Vanaf 1 april mag je doorrijden tot 30 wp in de dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melody2

Vanaf 1 april mag je doorrijden tot 30 wp in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 02:03

Ik kreeg vandaag te horen dat vanaf 1 april het maximaal aantal winstpunten voor verplichte promotie wordt verhoogd van 20 naar 30 winstpunten bij de dressuur. Dit wordt dus gelijkgesteld aan het springen. Met 10 winstpunten mag je over en met 30 winstpunten moet je over naar een hogere klasse.
Zelf vind ik dit een positieve verandering.

anydale

Re: Vanaf 1 april mag je doorrijden tot 30 wp in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:19

Ja dat zeker, maar er zijn maar weinig mensen die doorijden nadat ze 10 punten hebben gehaalt Zelf vind ik 30 punten ook weer een beetje teveel van het goede, ik rijd nu gewoon tot de 20 punten

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:20

ja, ik vind dit ook positief. diegene die er klaar voor zijn mogen nog net zo snel, diegenen die langer tijd nodig hebben mogen rustig nog even doorrijden zonder dat ze een wedstrijdstop hoeven in te lassen...
Vooral in de wat hogere klassen een hele verbetering denk ik!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:00

Positieve verandering! Je bent natuurlijk niet verplicht tot de 30 door te rijden dus niemand heeft er last van. (mss alleen de mensen die steeds verliezen van de mensen met een stuk of 25-30 wp).
En zelf heb ik nu langer om de galopchangementen te oefenen.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:58

JA, ik vind het ook positief. Vooral nu ik de B/L1/L2 enzo makkelijker geworden vind, heb je eerder dat je aan het max zit qua wp's. Dus wel fijn dat je dan nog niet over móét naar de volgende klasse, maar nog 10 extra mag rijden.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:43

Ik zal me er niet aan ergeren, voor de onzekere mensen zal het vast fijn zijn !
Ik ga met 12 ofzo over .

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:50

Ik ga met de pony meestal gewoon over als ik de punten heb, maar met mijn jonge paard wil ik rustiger aan doen. Die loopt wel hoge punten, maar is nog niet klaar voor de volgende klasse. Ik vind het wel fijn dat je iets langer doormag. Nu is het soms zo dat als je 2 seizoenen in dezelfde klasse wilt rijden, je de punten al vol hebt voor het einde van de selectie, en dus niet naar de kampioenschappen kan. Dat zal nu wel minder vaak gaan voorkomen.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:32

Ze hebben het ook gedaan omdat blijkt dat sommige regio's al in APRIL ( ) met de selectiewedstrijden beginnenvoorde outdoorkampioenschappen. Dan is het voor veel combinaties niet realiseerbaar om de selectie en de kampioenschappen in dezelfde klasse te rijden... Vandaag dus ook deze ophoging.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:45

Hmm..
Ga toch meteen door met 10 wp
maar het is wel handig!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:11

Toch goed dat je niet meteen door hoeft naar de volgende klasse.
Want er zijn natuurlijk ook paarden die een bepaalde oefening nog niet goed onder de knie hebben

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:07

Zeker met een jong/onervaren paard lijkt me dit fijn. Je kan redelijk wat wedstrijden rijden waarin je proeven rijdt die nog vrij makkelijk zijn. Goed voor de ervaring van het paard, terwijl hij niet meteen overvraagd wordt omdat je door moet naar een hogere klasse.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:40

Ik vind het ook nuttig. Heb met Vos ook steeds veel punten gereden voor we over gingen, en nog vond ik het soms net snel genoeg gaan. Een paard kan de oefeningen al wel snappen, maar het moet ook om kunnen gaan met de drukte op concours, de oefeningen die elkaar steeds verder opvolgen etc.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:43

Er zitten voor en nadelen aan. Kijk als je nog niet klaar bent voor de volgende klasse of je moet naar de kampioenschappen is het prettig.

Aan de andere kant blijven sommige mss langer hangen. Maar ja dat zal denk ik best meevallen want voor de meeste is vooruitgang belangrijker als een prijs denk ik zo.

Ik ben er wel voor !!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:33

Ik zie het nut er niet van in, stel dat ik nog zou willen rijden in een klasse waarin ik al het maximale aantal punten heb, dan bestaat er toch altijd nog de mogelijkheid om hc te starten?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:34

Ik ken mensen die klassen uitrijden alleen om het prijzengeld. En dan vind ik het jammer dat zulke mensen mogen blijven hangen in een lagere klasse.

Zelf ga ik altijd direct over bij 10 wp. Die grens mag van mij rustig weer naar 5 wp.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:38

Ik rijd duidelijk niet op de goede wedstrijden Want dat prijzengeld is nou niet direct de moeite van het naar concours rijden waard... Maar idd aan HC starten had ik nog niet gedacht.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:00

Ellebel schreef:
Ik rijd duidelijk niet op de goede wedstrijden Want dat prijzengeld is nou niet direct de moeite van het naar concours rijden waard... Maar idd aan HC starten had ik nog niet gedacht.

Maar voor mij wel Ik ben nog jong

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:02

handig!!
alleen ik ga echt met max. 15 wp. over..

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:05

ik ben daar ook heel erg positief over dat is fijn voor paarden en mensen omdat misschien de oefeningen van volgende klasse niet goed onder de knie en voor de kampioenschappen !
voor prijzengeld vind ik een beetje ziek

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:05

Ze zijn er wel, hangers voor de prijzengelden. Lekker laten gaan

Wel zullen er op de kampioenschappen nu meer mensen een gooi kunnen doen naar een lampioenschap in een lagere klasse, komt de kwaliteit alleen maar ten goede, denk ik.

Ik zie geen problemen, misschien nog een aanvulling zoals b.v.: bij 3 jury's dubbele winst automatisch een klasse hoger moeten? Dan voorkom je de broodrijders.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:34

Ik vind het ook een positieve verandering. Ik ga sowieso niet direct over nar een hogere klasse. Ik haalde in de B tm M1 vaak wel 2 wp per proef en toen ik in de M1 zoveel winstpunten had dat ik M2 moest teon was mn pony er eigenlijk nog niet klaar voor. als je dan tot 30 winstpunten door kunt heb je wel meer de tijd. Voor de kampioenschappen is het wel handig ja. Maar ik lees ook wel eens over iemand die kampioen is geworden in bijvoorbeeld L2 dat die persoon de punten voor de M2 (!) al heeft.

Ik vind het idd een beetje sneu dat somigen voor de prijzen heel lang in een bepaalde klasse blijven rijden

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:44

De meeste mensen gaan met 10 a 15 punten naar de volgende proef maar om nou door te rijden tot de 30 vind ik wel erg vreemd want ik vind dat als je 20 punten kunt rijden is je paard allang klaar voor een hogere proef.
En geef andere ook de kans om eerste te worden.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:48

Dat gaat op in de lage klassen, vanaf het M1 kun je best hoge punten rijden terwijl je in de M2 echt geen potten kan breken. Je verzameling en oprichting kan dan echt nog wel wat oefening gebruiken.

Nu blijven de meesten thuis oefenen, volgend jaar rijden ze gewoon in hun eigen klasse door totdat ze zeker weten dat het kan. ( in de ideale werled dan!)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:18

Als die regeling er echt komt zou ik er wel blij mee zijn. Ik heb nu 20 wp in het L1 en ik ben echt niet klaar voor het L2. Mijn paard wel, maar ikzelf ben met dit paard nog niet genoeg een combinatie om een fatsoenlijke L2 proef te kunnen rijden.
En daarom ben ik voorlopig met dit paard maar gestopt met wedstrijden.

Met die nieuwe regeling zou ik dus wanneer het weer een beetje beter gaat nog een paar keer L1 kunnen starten en dan misschien het L2 proberen.

Met mijn andere paard zou ik het liefst zo snel mogelijk door willen naar het M1, maar daar heb ik helaas de punten nog niet voor.

Van mij mogen ze de ondergrens wel verlagen naar 5 wp.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:30

ik rijd vanaf januari wedstrijden op een manegepaard, omdat mijn eigen paardje nog lang niet klaar is voor de wedstrijden
maar op een manegepaard MOET je 20 winstpunten voordat je over mag