je heel lang bezig) Wat veel makkelijker is, na even oefenen: zet je zweep omhoog en pak hem over met je andere hand. Een soort majoretteoefening hahaha, maar als je hem doorhebt heel handig. Je paard merkt er als het goed is niks van en je hebt binnen een seconde je zweep in je andere hand.
Ik ben het met de meeste mensen eens dat het in de proef handiger is om je zweep in 1 hand te houden, maar als je hem toch moet verwisselen doe het dan zo dat het niet storend is.