Prijzen bij wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Prijzen bij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:13

Aangezien iedereen hier op het wedstrijdenforum vast wel eens in de prijzen valt, bij mij de vraag: welke prijzen zijn het leukst?

En daar kan ik zelf het antwoord wel op geven: Geldprijzen
Maar wij zijn een niet zo heel rijke vereniging die toch wel zijn best doet om altijd mooie bekers te geven, echter deze bekers zijn erg duur. Dus de vraag: wat heb je liever, een mooie beker, of misschien wel gebruiksvoorwerpen zoals halsters etc.

En dan nog een vraag: per 4 combinaties of een gedeelte daarvan is een prijs beschikbaar, zo doen wij dat tenminste. In het geval er wel geldprijzen zouden zijn, kun je het dan maken om toch alleen de eerste prijs "prijs" te laten hebben, ook al heb je zes deelnemers in die categorie??

Karin

Re: Prijzen bij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:20

De regel '1 prijs per 4 gestarte deelnemers' is officieel vastgelegd in het algemene wedstrijdreglement van de KNHS, dus bij officiële wedstrijden kun je daar niets aan veranderen.

Verder geef ik zelf de voorkeur aan gebruiksvoorwerpen en niet aan bekers. Een lintje erbij (waarbij je aan de kleur kunt zien welke plaats je hebt behaald) is bij mij altijd welkom. Geldprijzen zijn ook prima, maar in mijn discipline (endurance) is dat niet gebruikelijk. Daar worden vrijwel altijd gebruiksvoorwerpen als prijzen uitgegeven.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:24

Bij de pony's krijg je ipv geld waardebonnen en dat vind ik echt niks

Dus doe mij maar bekers dan..

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:25

Ik zelf heb het liefst een geldprijs. Betaal immers ook best veel startgeld. Bekers heb ik genoeg van mijn ponytijd. Die staan allemaal op zolder onder het stof. Normaal geld de regel officieel dat 1 op de 4 gestarte combinaties recht heeft op een prijs. Ik vind dan ook dat als er 6 combinaties starten in een rubriek, je dan wel 2 prijzen beschikbaar moet stellen. Bij onderlinge wedstrijden van onze vereniging, hebben wij vaak nog meer prijzen dan normaal op officiele wedstrijden. Wij hebben gelukkig ook veel sponsoren die dekens en dekjes beschikbaar stellen. Deze dekens krijg je dan bovenop je geldprijs! Je zegt dat jullie geen "rijke"vereniging zijn. Misschien is het voor jullie een idee om meer sponsoren aan te trekken. Bij ons worden vaak rubrieken gesponsord. Deze stellen dan de geldprijzen beschikbaar per rubriek. Hun naam wordt dan vermeld in het programma, en omgeroepen tijdens de prijuitreiking. Het is een idee. Ik heb er nog wel meer. Je kunt mij altijd een mailtje sturen als je nog meer wilt horen. Succes!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:26

Karin schreef:
De regel '1 prijs per 4 gestarte deelnemers' is officieel vastgelegd in het algemene wedstrijdreglement van de KNHS, dus bij officiële wedstrijden kun je daar niets aan veranderen.

Verder geef ik zelf de voorkeur aan gebruiksvoorwerpen en niet aan bekers. Een lintje erbij (waarbij je aan de kleur kunt zien welke plaats je hebt behaald) is bij mij altijd welkom. Geldprijzen zijn ook prima, maar in mijn discipline (endurance) is dat niet gebruikelijk. Daar worden vrijwel altijd gebruiksvoorwerpen als prijzen uitgegeven.

Ik weet inderdaad dat die regel bestaat, en wij houden ons daar dus altijd keurig aan. Maar....ik start ook veel bij andere verenigingen en zie toch zeer regelmatig, ook bij meer dan vier starts, maar één prijs voorbijkomen! Dus vandaar mijn vraag.....

En met gebruiksvoorwerpen, dan bedoel je dus halsters, borstels, hoevenkrabbers, voer?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:26

Marrepar schreef:

Maar zijn dit dan waardebonnen van een ruiterzaak? Want dan kan dat toch wel een leuke prijs zijn??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:33

daffodil schreef:
En met gebruiksvoorwerpen, dan bedoel je dus halsters, borstels, hoevenkrabbers, voer?

Dat soort dingen idd. Ik heb ook wel eens een sjabrak gewonnen en een boekje met routes van de Veluwe Trail. Vaak is er wel een sponsor die zakken voer ter beschikking wil stellen (heb ik ook regelmatig gewonnen, mijn voorkeur gaat dan uit naar muesli/granenmixen, wat brok betreft switch ik niet graag). Waardebonnen van ruitersportzaken vind ik ook prima.

Bekers vind ik leuk bij een kampioenschap. Maar als je regelmatig wedstrijden rijdt en ook regelmatig in de prijzen rijdt, dan kun je ze op een gegeven moment niet meer kwijt en dat afstoffen gaat ook vervelen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:35

Bij de 1 krijg je bonnen, bij de ander bekers. Vind het allebei wel leuk

Het is toch wel leuk voor je vitrinekast om een paar bekers te hebben, en de bonnen zijn ook handig . Als het een beetje mooi verdeeld wordt vind ik het prima...

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:45

Ik vind het wel leuk om met de indoorwedstrijden bekers te krijgen en tijdens de outdoor wedstrijden geldprijzen. Zo vind ik het wel mooi verdeeld over het jaar. Maar een deken of voer erbij voor bijvoorbeeld de beste over 2 proeven vind ik ook altijd wel leuk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:47

Ik hoef ook geen waardebonnen meer. 2 jaar eentje van het Hoefijzer in Joure bewaart, 2 keer voor de deur gestaan om iets te kopen, 2 keer gesloten.
De laatste keer dat ik erlangs reed bleken ze verhuist.
Liever contanten!

En een lintje natuurlijk! Dat is net zoiets als een madaille. En liever een chabrak dan een hoevenkrabber. Die heeft iedereen al. Doe dan maar een zak paardensnoepjes of mooie elastieken, die zijn altijd handig om extra te hebben.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:14

Bij de paarden krijg je meestal geld... Maar bekers komt ook regelmatig voor En heeeeeel soms krijg je nog wel eens van de leuke "penny prijzen" Ik heb wel eens een doorzichtige gele roskam MET GLITTERS en een baby blauwe borstel gewonnen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:21

daffodil schreef:
Marrepar schreef:

Maar zijn dit dan waardebonnen van een ruiterzaak? Want dan kan dat toch wel een leuke prijs zijn??

Ja, maar als ik op wedstrijd ga ver weg dan heb ik niks aan die bonnen
Want dan kom ik daar toch nooit meer.. of ik moet dan meteen wat kopen natuurlijk , maar dan moet die zaak wel open zijn

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:30

Geld.
Of waardebonnen, maar die moeten dan wel van de ruitersportzaak in de buurt zijn anders heb je er ook niks aan.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:39

Hier bij ons in de buurt zijn er heel weinig veregingen die iets anders dan beker geven.. Eigenlijk overal krijg je een beker en met een feestdag bijv. een chocoladeletter of paaseieren ofzo erbij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:01

Wij krijgen altijd bekers, ik heb eigenlijk nog nooit wat anders gehad, ja ik ben gisteren net een halster misgelopen, maar goed, dat was onze kleur toch niet

Maar ik heb liever geld of iets leuks, die bekers komen ook wel een beetje mijn neus uit

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:21

Geef mij maar geld, wij rijden vaak dusdanig veel kilometers naar een wedstrijd dat geld zeer welkom is om de dure diesel nog te kunnen betalen. Gelukkig is het in onze discipline verplicht om geldprijzen te geven.
Voor het mooiste geheel bij het damesnummer (ik rijd aangespannen) vind ik het wel weer leuk om een gebruiksvoorwerp te krijgen.
Maar ik moet wel zeggen dat wij nogal gezegend zijn met prijzen, minimaal 7 geldprijzen (als er 5 deelnemers zijn dus altijd prijs ) en bij iedere 3 deelnemers 1 prijs extra, met een maximum aan 9 prijzen. Maar er is ook een maximum aan 15 deelnemers.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:42

Geldprijzen vind mijn dochter fijner. Zo kan ze zelf sparen voor wéér zo'n leuk dekje, die ze van ons niet meer krijgt. Maar een lint hoort er wel bij vind ik!

boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:45

ik heb ook liever geld dan een beker.. bekers heb ik de hele kast al mee vol..
En aan halsters enzo heb je op een gegeven moment ook genoeg.. wij hadden na een seizoen wedstrijden 12 halsters ofzo.. ook beetje veel
geld is gewoon t handigst

een lintje vin ik dan wel weer leuk.. als herinnering

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:41

Ik heb liever géén geldprijs................

Die paar tientjes (als het meezit) heb ik echt niet nodig. Als ik besluit om thuis te blijven spaar ik al meer uit aan diesel..........
Doe mij dan maar fraai eremetaal..........
Ik herinner mij dan een concours van zo'n 15 jaar geleden waar ik als 1e prijs winnaar mocht kiezen tussen een prachtige beker of 75 gulden. Ik koos voor de 75 gulden, maar had daar na een uur al spijt van en heb alsnog het geld geruild voor de beker.
Die beker prijkt nu nog steeds als mooiste in de verzameling, en dat is toch iets waar je herinneringen mee hoog houdt. Zo kan ik het betreffende paard tenminste posthuum ook nog een beetje eren........ (of ben ik te sentimenteel?)

Geldprijzen vind ik persoonlijk pas interessant worden als het om het niveau AUDI / VOLVO gaat ...........

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:46

Haha, ja een leuke audi is ook niet verkeerd....
Bij ons in de buurt is het standaard geldprijzen.
En als je 2x eerste wordt, is dat toch al vaak 70 euro prijzengeld. Dat is toch ook best handig?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 08:51

Oeh hee nou aan 70 euro prijzengeld kom ik nooit hoor, dat gaat niet lukken.

Voor de aankomende wedstrijd gaan we het als volgt doen, de eerste proef wordt beloond met "gewone" prijzen en uiteraard de rozetten. De tweede proef gaan we met gebruiksvoorwerpen doen. We hadden wel al de bekers besteld, maar daar gebruiken we dan de helft gewoon voor volgende maand. Ik ga vrijdag eens even leuk shoppen voor gebruiksvoorwerpen en eens praten met de ruiterzaak wat zij voor ons kunnen doen......

Ik zelf vind een mooie beker ook echt leuk en zeker als je die echt "gewonnen" hebt, zoals afgelopen juli bij de Kievit, een groep van toch wel 20 man en dan gewoon eerste worden, dat is leuk! Maar bij ons zijn de groepen niet groter dan 8 per klasse en dat is al zeldzaam. Eigenlijk kom ik bij een aantal klasses al moeizaam aan de vier en omdat je dan teveel verschillende klasses hebt en dus te weinig deelnemers per klasse, worden geldprijzen weer heel erg duur vrees ik!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:01

Pascha schreef:
Haha, ja een leuke audi is ook niet verkeerd....
Bij ons in de buurt is het standaard geldprijzen.
En als je 2x eerste wordt, is dat toch al vaak 70 euro prijzengeld. Dat is toch ook best handig?

Nou meen ik me toch te herinneren dat ik zo af en toe nog wel eens 1 ben in het Z2, maar meestal blijft het steken bij 22 euro per proef...........

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 09:03

Ik vind 70 euro ook errug veel hoor.....daar rijd ik wel een paar kilometer extra voor! Tenminste tegen de tijd dat ik denk de rest er wel uit te kunnen rijden......duurt nog even vrees ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:27

Nou toen ik 4e werd bij Zuid-Holland kreeg ik wel een leuke beker, dan wil ik wel een beker, dat is iets waar je op terug kunt kijken. Op brielle had ik 30 euro gewonnen, en kreeg ik dus die 30 euro plus rozet, wel een hele mooie overigens!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:53

Bij ons in de regio wordt er altijd zo over geld-tekort geklaagd.
Maar op kampioenschappen keren de winnende springruiters wel nog steeds met VETTE enveloppen huiswaarts.

Ben ik nu de enige daar de logica niet van inziet?