2 wedstrijden, zelfde dag, zelfde paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

2 wedstrijden, zelfde dag, zelfde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 20:06

Ik had het leuke idee om binnenkort even een dagje over de afsluitdijk 2 wedstrijden vlak bijelkaar mee te doen. (4 proeven) Verder dus niet bij stilgestaan dat dat misschien wel niet toegestaan was.
Keek ik net de regelementen door, staat er dus dat je 2 wedstrijden mag rijden, als het met verschillende paarden is... maar er staat niet nadrukkelijk bij dat je dus niet met hetzelfde paard zou mogen starten..
Maar even om een bevestiging van een van jullie te horen; Ik kan het dus wel uit mn hoofd zetten dat ik lekker 4 proeven kan gaan rijden..?
Of gewoon doen en dan maar zien of er iemand wat merkt?
Laatst bijgewerkt door Faline op 14-10-05 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Re: 2 wedstrijden 1 paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:10

je kan het beter uit je hoofd zetten, dit is niet toegestaan(geloof ik) en daarbij. vind je het echt verstandig om een paard, eerst op de trailer te vervoeren naar de ene wedstrijd, daar los te rijden, 2 proeven te rijden, dan weer op de trailer te zetten en dan weer losrijden en dan weer 2 proeven?!
tegenwoordig gaat het toch om: het paard als happy-athlete.........
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 14-10-05 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re: 2 wedstrijden 1 paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:14

Volgens mij je niet 2 keer (4 proeven) starten op dezelfde wedstrijd. Dus wel 1x in Groningen en de ander in Friesland (bij wijze van)

Lielle

Re: 2 wedstrijden, zelfde dag, zelfde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:38

nee, dat mag dus ook niet. Je mag niet met hetzelfde paard op 1 dag op 2 verschillende wedstrijden starten.

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:58

Nope, is niet toegestaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:04

Ook wel logisch, maar stel dat het wel toegestaan zou zijn. Is dat ook niet erg vermoeiend voor je paard?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:14

Sammie schreef:
Ook wel logisch, maar stel dat het wel toegestaan zou zijn. Is dat ook niet erg vermoeiend voor je paard?

zie mijn eerdere bericht
missmiekie schreef:
je kan het beter uit je hoofd zetten, dit is niet toegestaan(geloof ik) en daarbij. vind je het echt verstandig om een paard, eerst op de trailer te vervoeren naar de ene wedstrijd, daar los te rijden, 2 proeven te rijden, dan weer op de trailer te zetten en dan weer losrijden en dan weer 2 proeven?!
tegenwoordig gaat het toch om: het paard als happy-athlete.........

ik vind het dus ook niet echt eerlijk tegenover je paard.....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 22:14

Nee goed, het mag dus niet.
En die wedstrijden zitten nog op geen 10 minuten rijden van elkaar en op de route zeg maar, dus we rijden er hoe dan ook beide keren langs. Ik denk dat ze er meer lol in heeft om 2 wedstrijden zo te doen dan elk weekend weer alle toeters en bellen. (Tja, ik weet na 8 jaar toch wel een beetje hoe ze inelkaar steekt )
En mocht ik dat doen dan wel een beetje aansluitend of met genoeg rusttijd ertussen, maar goed das dan ook naar mijn eigen keuze en inzicht van wat ik weet dat ze aankan.

En dan nog, ik denk dat voor een paard vermoeiender is om op dezelfde dag en wedstrijd 4 keer te worden uit gebracht in verschillende disciplines en dan dus ook een hele dag op en neer te worden gesleept.

Verder vroeg ik ook helemaal niet om dergelijk commentaar.
Het zal vast goed bedoeld zijn, maar ik ben er niet van gediend dat me wordt verteld wat mijn paard wel en niet aankan en of dat al dan niet eerlijk tegenover haar is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:39

Ach, een paard mag met 2 verschillende ruiters wel in totaal 4 proeven lopen dus daar gaat het niet om.
Waarom het eigenlijk niet mag, weet ik niet. Misschien dat je dan teveel startplaatsen in neemt? Of misschien toch vanwege het vervoeren?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:47

of misschien vanwege dat mensen dan te snel over zouden kunnen gaan! en zoals ik al heb gezegd, die ritten naar de wedstrijden, zijn natuurlijk ook niet al te best als ze erg lang op de trailer moeten staan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 22:52

Ik denk dat het eerder om startplaatsen gaat. Ivm wachtlijsten enzo. Anders heb je mensen die 2 keer starten en mensen die helemaal niet eens kunnen starten, tenministe dat lijkt mij de meest logische verklaring.
En je moet al erg veel energie hebben om 2 wedstrijden op 1 dag te gaan rijden die een eind uit elkaar liggen! Blijf je bezig. En dan dus ook nog rekening te houden met startijden enz. Dat komt dan qua tijd vaak toch ook niet uit.

En ja, op de trailer, dat is ze gewend. En het is dit keer zoals ik al zei dus op de route, dus de rit met de trailer wordt er niet langer op.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:55

Ik zou al blij zijn met 2 proeven op 1 wedstrijd....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:56

eigenlijk zou je de knhs eens moeten bellen en vragen waarom het niet mag?!
uhhuhhh, 2 proeven op 1 dag, is voor de meeste heel erg vanzelfsprekend hoor lamyra, maar hoe werkt het bij jou dan?mogen jullie maar 1 proef ofzo?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:00

Ja, hier (zuid - Friesland) heb je `s winters eigenlijk geen wedstrijden met 2 proeven. Wel jammer hoor! Vaak zijn er dan ook nog wachtlijsten.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 23:01

In friesland heb je de indoor periode vaak maar 1 proef. Daarom ga ik ook liever naar Noordholland voor wat wedstrijden.
Ik vind wedstrijden best leuk, maar niet te vaak en ik vind het voor 1 proefje niet de moeite waard om binnen friesland een eind te gaan rijden enz. Alleen wedstrijden binnen een straal van 25 km rij ik hier dan. Verder ga ik niet weg voor maar 1 proefje. Binnen een uurtje ben ik over de afsluitdijk, dus dan weet ik t wel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:05

Nee verder weg ga ik ook niet, voor die 6 minuutjes proef rijden, en straks met die nieuwe proeven...dan ben je met 4 minuten al klaar.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 23:09

Ja en je bent voor dat ene proefje vaak even veel tijd kwijt als voor 2, wat voorbereiding en vervoer enz betreft.
En ik denk dat ik inderdaad de knhs maar eens ga bellen.
Ik sta nog wel voor beide wedstrijden ingeschreven, bij de ene nog wel op de wachtlijst, maar mocht het qua tijd enz mooi uitkomen denk ik dat ik gewoon de gok waag en die ook ga rijden. En dan zien we wel.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 07:45

Indoornoordoostpolder in Emmeloord en in Oenkerk kun je wel vaak 2 proeven rijden. Er zijn voorlopig maar weinig accomodaties met 3 binnenbakken hier in de buurt.

En een wachttijd van 2 uur zit ook niemand op te wachten, zeker niet met je paard op een trailer.

In de winter starten we gewoon alleen in de buurt, dan ga je niet zo vaak en in de lente zijn hier in Zuid Friesland zoveel wedstrijden dat je bijna 2 keer kunt promoveren als je iedere week weggaat.

Even nog on topic: Mag je eigenlijk wel 2 wedstrijden in de week starten? Dus BV vrijdag in stad A en zondag in dorp B?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 07:53

hey is niet schandalig om 4 proeven van je paard te vragen hoor. De almelose ruiterdagen is een week lang elke dag een proef, soms 2. Intotaal iig 7
en wat denk je van springpaarden, die lopen soms klassiek, barrage, en progessief.

Maar het is niet toegestaan, en ik vind dat je dan wel erg snel aan je punten komt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:15

Als je het heel goed speelt, zou je in 1 dag door de klasse heen zijn.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:18

missmiekie schreef:
of misschien vanwege dat mensen dan te snel over zouden kunnen gaan! en zoals ik al heb gezegd, die ritten naar de wedstrijden, zijn natuurlijk ook niet al te best als ze erg lang op de trailer moeten staan.

dus dat dacht ik ookal, maar ja, ik zou eerst even de knhs bellen want straks heb je en een boete als ze erachter komen, en dan zijn je punten ook nog niet geldig, nou dan heb je een leuk dagje gehad

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:38

amondi schreef:
Even nog on topic: Mag je eigenlijk wel 2 wedstrijden in de week starten? Dus BV vrijdag in stad A en zondag in dorp B?

Natuurlijk mag dat, hoeveel mensen zijn er niet die zowel zaterdag als zondag op concours gaan met hetzelfde paard?
En idd wat dacht je van de meerdaagse concoursen zoals de Almelose Ruiterdagen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:07

Als dat dan allemaal wel mag, dan zie ik ook geen probleem met 4 proeven op 1 dag met hetzelfde paard en ruiter!

Althans, ik zie wel problemen voor het paard, maar niet in die zin dat de KNHS er iets mee van doen hoeft te hebben.
En het gaat om het dierenwelzijn( toch?) als dat beest wel een heel weekend mag lopen, of 7 proeven in 4 dagen, of 4 proeven met 2 ruiters op 1 dag, laat dan dat laatste restje schijndierenwelzijn ook maar lopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:10

Daarom vraag ik me ook af of welzijn wel de achterliggende gedachte is van op 1 dag niet op 2 verschillende wedstrijden mogen komen. Ik houd het nog eerder op startplaatsen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:22

Yep en dus is het iets van de organisatie en niet van de KNHS.