zijn er hier ook zware ruiters die wedstrijd rijden ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie78

zijn er hier ook zware ruiters die wedstrijd rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:48

ik ben zelf een zware ruiter die afentoe een oefenwedstrijd rijd maar zijn er hier ook zware ruiters die oficele wedstrijden rijden en zo ja wat voor nivau rijden jullie nu ? en als het mag zou ook graag foto,s willen zien van de combinatie.s de mijne staan in m,n profiel

groetjes natasja

wondertje

Re: zijn er hier ook zware ruiters die wedstrijd rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:07

Laatst zag ik ook een zware vrouw, maar die zat op een heel smal paardje. Ik vond het geen mooie combinatie. Ze reden M1.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:18

Als de combinatie een beetje klopt (dus geen heel iel paard ofzo), waarom niet?
Ik heb laatst met plezier staan kijken naar een forse mevrouw die haar stevige paard met veel plezier een proefje doorstuurde!

Wat ik persoonlijk alleen echt geen gezicht vind zijn een hupsende buste (dat moet toch ook pijn doen ) en een te krap/kort jasje.
De rolletjes over de broekband kun je dan misschien niks aan doen, maar om ze nou in vol ornaat te showen...

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:26

nou Margreet. dat heb je heel plastisch beschreven, haha
ik rijd weleens onderling iets en sporadisch een fjordenconcours, zal zo even de foto;s opzoeken
voordeel van onderling is dat als het jasje te strak zit, je in een trui kunt starten (hah, lucht halen !)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:29

Ik rij heel af en toe een wedstrijd. Ben dus net begonnen in de B.
Ik heb een rijjasje op maar laten maken zodat ik mij daar een beetje prettig in voel. In mijn profiel staat wel een foto.

Mijn paard is gelukkig ook stevig gebouwd en niet al te klein (1.68)

Succes met je wedstrijden!

Edit: Ik kan helaas de foto's in je profiel niet bekijken...

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:36

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:39

Hee je snapt tenminste wel wat ik bedoel
(En ik hoop dat ik niemand beledigd heb en zo ja dan bij deze mijn welgemeende excuses!)

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:42

Ik ben ook een zwaardere ruiter en rijd geregeld wedstrijden. Ik start nu Z1 dressuur.

Ik heb een ruimvallend jasje gekocht die eigenlijk een maat te groot is, en ik zorg dat alles zo netjes mogelijk zit. Daarbij heb ik gelukkig geen problemen met een "grote" buste

Toch vind ik het persoonlijk niet zo mooi en als ik foto's van mezelf zie vind ik het vreselijk en ben nu ook hard bezig om er verandering in te krijgen.
Ik persoonlijk heb nog nooit commentaar gehad van een jury of wie dan ook maar ik weet wel dat het plaatje gewoon niet zo mooi is als een slanke ruiter.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:53

Afbeelding

dit ben ik dan

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:14

Pas was op paardenpraat dacht ik een groot topic over "zwaardere" ruiters (waar ik ook toe behoor) moet je dat 'ns opzoeken, daar staan ook foto's in !

enne...gewoon lekker gaan starten hoor !!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:26

Dat topic ken ik niet of bedoel je het "Stevige ruiters topic " in de huiskamer??

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 22:50

starten ga ik vanaf januari oficeel doen tot die tijd ff lekker oefenen met de onderlinge wedstrijden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:22

ja ikke, ga over een week of 3 (dan is mn startkaart binne) weer starten, heb voorheen met mijn pony wedstrrijden gereden en ga nu mijn paard staten

nog niet in wedstrijd teneu maar in elk geval een idee

Afbeelding
Afbeelding

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:57

hier meld zich nog een 'zwaardere' amazone....
voorheen altijd L/M gesprongen en L1/L2 dressuur gereden...
nu met mn nieuwe paard lekker weer onderaan begonnen....
foto's staan in mijn profiel

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 00:08

Nou dan sluit ik me ook bij jullie aan..ik ben ook niet één van de slankste en mijn paardje waar ik nu mee rij is maar 1.61 maar we zijn een perfect stel samen op veel coupons staat altijd onderaan "Leuke Combinatie samen" dat doet je dan toch wel goed

Afbeelding
Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:10

De mijne is ook maar 1.63 en ik 1.82 en nog is het een mooie combi (vind ik en iedereen hier op stal) maar komt ook omdat het een stevig paard is

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:17

Breitling en BiancUgo, ik vind jullie er op de fotos absoluut niet zwaar uitzien, BiancUgo; je rijjasje is vrij strak, een maat groter zou wel mooier staan.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:22

missnynke schreef:
Breitling en BiancUgo, ik vind jullie er op de fotos absoluut niet zwaar uitzien, BiancUgo; je rijjasje is vrij strak, een maat groter zou wel mooier staan.

dan valt die ook wat losser over je kont

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:38

Als iemand zich lekker in het vel voelt of wat ook en fit/lenig genoeg is om soepel en veilig paard te rijden op een paard dat het gewicht probleemloos kan dragen wat maakt het pláátje dan uit

Een ander puntje wat ík het overdenken waard vind is de druk onder het zadel. Meer gewicht op hetzelfde draagvlak (de zítmaat heeft hier geen effect op) leidt tot een hogere druk.
Ook legt een langer zit op dezelfde boom het zwaartepunt van de zit verder naar achteren. Verder naar achteren op de cantle zitten kantelt het zadel zelfs achterover.
Bij de overgrote meerderheid van zadels is de boom hetzelfde onder een grote variatie van zitmaten.
Als je de keuze maakt om jouw overgewicht door het paard te laten dragen, denk dan ook aan het draagvlak op dat paard en het zwaartepunt van de zit.

Ik heb zelf geen overgewicht doch ben niet klein en mijn voor de lokale omstandigheden ideal campocrossers zijn niet groot. Op mijn paardjes perfect passende en -liggende zadels hebben een relatief klein draagvlak en dit is een bron van zorg voor me.
Mijn vrouw is bijna 25 kilo lichter want kleiner en rijdt ook op een kleinere boom opdat het zwaartepunt van haar zit op hetzelfde punt ligt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:42

missnynke schreef:

op de foto misschien wat minder (zal wel komen omdat ik vrij lang ben) maar ben wel stevig te noemen
Ik vind het jasje wel mooi zitten, als je een maat groter neemt zal die weer te groot zijn en lijk je nog dikker als dat je al bent (en dan praat ik ook voor mezelf. Het jasje zit niet zo strak dat het bijna uit elkaar knapt maar gewoon mooi aangesloten, vind ik mooier als een te groot jasje waarin je nog dikker lijkt

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:52

ik ben blij dat ik dit topic nu lees. eigenlijk wil ik ook wel gaan starten met mijn paard, maar behoor ook tot de stevige ruiters. dat is voor mij best een drempel omdat ik er best tegenop zie om comentaar te krijgen. maar als ik dit zo zie valt het allemaal wel mee. misschien toch de startkaart maar aanvragen voor volgend jaar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:09

Voor een ieder die zich aangesproken voelt: viewtopic.php?f=34&t=407609&hilit= Kom ook gezellig meekletsen!

Overigens ben ik van mening dat wat voor uiterlijk je ook hebt, als je plezier hebt in paardrijden en wedstrijden rijden, moet je dat gewoon doen! Ongeacht wat een ander er van zegt!!!

en voor de duidelijkheid: Ook ik ben een stevige ruiter, zie :

Afbeelding

en

Afbeelding

Twee verschillende paarden met dezelfde ruiter! En tuurlijk kwam er commentaar want die bovenste is een flink stuk groter en direct werd gezegd ohohhhhh op die sta je veel beter!! Nou daar heb ik maling aan want toevallig is Harm (de onderste ) mijn beste vriend, of ik er nou goed op sta of niet!!!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:16

Verplaatst van VMR naar WD.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:26

Als ik deze foto's zie, dan vind ik jullie allemaal prima op julie paarden passen. Lijkt me geen enkel probleem om een startkaart aan te gaan vragen.

Ik heb wel eens geschreven bij een jurylid. Toen er een stevige ruiter (en dan bedoel ik ook echt stevig) binnenkwam, zei ze meteen. Dit kan echt niet. Deze combinatie mag geen winstpunt halen. En dat vond ik zo flauw! Het plaatje zag er ook niet echt mooi uit, maar om dan van tevoren al te zeggen dat het niet WP-waardig is...

Ik wens jullie heel veel succes in je wedstrijdcarrieres, en hopelijk komen jullie nooit zulke stomme, onrechtvaardige juryleden tegen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:34

ik vind dat als je stevig bent je daar rekening mee moet houden in het type paard dat je rijd. Als je stevig/dik bent vind ik het er ook niet uit zien als je op een smal paard gaat zitten (ook bij een groot smal paard) je hebt zelf mee massa dus heb je ook een paard nodig met meer massa