tips voor de groom!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myhorses4evr

tips voor de groom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 21:17

hee allemaal,
het leek mij wel leuk om hier een topic te maken met tips voor grooms.
voor wedstrijden bedoel ik dan. dus heeft iemand tips om je paard super duper mooi te maken? alle tips welkom!!

myhorses4evr

Re: tips voor de groom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 21:21

eerste tip:
je kan wat glanshaarlak over de neusriem en de zadelkussens spuiten.
dat geeft extra glans, handig tijdens wedstrijden. je moet het er wel weer goed afhalen na die tijd, anders droogt het leer uit.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:15

na het goed poetsen, equistar op je paard sprayen, nawrijven met babydoekjes en ze glimmen als een trein.

tsja heb zoveel tips
ben al 6 jaar groom, dus wil je wat weten vraag maar

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:32

Wat ik me afvroeg, ik wil graag de benen van mn paard opscheren, maar hij heeft dus achter 1 wit been en 1 wit randje en voor 2 vosbenen (ff snel omschreven dus), maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Want alleen wit wegscheren is dus geen gezicht en als ik 4 benen doe zie je dat volgens mij keigoed (kijk maar in de Hoefslag bij Briar van Jan Brink, daar kun je zeer goed zien dat ie is opgeschoren, vind ik dus niet mooi). TIPS?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:38

zo heb ik paard met hele dikke staart hoe vlecht je dat ooit in

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:54

Charlotted schreef:
Wat ik me afvroeg, ik wil graag de benen van mn paard opscheren, maar hij heeft dus achter 1 wit been en 1 wit randje en voor 2 vosbenen (ff snel omschreven dus), maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Want alleen wit wegscheren is dus geen gezicht en als ik 4 benen doe zie je dat volgens mij keigoed (kijk maar in de Hoefslag bij Briar van Jan Brink, daar kun je zeer goed zien dat ie is opgeschoren, vind ik dus niet mooi). TIPS?

nouw wij scheren altijd tot einde pijpbeen (voorbenen) en tot hak (achterbenen) zeg maar.... en dan waar je dus ophoudt een overgang maken.... ja eeeh hoe leg je dat uit....
zeg maar in de overgang iets minder kort scheren....dan komt de overgang mooier uit....snap je het of moet ik het duidelijker proberen te formuleren??
en als je paard zijn vacht al wat dikker is, gewoon wat minder kort scheren......dan zie je het anders namelijk wel heel erg..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:55

moonie schreef:
zo heb ik paard met hele dikke staart hoe vlecht je dat ooit in

hoe bedoel je??
alleen bovenkant??
of hele staart???

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:58

allen bovenkant

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 22:59

oowja, als je de staart mooi dik en golvend wil hebben, dan moet je 9 vlechtjes maken, en daarvan weer 3. en van die 3 weer 1.. wordt heel mooi

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:04

moonie schreef:
allen bovenkant

zorg dat je wat versteviger hebt....
kan haarlak zijn, of bier of koude thee
dan pak je iets grotere lokken en gewoon heel stevig aantrekken...
geen equistar in doen.... maar van te voren dus haarlak o.i.d erin dan vlechten.... daarna nog wat versteviger.... strak een staartbandage erom heen tegen het schuren op de wagen en het moet goedkomen...
denk er wel aan na je concours de staart even af te spuiten...

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:14

en wat te doen met een paard met super dikke manen! ik vlecht met naald en draad maar toch is zijn haar zo dik! we hebben het al uitgedund en al!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:14

patries_kjp schreef:
Charlotted schreef:

nouw wij scheren altijd tot einde pijpbeen (voorbenen) en tot hak (achterbenen) zeg maar.... en dan waar je dus ophoudt een overgang maken.... ja eeeh hoe leg je dat uit....
zeg maar in de overgang iets minder kort scheren....dan komt de overgang mooier uit....snap je het of moet ik het duidelijker proberen te formuleren??
en als je paard zijn vacht al wat dikker is, gewoon wat minder kort scheren......dan zie je het anders namelijk wel heel erg..

idd, het 'randje' doe je met het scheermachine naar onder ipv naar boven en dan heb je een overgang ipv een rand. Hoewel ik het bij vossen ed altijd nog wel goed zichtbaar vind....

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:16

little_angel schreef:
en wat te doen met een paard met super dikke manen! ik vlecht met naald en draad maar toch is zijn haar zo dik! we hebben het al uitgedund en al!

jah, wij hebben pony van de dochter van de springruiter (snappen jullie het nog) en echt die heeft ONHANDELBARE manen.... maar met naald en draad weet ik er altijd toch iets moois van te maken....
vind het wel fijn als ze wat dikkere manen hebben...
wordt zow mooi altijd met naald en draad
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 03-09-05 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:18

jah idd, vossen zijn drama met scheren...
vaak zie je het idd wel erg...
maar probeer iets minder kort te scheren.. dan krijgen ze niet die doffe voskleur die ze krijgen van het scheren.. en idd wat Urielle zegt... dat bedoelde ik dus...

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:19

heyyy ik meld mij ook, neej niet om dingen te vragen maar ik denk dat ik maar patries_kjp stand-in ga spelen haha

[edit] vossen zijn heel lastig, eigenlijk scheer je al snel teveel haar weg waardoor ze een heel apart kleurtje krijgen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:22

hahaha idd, dat bedoelde ik net dus ook
vind dit wel een errug leuk topic
goed idee!!

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:24

hahaha das mooi

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:53

little_angel schreef:

Bij dikke manen vlecht ik met kleinere plukjes (bijv. een half kammetje breed) dan een paard met dunne manen (heel kammetje)- e.e.a. afhankelijk van de nek van het paard natuurlijk.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:04

Dikke manen moet je gewoon vaker trekken Dat doe ik bij Ky ook, die heeft anders ook nogal een dikke bos.

En opscheren doe ik iets anders dan de rest hier. Ik scheer meestal alleen de haartjes die over de hoef heenvallen en de kootholte+vetlok. Dan is het wel netjes, en je ziet niet zo dat het geschoren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:13

myhorses4evr schreef:
eerste tip:
je kan wat glanshaarlak over de neusriem en de zadelkussens spuiten.
dat geeft extra glans, handig tijdens wedstrijden. je moet het er wel weer goed afhalen na die tijd, anders droogt het leer uit.

Je kunt het beste de goedkoopst mogelijke spray pakken. En idd goed afpoetsen. Zwart leer slaat er groen van uit.

En Quic Braid van Exhibitor's is topspul voor het vlechten van lastige manen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:40

ik scheer ook altijd de benen van het paard , maar dat doe ik de onderkant kootholte en de rand van de hoef van beneden naar boven en de boven gedeelte tot aan de knie en had laat maar zeggen van boven naar beneden dan zie je het ook minder erg, want dan blijft er meer haar opzitten,

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:58

willem is vos dus ik scheer bij voorbaat al niet ik weet dat hij een amber achtige kleur krijgt en dat staat dus niet bij de rest.
alleen in november, maar an is zijn hele lichaam geschoren.

ik gebruik ooka ltijd glasspray en babydoekjes. je kan ook een beetje babyolie op een doekje doen en dan om de ogen en neus.. dan komt dat grijze mooi uit vind ik.. lijkt het of ze sprekendere ogen hebben.
willem heeft een fjordenkapsel dus die hoef ik alleen maar ff bij te knippen, alleen door de dekens is het einde altijd plat.. en moet ik echt met haarlak omhoog houden

ik was zijn staart altijd de dag tevoren, leg er vlechten in en op de dag van de wedstrijd doe ik er een staartvlecht in. verder spray ik in het onderste gedeelte nog glansspray.

hoe meer glimmen hoebeter

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:38

babyolie boven de ogen, is vooral erg mooi als je een donker paard hebt Ziet er altijd heel chique uit!

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:28

Heey

Om sporen en het bit supermooi te laten glanzen kan je koperglans gebruiken, kan je gewoon in de supermarkt halen, werkt onwijs goed!!
Verder... alleen voor de wedstrijd met de staart beziggaan, NOOIT met de borstel er in. :9

:P :P -xxx-

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:38

ik dacht een keer me paard mooi te laten glimmen met baby olie ik lekker dik erop smeren hij was echt bling bling ikke trots een uurtje later op concour begon die helemaal dof te worden leek wel of ik hem niet gepoets had dus effe een tip voor de gene die hun paard met baby olie willen laten glimmen voor effetjes is het mooiiiii