Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:14

Ik vraag me af wie er wel eens iemand gediskwalificeerd of uitgsloten heeft tijdens een wedstrijd?
En zo ja, wat was de reden?

Het lijkt me niet vaak gebeuren en daarom vraag ik me het af, hoe snel jury's mensen uitsluiten.
Zelf ben ik nog niet voor de beslissing komen te staan.

Fitzroy

Re: Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:39

Gediskwalificeerd niet, maar uitgesloten wel. Paar keer wegens kreupelheid i.o.m. betrokkene en nog een keer wegens te vaak verkeerd rijden. O ja, ook nog vanwege verzet dat te lang duurde.
En nog een reden die PB ik je wel

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:10

Gelukkig nog maar 1x, dat was wegens verzet.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:09

Gediskwalificeerd ook niet, maar wel uitgesloten. (verzet, kreupelheid)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:46

eenmaal uitgesloten wegens verzet (het leverde toch een scheldpartij op van de dame in kwestie alsof ik er op zit te wachten om zoiets te moeten doen) en eenmaal wegens 3x verkeerd rijden (in de Z) (dat vond ik echt jammer om te moeten doen!)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:03

Uitgesloten wel, een paar keer wegens kreupelheid (in overleg met ruiter/ammazone), ook wegens verkeerd rijden.
En 1 keer heel sneu, pony komt bij A binnen en vertrekt bij C over de hekjes richting losrij terrein. Afgesloten rijbaan en viel ook wel op helaas, dus had niet veel keus.

Het klinkt heel streng, maar ik moest diep graven voor deze voorvallen (behalve voor de laatste, die staat mij nog heel helder bij), en ik jureer natuurlijk al eeuwen.

Jennytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:43

Ik ben gediskwalificeerd 2x omdat die over de hekjes sprong de ring uit
maar hoorde later dat me punten van me tweede prof dan ook niet mee zouden tellen ook al sprong die er de tweede proef niet uit erg vaag
wel jammer het was me aller eerste wedstrijd had erg hard geoefend haha
maar ja ben er al over heen hoor haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:16

Ja 1 x. Lotje draaide 3 x om in mijn proef en stond dus 3 x achterstevoren. Toen klonk er een belletje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:13

Ik ben ooit gediskwalificeerd en ben eigenlijk nog steeds kwaad erom. Ik moest een L1-proef rijden en het paard, normaal redelijk braaf, deed ineens raar.

Ik kwam binnen over de A-C, stond stil op X, gaf been om voorwaarts te gaan. Geen reactie. Ik gaf nog eens been, dacht dat hij het niet goed gevoeld had. Geen reactie. Ik tikte even met mijn spoortje. Paard steigert en slaat daarna naar been. Ik kom wat feller in met mijn spoor. Paard staat kaarsrecht overeind. Ik geef hem een schop met mijn spoor. Paard loopt zijn proefje verder. Tweede proef mocht ik niet starten wegens 'overmatig hulpgebruik'. Jury vond dat ik het paard moest laten staan tot het wilde lopen.

Tja, ik ben een hele vriendelijke ruiter normaal maar als ze recht overeind staan ben ik niet meer lief

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:35

Ja, ik heb 1x iemand uitgesloten. Was op de kampioenschappen, en we zaten met 2 jury's. Combinatie kwam de ring binnen en de pony was hartstikke onregelmatig, tegen het kreupele aan.

Ik was niet de hoofdjury (dat is normaalgesproken dan degene die de beslissingen neemt), dus ik keek hem al een keer aan maar hij zei er niks van en gaf een startteken.
Toen ben ik toch maar naar hem toegelopen en heb ik hem gevraagd of hij die pony niet erg onregelmatig vond lopen. Hij was het wel met me eens.

Ik dus opdracht gegeven om een keer met een lange teugel van hand te veranderen, en nog steeds hartstikke onregelmatig. De moeder van het kind zei dat het kwam omdat de hoefsmid gisteren nog geweest was en daarna was de pony altijd een paar dagen kreupel.

Beetje dom dan om dat de dag voor een kampioenschap te doen. We hebben de combinatie uitgesloten. Ook heel jammer voor het kind, om zo'n teleurstelling mee te maken en dat de ouders het zo ver laten komen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:24

Arm kind en arme pony....
Domme ouders!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:15

Ik ben een keer uitgesloten, was gevallen in de proef.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:15

mirjamalvaro schreef:
Ik ben een keer uitgesloten, was gevallen in de proef.

reglement KNHS;

Vallen
Er is sprake van een val van de deelnemer, wanneer zonder dat het paard gevallen is, deelnemer en paard gescheiden worden, de deelnemer de grond heeft geraakt of dat hij genoodzaakt is, teneinde weer in het zadel te komen zijn toevlucht te nemen tot enige ondersteuning van welke aard dan ook.

Het paard wordt beschouwd te zijn gevallen, wanneer schouder en heup van het paard de grond hebben geraakt.

Indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer volgt er géén uitsluiting, maar zal de invloed van de val in het cijfer voor de betreffende beweging /oefening en in de algemene cijfers aan het einde van de proef tot uitdrukking worden gebracht.

De dressuurproef dient na een val altijd binnen 60 seconden te worden hervat. Wordt de proef niet binnen 60 seconden hervat, dan volgt uitsluiting van de combinatie.

De tweede val van de deelnemer en/of van het paard tijdens dezelfde proef leidt tot uitsluiting van de combinatie.

ben je na de eerste val uitgesloten of niet binnen 60 sec. verder gegaan met de proef?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:41

ik ben ook een keer gevallen... maar dan MET paard.... lagen we lekker te zonnebaden in het gras niet helemaal de bedoeling.........

paard bleef ook nog liggen ook.... overeind getrokken, was te lui om op te staan....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:24

@rhijnauwen, de jury kwam naar ons toe en die moest omlopen, daardoor duurde het langer dan 60 seconden ja. Vondt het best wel irri dat ze zonodog naar me toe moest komen anders had ik wel verder kunnen rijden.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:53

mirjamalvaro schreef:
@rhijnauwen, de jury kwam naar ons toe en die moest omlopen, daardoor duurde het langer dan 60 seconden ja. Vondt het best wel irri dat ze zonodog naar me toe moest komen anders had ik wel verder kunnen rijden.

tja, voor 't zelfde geld was er iets ernstigs aan de hand & was je ze eeuwig dankbaar dat ze naar je toekwamen

Hoort de jury eigenlijk wel naar jou toe te komen als je valt?
Ik neem aan dat je voorlezer dan als 1e te hulp schiet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:54

Ik ben wel eens gediskwalificeerd omdat ik een poortje in een hindernis vergat, gewoon in volle galop erlangs ipv er doorheen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:59

mirjamalvaro schreef:

tja, voor 't zelfde geld was er iets ernstigs aan de hand & was je ze eeuwig dankbaar dat ze naar je toekwamen

Hoort de jury eigenlijk wel naar jou toe te komen als je valt?
Ik neem aan dat je voorlezer dan als 1e te hulp schiet?

mijn moeder was er ook gelijk bij haha. Maar de jury had kunnen zien dat ik niets had want stond vrij snel weer op. Maar ik was ook niet boos hoor, vondt het naderhand echter jammer.

Jollybollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:08

Ik vind het toch wel erg knap als je binnen een minuut weer opstaat, je paard vangt en er weer op klimt

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:23

Ben 1x uitgesloten met diploma-springen voor de L.
Had toen een erg fanatieke, supersnelle pony. Ik miste een hindernis (niet heel erg, je mag een weigering hebben), maar toen stond daar een andere, en ja...het beestje was zo fanatiek dat ie die toen maar genomen heeft
Wel terecht trouwens, de pony sprong alles maar ik kon hem nog niet altijd helemaal bij me houden (zo bleek wel). Uiteindelijk een 1/2 jaartje later overnieuw geprobeerd, en toen ging het wel super. Dit is voor mij een extra motivatie geweest om goed te oefenen op het controleren van het tempo

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:56

ook ik heb een paar keer iemand uitgesloten vanwege kreupelheid, papieren niet in orde, hulp van derden.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:48

Ik ben van mening dat uitsluiting wegens een val en dan niet binnen 60 seconden er weer op echt belachelijk is! Afgelopen zomer schreef ik bij een jury en er komt een combi binnen, wil halthouden, paard gaat bokken, kind wordt gelanceerd en krijgt ook nog een trap na tegen de achterkant van haar cap! Dus ik de auto uit, paard gevangen, wil ze toch graag nog meedoen. Wij er eerst een andere combi tussen gezet en haar daarna mooi opnieuw laten starten. Dit was in de B en als je dan al mensen weg moet gaan sturen, waar moeten ze dan beginnen??

nathalie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:34

ik ben een keer gediskwalificeerd

vanwegen een maf paard ik weet niet hoe ik het ander moet verwoorden

ik reed een b spring pacour en mijn paard is normaal heel braaf wel fel maar wel braaf

dus ik rij binnen groet netje en begin na de 2e sprong werdt ie helemaalmaal maf!!! onstuur baar hij ging heel hard rondjes rennen

was achter af heel grappig maar toen behoorlijk genant

toen is me ook verzocht het pacour te verlaten en mijn paard te gaan trainen ( DAT WAS HIJ OOK alleen die dag niet)

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:39

Ik 1 keer,ik was dood en doodzenuwachtig voor een selectiewedstrijd. Mijn moeder begon met het lezen van de verkeerde proef waardoor ik helemaal in de stress schoot en meteen maarb de verkeerde kant op reed. vervolgens hoorde ik een deel niet vanwege de wind die er stond, reed ik weer verkeerd en tada toen toeterde de jury.
Jammer maar dan moet ik de proef maar uit m'n kop kennen

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:36

Hebben of zijn jullie nooit uitgesloten/gediskwalificeerd wegens het gebruiken van beenbescherming? Dat heb ik zelf al zo vaak gezien, vergeten beschermers/bandages af te doen... Ikzelf ben nog nooit uitgesloten.