het leek mij wel leuk om hier een topic te maken met tips voor grooms.
voor wedstrijden bedoel ik dan. dus heeft iemand tips om je paard super duper mooi te maken? alle tips welkom!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Charlotted schreef:Wat ik me afvroeg, ik wil graag de benen van mn paard opscheren, maar hij heeft dus achter 1 wit been en 1 wit randje en voor 2 vosbenen (ff snel omschreven dus), maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Want alleen wit wegscheren is dus geen gezicht en als ik 4 benen doe zie je dat volgens mij keigoed (kijk maar in de Hoefslag bij Briar van Jan Brink, daar kun je zeer goed zien dat ie is opgeschoren, vind ik dus niet mooi). TIPS?
moonie schreef:zo heb ik paard met hele dikke staart hoe vlecht je dat ooit in
moonie schreef:allen bovenkant
patries_kjp schreef:Charlotted schreef:Wat ik me afvroeg, ik wil graag de benen van mn paard opscheren, maar hij heeft dus achter 1 wit been en 1 wit randje en voor 2 vosbenen (ff snel omschreven dus), maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Want alleen wit wegscheren is dus geen gezicht en als ik 4 benen doe zie je dat volgens mij keigoed (kijk maar in de Hoefslag bij Briar van Jan Brink, daar kun je zeer goed zien dat ie is opgeschoren, vind ik dus niet mooi). TIPS?
nouw wij scheren altijd tot einde pijpbeen (voorbenen) en tot hak (achterbenen) zeg maar.... en dan waar je dus ophoudt een overgang maken.... ja eeeh hoe leg je dat uit....
zeg maar in de overgang iets minder kort scheren....dan komt de overgang mooier uit....snap je het of moet ik het duidelijker proberen te formuleren??
en als je paard zijn vacht al wat dikker is, gewoon wat minder kort scheren......dan zie je het anders namelijk wel heel erg..
little_angel schreef:en wat te doen met een paard met super dikke manen! ik vlecht met naald en draad maar toch is zijn haar zo dik! we hebben het al uitgedund en al!
little_angel schreef:en wat te doen met een paard met super dikke manen! ik vlecht met naald en draad maar toch is zijn haar zo dik! we hebben het al uitgedund en al!
myhorses4evr schreef:eerste tip:
je kan wat glanshaarlak over de neusriem en de zadelkussens spuiten.
dat geeft extra glans, handig tijdens wedstrijden. je moet het er wel weer goed afhalen na die tijd, anders droogt het leer uit.