Vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer voor ons..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer voor ons..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 10:01

Zoals in de titel al staat, ik heb besloten om vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer te rijden met mijn paardje.
De reden,
Ik vind dat je het ergens voor moet doen en niet steeds afgewezen moeten worden.
We rijden nu een jaar wedstrijden en het lukt gewoon niet (pas 1 wp)
HEt ligt abosoluut neit aan mijn mijn (mischien voor een deel) waarschijnlijk komt het omdat de combinatie kwa grootte niet echt netjes is.
Ik vind dat ik het hem niet meer aan kan doen, al die stress (hij is al 18) en waar doe je het nou eigenlijk voor...ik vind het wel moeilijk want ik heb er heel lang over gedaan om alles voor elkaar te krijgen..maar ach..ik heb er nu een paard gereden..het is mooi zo..
wij gaan vanaf nu lekker recreatie rijden..
lekker bosritje..en wel blijven dressuren maar niet meer die wedstrijden..

Ik moest het even kwijt..
GRoetjes patricia

Kelloriejj

Re: Vanaf volgend jaar geen wedstrijden meer voor ons..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:04

Ik heb ook een jaar over 1 wisntpunt gedaan in de dressuur. Ik wilde gaan springen en had die ook echt nodig. Ik kreeg vaak 155 punten met een 6 voor verzorging, terwijl er gewassen, ingevlochten, hoefjes gelakt enz was... Ik had een appaloosa, dat willen ze gewoon blijkbaar niet zien. Ik ben daarna gaan springen en was binnen 1 jaar M, daar kunnen ze je namelijk alleen in de B afstraffen op stijlpunten, maar ben gauw met 10 naar de L gegaan. Aangezien de pony bijna altijd foutloos sprong, ging dat heel snel. Voor mij geen dressuur meer, heel misschien af en toe met me volgende paard, (ben opzoek naar een springpaard maar goed) te veel stress voor mij!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:23

Natuurlijk ligt het nooit aan de ruiter maar altijd aan de jury, want die zit er natuurlijk alleen maar om mensen af te zeiken.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:24

Nee het ligt ook aan de ruiter, ik zeg ook niet dat het niet aan mij ligt.. Maar na een jaar wedstrijden rijden, ook super fijne proeven gereden te hebben, weer 155 punten te krijgen, is niet leuk. Dressuur is niet mijn ding, hou het wel bij springen

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:32

In de dressuuur is 9/10 keer....Op welke manege/ vereniging je ook rijd....de gene die voor de vereniging rijden winnen ...!!!

Met springen heb je t meer in je eigen hand...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 11:14

ja vind ik ook..helaas..ben ik niet zo goed met springen.me paard wel..maar daar heb ik het niet zo op..
moet wel zeggen..dat is de eerlijkste vorm van rijden..geen jury..

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:08

Beter rijden = hogere punten krijgen.

Als jij netjes rijdt, kunnen ze echt niet om je heen. Of je nou een KWPN-er hebt of een fjord of een fries.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:18

TeQuiero1 schreef:
In de dressuuur is 9/10 keer....Op welke manege/ vereniging je ook rijd....de gene die voor de vereniging rijden winnen ...!!!

Indd IK rijd vaak wedstrijden bij een vereniging en dan zetten ze alle mensen van buiten af in een groepje en alle van hun eigen vereniging in een groepje maar de uitslag word over allemaal gedaan en altijd zijn die van de eigen vereniging1 t/m hoeveel ze zijn en dan komen pas de mensen van buitenaf, zo oneerlijk en het valt ook gewoon zo ontzettend op

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:35

Kelloriejj schreef:
Ik kreeg vaak 155 punten met een 6 voor verzorging, terwijl er gewassen, ingevlochten, hoefjes gelakt enz was... Ik had een appaloosa, dat willen ze gewoon blijkbaar niet zien.

Of het daar aan ligt weet ik niet. Ik rijd met een pony tussen de paarden, maar blijkbaar spreekt de combinatie wel aan...
Ik schaamde me vorige keer echt dood voor mijn vlechtjes, die zagen er gewoon niet uit, maar verder wel netjes en had gewoon een 8.

Kitty schreef:
Beter rijden = hogere punten krijgen.

Als jij netjes rijdt, kunnen ze echt niet om je heen. Of je nou een KWPN-er hebt of een fjord of een fries.

Tja, het is wel zo.

Rijdt je nu alleen vanuit jezelf? Of heb je ook les?

Je zou een keer kunnen proberen om een maandje priveles te nemen zo 1x per week en kijken hoe het dan gaat.
Misschien gaat het voor jouw gevoel wel heel lekker, maar is het niet wat de jury wil zien.
En iemand die les geeft en zelf ook wedstrijden rijdt (of jureert) weet wel wat ze willen zien en kan jou misschien net de tips geven die je winstpunten binnen halen...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:39

Kelloriejj schreef:
Ik kreeg vaak 155 punten met een 6 voor verzorging, terwijl er gewassen, ingevlochten, hoefjes gelakt enz was...

Als je het van je verzorgingspunten moet hebben ben je sowieso al niet goed bezig...

Verder sluit ik me compleet bij Kitty aan: beter rijden = betere punten.

Het is zo ontzettend makkelijk om alles maar op een jury of een vereniging af te schuiven. Ik zou eerder bij mezelf te rade gaan als ik door meerdere jury's niet winstpuntwaardig bevonden word.

En dat leden van de organiserende vereniging meestal ook winnen? Wat een onzin zeg. Een vereniging regelt een onafhankelijke jury en als het goed is weet die jury niet wie wie is. Het enige voordeel dat ik kan bedenken met betrekking op leden, is dat zij vaker in die omgeving starten en zo misschien een klein voordeel hebben. Maar dat heb je altijd en overal.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:50

Ik geloof niet dat de issue van de TS is waarom ze die winstpunt niet krijgt, maar dat ze gewoon haar verhaal eventjes kwijt wilt....
Dat ze heeft besloten om geen wedstrijden meer te rijden omwille van haar paard vind ik een hele goed-doordachte keuze! Er zijn zat ruiters die maar doorgaan en doorgaan en de frustratie op hun paard af te reageren. Niet iedereen beschikt over een goede dressuur nakomeling en/of over voldoende gevoel om je paard op juiste wijze te dressurmatig te rijden.
Nee, Patricia kiest ervoor om een andere richting in te slaan, de recreatieve, en dat vind ik een moedige beslissing!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:59

Effy schreef:
Kelloriejj schreef:
Ik kreeg vaak 155 punten met een 6 voor verzorging, terwijl er gewassen, ingevlochten, hoefjes gelakt enz was...

Als je het van je verzorgingspunten moet hebben ben je sowieso al niet goed bezig...

Flauwe opmerking! Met een 6 voor de verzorging kun je ervan uitgaan dat de jury de winstpunt bewust niet wilde geven!
Tuurlijk, zelf ben ik ook super fanatiek en ben pas tevreden met een goede proef die ruim boven de 160 pnt is beoordeeld.
Maar als je nu praat over een B combinatie en dan een 6 voor de verzorging, vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig! En zij zal heus geen grove fouten in die proef gereden hebben, anders kwam ze niet eens boven de 150 pnt uit!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:11

Het enige wat ik zei is: "als je het dáár van moet hebben, die ene punt..." Wat is daar nou weer flauw aan? Het is flauw dat mensen de fout nooit bij zichzelf zoeken en een ander zwart maken.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:26

omdat het gewoon banketstaaf gezegd wordt.
willem wordtook 18 en heb nu in een jaar 10 punten bij mekaar gesprokkeld. mijn doel met willem.. L2 startgerechtigd worden.. maar ik ben nu al blij als we 1 puntje in het L1 gaan krijgen. daarna zie ik verder.

ik hebnu de grootste bonje met hem.. of het nu komt doordat hij geen zin heeft of wat.. ik twijfel ook sterk om te gaan stoppen..

ik heb ook vaak zat 154 enzo gehad, maar ooknet zo goed een 164. sommige jurys waarderen willem en mij anderen niet. het is nou eenmaal een paard die zijn impuls snel verliest en is niet echt in trek bij jury's.. maar rij ik netjes, krijg ik wel mijn puntje.

maar ik geef je groots gelijk dat je er mee stopt... nix is frustrerender dan gestresst door diebaan gaan en dan nog teleurgesteld worden ook. voor je paard niet eerlijke n voor je zelf ook niet fijn.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:36

Mijn opmerking was overigens helemaal niet tegen de TS gericht, die was namelijk niet degene die erover sprak.

Ik respecteer de keuze van de TS om te stoppen met wedstrijden omdat het niet lukt heus wel, maar dingen als "afgewezen worden" en "het ligt niet aan mij" klinken mij niet erg eerlijk in de oren. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor de prestaties die je levert.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:57

Met de B/L/L2 spreek je echt wel *vaak* over vriendjes Politiek en beter rijden = hoger punten heeft niks te maken met wat voor paard je rijd...of de fout niet bij jezelf zoeken....

..gaat ook om de smaak van de jury als jij bijv. schimmels spuug lelijk vind kijk je al heel anders naar een proef...en vind je de oefeingen van bijv een zwart paard mooier(smaken verschillen)..of je moet z'n professionele jury hebben....en dat is niet iemand anders zwart maken heb zovaak mee gemaakt in de M2 met wedstrijden op een manege dat er spraken was van vriendjes politiek....

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:09

Ik vind het een verstandig besluit. Lekker recreatief rijden en leuke dingen doen met je paard. Misschien als je ook nog eens een ander krijgt kun je het nog wel proberen. Maar ik denk dat je na een jaar wedstrijden wel kunt zeggen dat dat het niet is en dan kun je er denk ik beter maar mee stoppen en je tijd en geld anders besteden, zodat je er ook nog plezier aan beleeft.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:25

het is een verstandig besluit...
ik heb ook 1½ jaar een paard op concours gereden, en ikzelf maakte teveel fouten, .... ik bedoel dat dier had Z1 gelopen, en alles wat er verkeerd ging deed ik zelf.... ik ben L2 met hem geworden.... maar elke keer net rond de winst weet je wel...

nu zijn we 3 jaar (met privélessen ) verder en rij nu o.a een van onze (spring) merries, en dat klikt echt.... en zaterdag mn eerste B proef met haar gereden en gelijk 167 punten

en natuurlijk gebeurt het wel eens dat de jury de combi niet ziet zitten... en okeej, soms is dat niet helemaal eerlijk....
maar vaak ligt het toch echt aan de ruiter!!

martinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:01

Heey meis,

Het is egt wel vervelend voor je dat je voor zoveel oefenen niet de punten ervoor krijg.. Ik vind het wel tof van je dat je die beslissing heb genomen ik bedoel je geeft je paardje niet de schuld...das kei lief!! Je kan altijd nog proberen wedstrijdjes te rijden.....eventueel met een ander paard..Je komt er heus wel meis!!

xxxxxxx

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 09:46

ik wil jullie allemaal bedanken voor het begrip..en dat jullie het goed opvatten...ik heb wel andere reacties gehoord..
Ik hoop natuurlijk nog leng met hem te blijven rijden of gewoon leuke dingen te doen..en die wedstrijden was voor mij dus echt een bijzaak..een bekroning op je werk..maar als het zoveel stress veroorzaakt vind ik het geen beloning meer..
...
ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk vond..vooral het voorwerk..wassen vlechten en zo..lekker met je paard bezig zijn m hem er zo goed mogelijk uit te laten zien..
en ik ga zeker..als ik mischien en ander paardje krijg en we zijn er klaar voor weer beginnen met wedstrijden..want ik vond het erg leuk..
ik rijd er dit jaar nog 2 met mijn paardje om te zeggen dat het daarna over is..

nogmaals bedankt..het doet me goed..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:10

Er is nog meer in het leven met paarden dan wedstrijd rijden...als het ongezonde stress opleverd ben je er als combinatie niet klaar voor.

Zoek naar andere mogelijkheden ze zijn er genoeg!

Veel plezier nog!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:18

Goede beslissing..!! en je kunt nu ook mooi grondwerk bijv. gaan doen!! d'r is meer dan rijden!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 14:11

ik vind dat dus ook..
rijden is een beloning op het werk..(verzorgen en houden van..)
duss..het moet wel leuk blijven..

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:30

florislover schreef:
ik rijd er dit jaar nog 2 met mijn paardje om te zeggen dat het daarna over is..

hehe, zal je net zien.... Stromen de winspunten binnen bij je laatste twee wedstrijden

Succes, je heb gelijk dat je het leuk moet houden.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:46

Ik vind het ook een goed besluit.. jammer dat je de winstpunten niet hebt gereden, maar er is niets frustrerender als op wedstrijd gaan zonder resultaat. Lekker relaxt buiten rijden en bosritjes maken is vast veel leuker voor jullie!

TeQuiero1 schreef:

TOTAAL NIET mee eens.. een jury komt vaak niet van de vereniging zelf en heeft geen band met deze mensen, zal ze daarom ook echt niet bovenaan zetten. Verder als je goed rijd kan de jury NOOIT om je heen! En ik weet dat van andere mensen die op die clubjes winnen mar ook van mezelf..