Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bitwise schreef:Misschien toch eens een wedstrijd laten rijden. En dan kijken hoe de punten/resultaten zijn. Aan de hand daarvan kijken waar nog aan gewerkt moet worden.
PeruaansePas schreef:Stel vragen aan haar zodat ze erover gaat nadenken! Daag haar uit erover na te denken.
Je kunt haar bijvoorbeeld vragen waarom ze denk dat het zo moet zoals ze doet en daarna kun je haar vragen het voor te doen op haar manier. Vraag haar vervolgens of ze het op jouw manier wilt doen en of ze verschillen heeft gevoeld.
Vraag haar wat ze wil bereiken, wat haar doel is. Heeft ze misschien een voorbeeld in de paardenwereld?
Tyrza schreef:
Bij een verandering meteen vragen "voel je dat?" en als ze dat heeft gevoelt, doorvragen: "wat voelde je dan? Hoe komt dat denk je? wat vond je ervan? kan het beter?"
Tyrza schreef:
Bij iets wat goed uitgevoerd is natuurlijk duidelijk promoten en na afloop van de les deze even nalopen wat je nu bedoelt en of het is overgekomen.
Tyrza schreef:
Is dit na een les of 3 nog steeds even koppig, dan volgt er een serieuzer gesprek of ze deze manier van lessen nu echt wel wil.
PeppySan schreef:
Ik ben snel klaar met dit soort lesklanten. My way or the highway!
Wil je niet luisteren, dan is daar het gat van de bakdeur! vragen stellen mag, maar bij telkens weerwoord ben ik heel kort, wie is hier nu de instructie!
Er kunnen verschillende dingen gebeuren als je het weerwoord niet accepteert:
1. Ze draaien bij en nemen iets van je aan (meestal)zonder tegen te spreken,
2. Ze zeggen dat ze het zullen doen zonder tegen te spreken, maar doen het vervolgens lekker toch niet (ook dat heb ik snel door en dan leg ik ze optie 1 of 3 voor om uit te kiezen)
3. zoek een andere instructie, want ik kan je niets leren met deze houding.
Citaat:Beugels drie gaten te kort en nog de hakken optrekken... onderbenen ver vóór de singel...