Agenda via PaardensportTotaal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Agenda via PaardensportTotaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:29

Ik kreeg vandaag een brief van PaardensportTotaal.nl. Zij gaan een agenda verzorgen op internet, voor officials en verenigingen.
Ik kan dus invullen welke dagen ik wel en welke dagen ik niet beschikbaar ben om te jureren en de verenigingen kunnen dat zien, en hoeven dus niet te bellen als er staat dat ik niet beschikbaar ben. Scheelt een hoop telefoontjes denk ik.
Handig of niet? En wie gaan er aan meedoen?

Katja

Re: Agenda via PaardensportTotaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:35

Ik vind het idee erg goed. Ik heb in het verleden wel gebeld voor onze verening en daar werd ik gillend gek van. En het lijkt me voor de juryleden ook geen feest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:05

Ik wilde ook al een topic openen. Ik heb de brief dus ook gekregen maar weet nog niet of ik er gebruik van ga maken.
Ik snap ook niet zo goed wat de bedoeling is. Kunnen ze je nu 'digitaal' boeken of is het alleen om te zien of je verhinderd bent en dan alsnog bellen?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:07

Fitzroy schreef:
Ik wilde ook al een topic openen. Ik heb de brief dus ook gekregen maar weet nog niet of ik er gebruik van ga maken.
Ik snap ook niet zo goed wat de bedoeling is. Kunnen ze je nu 'digitaal' boeken of is het alleen om te zien of je verhinderd bent en dan alsnog bellen?

Voor zover ik het begrepen heb kunnen ze alleen zien of je evt. tijd hebt en je dan bellen. Niet digitaal boeken hoor.
Als je je mailadres invult, kunnen ze je ook mailen of je kunt/wilt.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:37

ja, ik heb deze brief ook gekregen en mij lijkt het wel een leuk idee, heb direkt de agenda maar ff ingevuld, ben benieuwd wat er van komt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:07

Op zich best een leuk idee, maar ik ga daar echt geen 6,- per jaar voor betalen...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:29

het is de septembermaand gratis, dus ik ga het een maandje bekijken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:58

Nu snap ik anders het één en aader niet meer.........

Arend Trip geeft al jááááren een paardensoportagenda uit op commerciele basis. Daarin astaan alle adressen van al officials vermeld. Dit jaar moesten officials die niet vermeld wilden worden dit zelf melden.

De KNHS waarschuwde in haar eigen orgaan dat ze stappen wilde gaan nemen tegen deze paardensportagenda.
Dat is wellicht omdat iemand van buiten de KNHS op commerciele basis hun gegevens gebruikt.

De brief die ik dus deze week mocht ontvangen verbaasde me dan ook enorm. Zo te zien is dit ook een commerciele actie buiten de KNHS om. En deze gaat de officials nog geld kosten ook.
Ik ga er dan voor het gemak maar even van uit dat de KNHS hier een stokje voor gaat steken, of stiekem achter de schermen hierin mee participeert.............

(.......... terwijl het idee niet eens zo gek is.......)

Aan de andere kant geef ik mijn agenda zeker niet vrij. Ik wil zelf kunnen blijven bepalen WAAR ik naartoe ga. Dan is de DATUM niet bepalend, maar de vragende vereniging........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:56

Ik weet zeker dat de KNHS hier niet in mee participeert.

Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat nu net die website online gekomen is, omdat wij al een tijdje bezig zijn met de ontwikkeling van een zelfde soort maar dan gratis initiatief.
Het gaat bij ons om een belangenvereniging voor juryleden, waarbij een platform gecreëerd wordt waar juryleden ervaringen kunnen uitwisselen, om tips en advies kunnen vragen, een online agenda waarin beschikbare dagen aangegeven kunnen worden, etc.

CGJ, je kunt toch altijd nog aangeven of je wel of niet wilt jureren? Ook al heb je een datum vrij staan.
Een vereniging kan je vragen voor een bepaalde wedstrijd, maar kan niet eisen dat je komt jureren, lijkt mij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:01

CGJ, ik was op zich ook verbaasd hoe ze nu weer aan deze adresgegevens komen. Ik ben nl. direct op mijn nieuwe adres benaderd en dit staat nog niet in Hippo's Vademecum.
Of ze pluizen de P&S erg goed uit.
Ik ga iig geen 6 euro betalen. Als verenigingen willen bellen dan doen ze dat maar, dat vind ik prima en het kost mij geen geld.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:12

Het lijkt mij dat een dergelijk agenderingssysteem zéér goed werkt voor verenigingen.......... Die kunnen dan gelijk 600 mails wegdoen en zien binnen een paar dagen welke jury's wel willen komen. Het lijkt me dan ook beter dat de verenigingen voor de kosten gaan opdraaien..........
(maar ik ben per definitie tégen betalen voor internetdiensten)
Ik wordt nu inderdaad 's avonds platgebeld door allerlei verenigingen. En dat gaat op den duur ook best vervelen.

Ik moet nog even op de site kijken, maar als er een systeem is waarbij ik kan aangeven wanneer ik in ieder geval NIET kan, zou dat al een verbetering zijn. Voor de data die ik eventueel wél kan mogen ze nader contact opnemen.

En inderdaad, het komt geregeld voor dat ik vijf verenigingen afwimpel voor een bepaalde datum, terwijl ik tegen de 6e vereniging "ja" zeg als gunst.............
Zeker als ik met een dergelijke vereniging goede ervaringen heb met het omzeilen van wachtlijsten als ik zelf een keer wil meerijden.........

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:21

Ik weet nog niet of ik al dan niet enthousiast ben over een dergelijk initiatief. Je hebt natuurlijk een aantal keren dat je niet kunt maar je hebt natuurlijk ook nog recht om niet te willen ook al kun je wel. Verder ben ik het met CGJ12 eens dat het al dan niet willen jureren ook verenigingafhankelijk is. Ik ga wel even kijken op de site, maar ik denk dat ik niet ga betalen voor een dienst waar ik in eerste instantie niet zelf om heb gevraagd. Momenteel word ik inderdaad platgebeld door allerlei verenigingen. Het valt me hierbij wel op dat de maandagavond een van de favoriete belavonden is, maar dat zal wel toeval zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:00

Ik heb even ingelogd en het totaal ziet er redelijk on-professioneel uit.

De agenda kun je invullen van 2003 t/m 2006. Daar is dus géén zorg aan besteed.
Verder kun je niet met één druk op de knop de zondag bijvoorbeeld uitschakelen, en ben je verplicht een "reden" in te voeren als niet beschikbaar bent.

De agenda is verder hartstikke statisch. Je kunt niet opgeven dat je niet gebeld wilt worden voor datums die verder dan 1 maand vooruit liggen. Dat kan alleen door ZELF de ingevoerde datum steeds op te schuiven. Dat is erg lastig en vervelend.
Daarbij heb ik al gemerkt dat het "opschonen" van datums technisch niet goed werkt en werkt het invoeren van 31122005 bijvoorbeeld niet. Je bent verplicht 31-12-2005 in te voeren.

etc etc

Verder lees ik dat verenigingen zelfs 50 euro moeten gaan betalen vanaf januari. Ik durf te wedden dat bijna niemand dat gaat doen. Zeker officials niet. 1 Januari ligt namelijk veel te dichtbij om het product te leren kennen. dat kunnen ze met gemak naar 1 januari 2007 tillen. eerder is dit systeem niet in de markt gepenetreerd zoals dat heet.

(heeft er al even iemand geteld om hoeveel officials en verenigingen het gaat trouwens? Dat wordt een mooi sommetje.......... )

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:16

CGJ, geweldig dat je even een paar testjes heb uitgevoerd, nou weet ik dat ik dit dus niet moet doen. In principe is het idee natuurlijk prima maar het lijkt erop dat het hier weer alleen om de centen gaat.

Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:07

Hallo,

Ik zelf heb even gemaild om wat meer informatie op te vragen over de werken van het hele systeem.
Naar aanleiding van het mailtje dat ik terug heb ontvangen ben ik er voorlopig zeer positief over en ik vind het een goed initiatief.

Je kan niet digitaal geboekt worden door verenigingen, verenigingen kunnen aangeven voor welke datum ze welke official zoeken. Ze krijgen hierna een lijst van alle beschikbare officials, dus de officials die nog niets in de agenda hebben staan.

Hierna kunnen ze gaan bellen, maar als je je emailadres hebt ingevuld kan de vereniging ook automatisch een mail sturen. In de mail kun je een aantal opties kiezen, dat je de uitnodiging accepteert, dan wordt dat direct in je agenda genoteerd en wordt je dus ook niet nogmaals voor die dag/dagen door andere verenigingen benaderd.
Je kan ook aangeven dat je de uitnodiging niet accepteerd, er veranderd dan niets in je agenda, en je kunt aangeven dat je de uitnodiging niet accepteert, maar wel je agenda wilt laten blokkeren, dit gebeurt dan ook automatisch.
Via de mail gaat het dus allemaal nog veel gemakkelijker!

Niemand kan in jouw eigen agenda kijken, dus je kunt er alles in kwijt.

Nogmaals ik ben superpositief en ga er zeker gebruik van maken!!! En wat is nou helemaal 6 euro op jaarbasis??? 50 cent per maand!! En kijk eens hoeveel telefoontjes je bespaard blijven! Een agenda uit de winkel kost meer...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:27

Aaf

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:34

Dat zegt genoeg

Laten we maar wachten tot Kitty een goed programma heeft. Dat is en gratis en de sites van Kitty zien er altijd heel professioneel uit.

Kitty, misschien moet je op startlijsten een vooraankondiging plaatsen, zodat mensen nu niet in zee gaan met PaardensportTotaal. En vooral er bij zetten dat het gratis is
Ons bent zuunig en Hollanders, niet waar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:02

Ik heb de brief in de vuilnisbak gegooid, vind het niks.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:06

CGJ12 schreef:
en ben je verplicht een "reden" in te voeren als niet beschikbaar bent.

Dat vind ik ook belachelijk. Als ik niet kan, dan kan ik niet, de reden daarvoor ga ik niet in zo'n agenda zetten.

Fitzroy schreef:
Laten we maar wachten tot Kitty een goed programma heeft. Dat is en gratis en de sites van Kitty zien er altijd heel professioneel uit.

Ja, als dat net zo'n goede site wordt als startlijsten.nl...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:09

KarinvdM schreef:
CGJ12 schreef:
en ben je verplicht een "reden" in te voeren als niet beschikbaar bent.

Dat vind ik ook belachelijk. Als ik niet kan, dan kan ik niet, de reden daarvoor ga ik niet in zo'n agenda zetten.

Hihi, zie het al staan. Reden: Sexloze weekenden met echtgenoot inhalen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:13

Ze zouden dat hele jury gedoe ook best kunnen omdraaien:

Als ruiter moet je je opgeven voor wedstrijden, en dan wordt je geplaatst als er plek is.
Zoiets kan ook bedacht worden voor jury's!
Dan kun je opgeven dat je op concours X te Y wel wilt jureren......... kan Kitty zo toevoegen bij startlijsten. Dan kan de concoursorganisatie kiezen wélke jury ze willen hebben. (eventueel kun je de jury's vooraf laten invoeren hoeveel geld ze er voor moeten hebben. Een soort inschrijvingssysteem, zodat het een race wordt wie er MAG jureren........... )

Of denk ik nu weer te ver vooruit?.........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:53

Als dat ten koste gaat van de vergoeding, MAG jij met alle liefde al mijn wedstrijden overnemen, CGJ
Ik denk niet dat er veel jury's zijn die daarop zitten te wachten of je moet echt weinig andere dingen te doen hebben in je weekend .

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:59

Even een beetje off-topic:

Hebben de heren en dames jury-leden nog leuke en originele redenen voor me om de diverse bellende organisaties af te poeieren???
Mijn creativiteit raakt uitgeput.........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:05

Is 'ik kan niet' niet gewoon voldoende? Ik geef echt geen redenen op hoor. Zou wat worden als ik me moet verantwoorden naar verenigingen toe.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:17

......... ik ben te eerlijk.........