Sydney2005 schreef:Volgens mij moet je gewoon uit bestaande proeven leuke lijnen halen en veel gaan kijken op kampioenschappen! Is heel moeilijk om nog origineel te zijn....
Bedankt voor de tip! 
Bettine schreef:Weet niet of je hem ook rechtstreeks kan openen, door hierop te klikken:
http://www.knhs.nl/objects/00000368.pdf
Heeyy heel erg bedankt! daar staan ook leuke ideeen op!
hetismij schreef:en volgens mij om de moeilijkheidsgraad te verhogen, misschien kan je iets doen van twee zijgangen meteen na elkaar, bijvo schouderbinnenwaarts en dan gelijk een appuyement (weet ok niet of dat mogelijk is!)
Ja dat is mogelijk..
heb nu op de AC lijn (A-X)schouderbinnenwaarts en dan van X tot M of H appuyeren...
Zep schreef:appuyeren uit de hoek naar X, op X changement en volte 8m en dan terugappuyeren naar de hoek en daar bij aankomst onmiddellijk weer een wissel.
Volgens mij is dat de dichts mogelijke benadering van een zig-zag appuyement in galop.
Bedankt voor het interessante idee!
Dus dit mag wel?, maar geen appuyeren rechts-X/wissel- appuyeren links? (niet dat ik dat kan ofzo..
)
rooievos2 schreef:B aanspringen contra, A afwenden, D-E appuyeren, E wissel. verder veel hoefslag vrij
Leuk idee
bedoel je dit in een 20x40 bak? anders ben ik bang dat dit deel teveel tijd kost..
(van B naar A, ik doe liever ietsje sneller achter elkaar)
Emeraldo schreef:Geen idee of het leuke tips zijn, maar dat kunnen andere bokkers mee beoordelen.
Changementen op een slangevolte.
Appuyement in galop, van D naar M of H, doorgaan in contra, via de diagonaal in uitgestrekte galop.
Succes ermee!
Bedankt voor de tips!
Rhythm schreef:Changementen op de volte rijden. Moet hij wel goed aan de hulpen zijn...
Verder maak het niet te moeilijk, je kunt beter een simpele kur heel goed rijden dan een moeilijke kur heel slecht....
Daar heb je zeker gelijk in..anders heb ik een moeilijke kür wat er uit gaat zien als "De leukste thuis" ahum... als alles dus verkeerd gaat...
Die volte met changementen ga ik eens proberen ... maar weet niet of ik dat er in ga doen....hij doet de wissels nu sinds 2/3 weken wanneer IK ze wil ...HAHA
Bedankt allemaal ! Meer tips en ideeen zijn nog steeds super welkom!