reglementen studentenruiters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zjaak

reglementen studentenruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:43

Dag lieve medestudentenruiters,

In de huiskamer hebben we het grote studentenruiters blaat en roddel topic (oid) en daar zijn wat punten aan de orde gekomen die toch eigenlijk niet in de huiskamer horen. Vooral ook omdat niet iedereen het daar kan lezen. Vandaar dat ik maar even hier een topic open.

Oproep aan de studentenruiters (en anderen met een mening): discussieer mee! Zoals jullie misschien weten komen er nieuwe reglementen, dus dit is je kans om daar nog inspraak in te hebben.

Een aantal punten is aan de orde gekomen:

* hoogtes B en L springen: verschillen vaak per SO, kun je ze dan nog wel onderling vergelijken?

* promotieregeling? Nu *moet* je op een bepaald moment. Is het niet een idee omdat aan te passen in *mag* en het *moeten* wat later te stellen?

* is het niet zo dat teveel mensen in het L springen rijden die daar eigenlijk nog niet thuishoren? Hoe gaan we daarmee om?

* en ga zo maar door.

Laat ik de aftrap doen:

Stelling: De promotieregeling zoals die nu is (twee keer eerste of drie keer bij de beste drie betekent overgang naar L) werkt in de hand dat onervaren mensen naar het L gaan en dat dit niet altijd even verantwoord is. Tevens zou er meer op stijl gelet moeten worden dan op balkjes (etc).

Roept u maar!

Dreamybol

Re: reglementen studentenruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:41

Hier een stiekeme meelezer op het roddeltopic en ik vind het fijn om nu ook te kunnen posten bij iets van de studentenruiters. Ik vind inderdaad dat mensen met springen zelf moeten kunnen bepalen of ze door gaan. Ik durf zelf helemaal niet te springen op een vreemd paard, maar snap wel dat het nogal een verschil is om B hoogte te springen of L op een vreemd paard. Tenzij het zo wordt dat iedere springwedstrijd door 1 en dezelfde ruiter gewonnen gaat worden, maar dan is het aan de sns/eigen vereniging/ruiter om in te grijpen en tot inkeer te komen, denk ik zo.

Stijl zou inderdaad wel zwaarder mogen tellen, is er geen systeem mogelijk dat er een totaalscore komt waardoor iemand met supergoede stijl en een domme fout toch nog beter zou kunnen eindigen dan iemand die foutloos is?
Vroeger op stal kregen we bij een springwedstrijdje per hindernis een cijfer van 1 tot 10. Ik weet helemaal niet meer hoe dat precies in zijn werk ging, maar misschien krijg je dan wel een eerlijker beeld van de capaciteiten van de ruiter.

Dat van die springhoogtes begrijp ik niet zo goed. Op de site staan toch de hoogtes die toegestaan zijn aangegeven? In Vries hadden we alleen wel het idee dat de B best hoog stond, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn geweest.

Moet wel zeggen dat ik de niveau-indeling sowieso best moeilijk vind, niet alleen met springen. Soms zie ik mensen rijden, waarvan ik denk dat ze best ook hoger kunnen, maar ja, dat schijnt het afgelopen jaar ook over mij gezegd te zijn, terwijl dat toch echt het 1e jaar was dat er eens dingen lukten in de Ba!
Ik heb ook weleens iemand in een klasse geplaatst, waarvan achteraf bleek dat het te hoog gegrepen was. Er was toch wel een groot verschil tussen eigen paard en SO... Maar toen mocht ze niet meer terug en dat is ook banketstaaf. Het blijft dus een moeilijk verhaal...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:41

Het niveau op binnenlandse studentenwedstrijden is al niet daverend hoog, dus naar mijn mening zouden sommige regels wat gemoedelijker gehanteerd moeten worden. Als mensen niet zeker van zichzelf zijn mbt spingen, is het naar mijn inziens niet verantwoord om ze verplicht naar een hoger niveau te sturen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:39

Aan de andere kant tilt deze verplichte promovering naar een hogere klassering het niveau een beetje op.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:16

Even eerst wat algemeens:
Misschien handig als iedereen vanaf nu boven zijn / haar bericht even zet wie hij is en van welke vereniging?
Weet nu namelijk niet wie iedereen is en vindt dat op zich wel leuk om te weten wie er mee discussieren;-)

Ik ben dus Jolanda van Concorde / Hippocampus

Dat sommige regels gemoedelijker gehanteerd zouden moeten worden ben ik het absoluut niet eens. Er wordt nu namelijk al ontzettend soepel omgegaan met de regels naar mijn mening. Kijk bijvoorbeeld naar te lange zwepen, rijden met verkeerd schoeisel en meer dingen. Over dat alles zijn regels, waar vaak niet echt duidelijk op gelet moet worden.

@Vvalar:
Heb je overigens misschien een specifieke regel in je hoofd waarvan je vindt dat die soepeler moet worden nageleefd?

@Larslover:
Bij parafrid kan het goed zijn hoor dat het hoog stond, heb ik van veel meer mensen gehoord namelijk dat ze dat vonden en zowel van de B als de L klasse.

Op dit moment is er een regel die stelt dat de hoogte van een parcours binnen een bepaalde limiet moet zijn (bijvoorbeeld tussen 60-80 cm. De meeste verenigingen zitten meer richting de onderkant van die limiet, maar parafrid bijvoorbeeld zit juist weer helemaal tegen de bovengrens. In de huiskamer werd oa daarover gediscussieerd en daardoor is dit bewuste discussiepunt ontstaan.
Persoonlijk denk ik dat het wel goed is om er wat mee te doen, alleen zou ik als ik eerlijk ben op dit moment even niet weten hoe dat het beste kan.

Wat betreft de promotie regeling is er in de huiskamer ook een en ander gezegd wat erg nuttig is. Zal dat eens opzoeken en dat hierbij zetten (tenzij iemand me voor is;-))
Zit namelijk hele weekend op horse event dus veel tijd online heb ik niet. Vandaag gave clinic met edward, anky en imke gezien en morgen oa laurens van lieren die gaat ijslander rijden!! Maar goed daar ging dit topic niet over...

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 00:25

Een ding zou ik wel even duidelijk willen hebben: dispensatie aanvragen kan altijd en wordt vrijwel altijd gehonoreerd. We moeten nog even kijken of men dan een soort van HC kan gaan starten of dat mensen echt gewoon terug mogen naar de B. Interessant punt iig.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 01:03

Nou, ik ben niet moeilijk te raden, ik ben veerle (duh) van ....kijk maar naar mn avatar hé! Als je er niet uit komt, kijk maar in mn profiel.

* de hoogtes, vergelijkbaar of niet: Ze zijn inderdaad op verschillende SO's anders, maar ik denk dat de hoogtes over het algemeen aangepast worden aan de capaciteiten van de paarden. Dus je gaat aan de onderkant van de grens zitten bij de paarden die niet geweldig springen, en als je over wat betere paarden beschikt, kan er ook wat meer gebouwd worden (binnen de marges natuurlijk). Probleem is af en toe overschatting van de parcoursbouwers, die hun eigen paarden gewéldig vinden, en lekker doorbouwen. Waarbij vergeten wordt dat die paarden soms niks gewend zijn en je maar 2 hindernissen kan inspringen. Op een aantal uitzonderingen na vind ik dit toch meestal wel goed gaan. (de meesten weten nu wel welke uitzonderingen ik bedoel haha)

* Tja, als je het in 'mogen' verandert loop je het risico dat mensen te lang blijven hangen in een klasse waarin ze niet thuis horen. Het idee van het systeem is dat je zuiver kijkt naar de ruiter, en dat je de beste ruiter door wilt laten gaan. Punt daarbij is wel dat in de B klasses vaak ook mensen doorgaan die netjes zitten, op de letter rijden, maar niet het paard kunnen 'rijden' (moeilijk uit te drukken, maar ik denk dat iedereen t wel snapt). Die komen in de L-klasse, maar krijgen geen paard aan de teugel, en geen achterhand eronder.
Dit is een moeilijk punt, ik ga nog even afwachten wat andere mensen voor oplossingen aandragen.

*Haha, ik zeker! Uhm, het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen, maar iedereen die L dressuurt mag nu ook L springen is het geloof ik. Dat zegt niets over je springcapaciteiten. Misschien een idee om toch iedereen in de B springen te laten beginnen, tenzij ze vroeger minimaal L-KNHS gesprongen hebben?

* Meer op stijl dan op balkjes ben ik t niet zo mee eens eerlijk gezegd. Laten we daar aub niet ook een jurysport van maken. Springen gaat niet om stijl. Als ik met een vreemd paard spring concentreer ik me op t springen, en niet op mn stijl.

Maaruh, ik kan dus altijd dispensatie aanvragen? Want als ik onverhoopt nog SNSK zou moeten starten bijvoorbeeld, zou ik naar de M dressuur moeten (hahahahahahahahahaha, yeah right, dat is de mop van de eeuw).

Al met al zou alles idd beter geobserveerd moeten worden, zouden mensen die te hoog starten hierop gewezen kunnen worden, maar hoe moet dat geregeld worden, en wie kan zoiets bepalen?

Ik volg de discussie mee, kom maar op met reacties.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:02

Ik dacht dat je met springen altijd in de B moest beginnen? Ik denk even aan 2 leden van Parafrid die Lb starten en dat zeer netjes deden bij Hippeia en die ook het B springen volledig onder controle hadden daar.
Ik denk dat de hoogtes die de sns in de reglementen heeft vastgesteld nauwelijks problematisch hoeven te zijn, maar dat moet je je daar dus wel aan houden als organiserende vereniging. Ook al heb je nog zulke goede paarden, de (meeste) deelnemers zitten er wel voor het eerst op!
Dat er zo 'makkelijk' te praten valt over terugplaatsing is mij overigens nog nooit opgevallen. Maar misschien heb ik daar dan niet serieus genoeg achteraan gevraagd...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:18

Ik ben in de L begonnen met springen in ieder geval, vooral ook omdat mijn eerste SO's geen B georganiseerd werd.
Aan de hoogtes moet echt wel gehouden worden (heb er bij Hippeia zelf nog op gewezen dat de muur voor de B te hoog stond, die is na nameting nog verlaagd), maar de marges zijn gewoon ruim. L finale echt op 1,10m bouwen doe je alleen als het paard dat ook makkelijk doet bedoel ik daarmee.

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:06

Hallo. Ik ben Sabine en net als Veerle van Cave ne Cadas.
Ik heb de laatste 2 jaar zo'n beetje alle stedenontmoetingen afgelopen en wil me daarom ook wel even mengen in deze discussie.

Allereerst de promotieregeling:
Promotie op basis van klassering ben ik het niet mee eens. Je zou net als bij knhs wedstrijden beter kunnen werken met een winstpuntensysteem.

Er is vanuit de SNS ook weinig controle wie in welke klasse start. Iemand die beweert ooit L gereden te hebben mag zomaar starten. Bij het springen levert dit nog al eens gevaarlijke situaties op.

In het springen is er zowieso een groot verschil tussen de B en de L. En ook grote verschillen tussen SO's onderling. Iemand die L start moet ook de finale van 1.10m aankunnen....
Helaas wordt de B zo weinig uitgeschreven dat mensen zich al snel inschrijven voor de L.

Een oplossing zou zijn vaker een M rubriek uitschrijven of de grote groep L ruiters splitsen in 2 groepen.
Mensen die normaal M moeten springen is het niet eerlijk om die te laten rijden tegen de gewone L ruiters. Hetzelfde geldt voor de Lb dressuur. Het is gewoon niet eerlijk dat Lb ruiters moeten strijden tegen eigenlijke M ruiters....
Een voorwaarde zou dan wel moeten zijn dat die M ruiters ook kunnen meedoen aan het SNSK.

Stijl is een goede methode voor de B ruiters. Voor L/M ruiters moet niet niet meer uitmaken. Net als op reguliere wedstrijden.
Op tijd rijden is ook niet altijd een oplossing, aangezien de meeste manegepaarden hier niet voor geschikt zijn. Misschien een progressief parcours ofzo?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:22

Promotie op winstpunten klinkt voor de studentenruiters volgens mij leuker dan dat het is. Het is zo jury-afhankelijk hoe er gescoord wordt. Ik heb soms het idee dat ze er in de lagere klasses echt maar een zootje van maken. Met het idee 'och, deze mensen rijden op een manegepaard en hebben minder ervaring' in het achterhoofd worden er volgens mij wel eens punten gegeven die niet terecht zijn. Heb op mijn allereerste SO bijvoorbeeld 176 punten gereden en dat was echt niet terecht! (en ik was er nog niet eens mee door ook )

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:32

Promotie op winstpunten blijft lastig: je rijdt immers 1 tot 3 rondes. Tellen die allemaal mee? En je bent er mooi klaar mee als je een paard in de L krijgt wat alleen tegen de hand aan loopt. Risico is dat SO's met 'mindere' paarden dan vermeden gaan worden. Niet dat ik het idee heb dat de studenten echt bezig zijn met wel of niet promoten.
Ook nog een puntje is dat veel studenten niet echt 'groeien' in niveau. Ze rijden alleen af en toe bij de vereniging in de les, maar worden in de loop van de tijd wel gepromoot van de Ba naar de Lb. Zijn ze dan wel beter geworden?
T blijft lastig...

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:08

veerledec schreef:
* de hoogtes, vergelijkbaar of niet: Ze zijn inderdaad op verschillende SO's anders, maar ik denk dat de hoogtes over het algemeen aangepast worden aan de capaciteiten van de paarden. Dus je gaat aan de onderkant van de grens zitten bij de paarden die niet geweldig springen, en als je over wat betere paarden beschikt, kan er ook wat meer gebouwd worden (binnen de marges natuurlijk). Probleem is af en toe overschatting van de parcoursbouwers, die hun eigen paarden gewéldig vinden, en lekker doorbouwen. Waarbij vergeten wordt dat die paarden soms niks gewend zijn en je maar 2 hindernissen kan inspringen. Op een aantal uitzonderingen na vind ik dit toch meestal wel goed gaan. (de meesten weten nu wel welke uitzonderingen ik bedoel haha).

Maar goed, hoe eerlijk is het dan om meerdere SO's onderling te vergelijken? Misschien zou je wel meer punten moeten krijgen als het b.v. echt op L niveau staat, dan wanneer 't een veredeld balkjes lopen parcours is?

veerledec schreef:
* Tja, als je het in 'mogen' verandert loop je het risico dat mensen te lang blijven hangen in een klasse waarin ze niet thuis horen. Het idee van het systeem is dat je zuiver kijkt naar de ruiter, en dat je de beste ruiter door wilt laten gaan. Punt daarbij is wel dat in de B klasses vaak ook mensen doorgaan die netjes zitten, op de letter rijden, maar niet het paard kunnen 'rijden' (moeilijk uit te drukken, maar ik denk dat iedereen t wel snapt). Die komen in de L-klasse, maar krijgen geen paard aan de teugel, en geen achterhand eronder.
Dit is een moeilijk punt, ik ga nog even afwachten wat andere mensen voor oplossingen aandragen.

Is het geen idee om iig te gaan kijken naar uit hoeveel mensen je 1e, 2e of 3e bent geworden? Als je bijvoorbeeld uit zes deelnemers twee keer eerste wordt, zou je naar de L moeten, maar ja, misschien was je niet eerste geworden als er een volle rubriek van 12 mensen verreden zou worden. Misschien een soort gewogen punten systeem, zoals in feite bij de SNSK stand gebruikt wordt? Je krijgt punten en bij een bepaald aantal punten (twee keer eerste bij een volle rubriek is 24 punten), dus laten we zeggen 24 moet je over? Als je dus steeds aan kleine rubrieken deelneemt, kun je langer in d B blijven. Het is maar een idee...

veerledec schreef:
*Haha, ik zeker! Uhm, het is mij eerlijk gezegd niet zo opgevallen, maar iedereen die L dressuurt mag nu ook L springen is het geloof ik. Dat zegt niets over je springcapaciteiten. Misschien een idee om toch iedereen in de B springen te laten beginnen, tenzij ze vroeger minimaal L-KNHS gesprongen hebben?

Als 't goed is, is dat niet zo. Volgens mij, maar ik zou even 't reglement moeten zoeken, moet je wel L dressuren als je L springt, maar anderom iig niet.

veerledec schreef:
Al met al zou alles idd beter geobserveerd moeten worden, zouden mensen die te hoog starten hierop gewezen kunnen worden, maar hoe moet dat geregeld worden, en wie kan zoiets bepalen?

Tja, wat is te hoog? Ik denk dat je *hele duidelijke* regels of richtlijnen moet formuleren, anders wordt het al snel willekeur denk ik zo.

Het is overigens zo dat wij, zodra we bij de KNHS zitten (de insiders kennen de ondertoon.........), we twee keer per jaar van alle studentenruiters kunnen opvragen wat ze landelijk hebben gestart. Dat is meegenomen in het concept convenant. Dat punt wordt dus aan gewerkt.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:10

Oh ja, laat ik nog even toevoegen dat ik op dit moment geacht wordt voorzitter van de studentenruiters te zijn en dat Veerle als het goed is eerdaags het stokje van me gaat overnemen .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:13

Kikker schreef:
Als 't goed is, is dat niet zo. Volgens mij, maar ik zou even 't reglement moeten zoeken, moet je wel L dressuren als je L springt, maar anderom iig niet.

Een CnC lid is in ieder geval verteld dat ze geen L meer mocht springen (was ze toen op ons SO nl gestart) omdat ze B dressuurde.
Die regel hebben wij een jaar later op ons SO ook gehanteerd. (ik heb wel eens om de reglementen gevraagd, maar die waren niet digitaal oid, dus nooit gezien)

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:15

Sabine81 schreef:
Een oplossing zou zijn vaker een M rubriek uitschrijven of de grote groep L ruiters splitsen in 2 groepen.
Mensen die normaal M moeten springen is het niet eerlijk om die te laten rijden tegen de gewone L ruiters. Hetzelfde geldt voor de Lb dressuur. Het is gewoon niet eerlijk dat Lb ruiters moeten strijden tegen eigenlijke M ruiters....
Een voorwaarde zou dan wel moeten zijn dat die M ruiters ook kunnen meedoen aan het SNSK.

M springen is nog altijd enkel een experimentele rubriek, geen officiele rubriek. Zeker gezien de veiligheid is de SNS tot nu toe altijd van mening geweest dat we de M niet als reguliere rubriek in willen voeren. Vooral ook omdat veel locaties een dergelijke rubriek niet kunnen organiseren en we dus een beetje met hetzelfde probleem komen als met de M dressuur. Want inderdaad, Lb ruiters moeten vaak tegen M ruiters als er geen M verreden wordt. Die M ruiters mogen overigens niet meedoen aan de Lb dressuur SNSK, maar alleen aan het M SNSK. Maar voor het SNSK geldt dat we graag zien dat alle rubrieken verreden worden, maar alleen de Ba, Bb, L en L springrubriek iig op het programma moeten staan en bijvoorkeur La en Lb apart en B springen erbij en M dressuur erbij. Ook hier zit je met het punt dat we 1. uberhaupt een vereniging moeten zien te vinden die het wil organiseren en 2. dat niet elke locatie alle rubrieken kan laten verrijden.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:16

veerledec schreef:
Een CnC lid is in ieder geval verteld dat ze geen L meer mocht springen (was ze toen op ons SO nl gestart) omdat ze B dressuurde.
Die regel hebben wij een jaar later op ons SO ook gehanteerd. (ik heb wel eens om de reglementen gevraagd, maar die waren niet digitaal oid, dus nooit gezien)

Klopt, je mag niet L springen en B dressuren, wel L dressuren en B springen. Je mag overigens wel besluiten alleen nog maar te springen en gewoon niet meer te gaan dressuren of zo.....

De reglementen zijn overigens wel gewoon digitaal......geen idee wie jou gezegd heeft dat ze er niet zijn. Maar goed, je krijgt ze eerdaags van me op CD .

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:35

Ik zal ook eens mijn mening hier over proberen te geven (voor degene die het nog niet weten ik ben Fleur van Les Chevaliers)
Over de verschillen in hoogte die gesprongen worden. Er zijn minimum en maximum hoogtesd vast gesteld. Ik weet niet precies hoe die zijn maar volgens mij bij de B min 40 en max 60 cm? En bij de L min 60 en max 1.10? Ik vind het logisch dat er speling tussen zit, het zijn inderdaad de omstandigheden die ook meespelen. Hoe goed is de bodem, hoe moeilijk is het parcours en hoe is de conditie en het springvermogen van de paarden? De 40-60 cm van de B vind ik een goede hoogte om mee te beginnen. En dat het hier om stijl gaat vind ikook prima. Dit is een goede hoogte om mee te beginnen en te leren netjes over de hindernissen te gaan.
De overgang naar de L vind ik wel groot maar wanneer je klaar bent bij de B denk ik dat je een laag L parcours aan kunt (beginnend bij de 60 cm)
Vooral bij de L is het verschil heel groot en ik denk dat het heel misschien handig zou zijn als de verenigingen op de uitnodiging zouden zetten wat de hoogte van het L-springen wordt zodat niemand voor verassingen komt te staan. Wanneer de paarden het aan kunnen zal er misschien een Lb (ik noem maar wat) parcours opgezet kunnen worden die dan tegen de maximum hoogte aan mag zitten (80-110 ofzo) In verband met het aantal deelnemers zal dan het lage en het hogere L parcours misschien samen genomen kunnen worden tot 1 klassement. Wanneer net als bij parafrid en Concorde de paarden nog hoger kunnen springen en wanneer het verantwoord is kan de aparte niet officiele M categorie ook gereden worden.
Mijn idee zou dan zijn dat je van de B naar de L wel MOET gaan (uitzonderingen daar gelaten) maar dat je in de L tussen die 2 hoogtes kan kiezen ofzo en dat dit ook niet uitmaakt voor het SNSK.
Het is namelijk voor de goede L ruiter niet leuk om lager te springen en deze zullen dan de hogere versie kiezen zodat het voor de net uit B ruiter niet oneerlijk is dat er hele goede ruiters in de L blijven rijden.

Dit is zomaar een gedachte die ik had maar misschien hebben jullie er iets aan.

Over de promotie, dit blijft gewoon erg moeilijk! Ik zou ook niet met winstpunten gaan werken aangezien je dan gewoon een goed paard nodig hebt om beter te rijden. (ik heb een keer op een paard gereden die niet echt goed liep en heel moeilijk te rijden was, dan is het niet slecht als je daar geen winstpunt mee haalt. Je kunt nog wel de beste zijn van de 3 namelijk) Ik heb ook wel eens op mn 1e wedstrijd 166 punten gehaald maar dat wilde neit zeggen dat ik echt goed was. HEt paard was goed en de andere die erop reed had wel 176 punten
Maar ook de promotie op plaats heeft kanttekeningen. Het maakt nogal wat uit of je wint van de 6 of van de 12.
Je zou misschien met de SNSK punten kunnen werken maar deze ook misschien iets anders indelen. BIj 12 deelnemers gewoon hetzelfde maar bij bijvoorbeeld 6 deelnemers wel de eerste 12 punten geven maar dan de 2e 8 en de 3e 4. Misschien dat je zou kunnen zeggen dat als je je beste 3 wedstrijden bekijkt je over moet wanneer je 24 punten of meer hebt gehaald. Zo hoef je niet gelijk een 3e palats bij 6 mensen mee te laten tellen voor je overgang.

Hier houd ik het nu even bij. Wanneer me nog iets binnenschiet zal ik het plaatsen. Ik ben ook benieuwd wat jullie hiervan zouden vinden en wat er niet aan klopt.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:40

@Fleury, wel even lezen wat er al stond he . Mijn voorstel was ook al om iets van SNSK punten als uitgangspunt voor promotie te nemen .

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:50

Ja, sorry. Ik heb zolang over dit bericht gedaan dat ik het aan het typen was toen jij je bericht had geplaatst.
Maar mooi dat we hetzelfde dachten

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 20:52

Zijn er meer mensen die wel iets in het voorstel van Fleury en mij zien? Ik zou voor de grap weleens met de uitslagen van de afgelopen 3 jaar kunnen kijken of het veel verschil uit zou maken met wanneer mensen zouden moeten promoveren? Of zijn er nog mensen die andere promotieregelingen voorstellen? En zouden we dit alleen bij het springen willen, of ook bij de dressuur? En wat doen we met degraderen? Als je laatste bent een score van -1 of zo en bij -5 moet je terug? Ik roep maar wat hoor!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:17

Ik vind er zeker wel wat inzitten ja, het sluit goed aan bij de idee dat het gaat om hoe goed de ruiter is in vergelijking met de rest.
En degradatiemogelijkheden vind ik ook niet slecht!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 23:09

Hoe denken we verder of de koppeling dressuur en springen? Zou idd gehandhaaft moeten worden dat je bij L springen ook L moet dressuren, of zeggen we dat het loslaten, zoals ook in de reguliere sport? Dan zou het dus best zo kunnen zijn dat je L springt en B dressuurt (ik vraag me overigens af of de mensen die L springen uberhaupt niet al L(a) dressuur rijden? Landelijk snap ik dat, maar ik vraag me af of in de praktijk zoiets bij ons eigenlijk wel aan de orde is?).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 23:44

Kennelijk wel, wij hebben er 1, en we kregen de laatste keer ook 2 inschrijvingen die B dressuur en L springen wilden. Die moesten dus kiezen.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 23:46

Nou denk ik dat als je op de meeste L paarden een springparcours kunt rijden, je ook best een La proef zou moeten kunnen rijden, of heb ik het dan heel erg mis? Als je dat niet kan, hoe verstandig/veilig is het dan om L te gaan springen?