Doping gebruik nu met naam en toenaam in P&S!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doping gebruik nu met naam en toenaam in P&S!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:55

Zat net in de nieuwe paard en sport stukje van de tuchtcommissie te lezen en er werd met naam en toenaam een jongen genoemd die op doping is betrapt tijdens de zwolle stallion show. Sinds 1 januari mogen ze dit dus doen! Nou ken ik die jongen toevallig en wat een looozer zeg!!!

Vind het een goeie zaak dat ze nu met naam en toenaam zulke mensen erin zetten!

bonnielove

Re: Doping gebruik nu met naam en toenaam in P&S!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:01

eigen schuld he

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:02

Doen ze goed inderdaad.
Zielige acties, doping gebruiken

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:05

gewoon puur natuur rijden

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:06

Helemaal mee eens, en zeg is hoe heettie
ik zou ook niet het gevoel hebben dat ik gewonnen had als ik doping had gebruikt ...
Domme mensen in de wereld

Edit: Laat maar
Laatst bijgewerkt door Hackie op 27-08-05 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:07

Ik snap het niet, de vader van die jongen heeft een hengstenhouderij, Manhattan is van hun! Dat zet je toch niet op het spel?? Volgens mij heeft hij nu ook niet aan de drentse kamp mee kunnen doen en aan de IAN ook niet!! Tevoetstelling van 3 maanden.... Vorig jaar reed hij nog mee in Lanaken, lekker puh dat ie daar nu nie mee kan doen....

Het gaat om de heer ...
Laatst bijgewerkt door Mickey op 28-08-05 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:08

Zolang maar vasstaat dat t daadwerkelijk zo is, vind ik t een goeie zaak om gewoon de naam bekend te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:14

Grappig, ff onderzoekje gedaan... Hij staat op alle startlijsten voor de jonge springpaarden in Ermelo maar in de uitslagen staat ie er niet meer bij...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:17

tja..eigen schuld he

maar een vraag:
is bier(alcohol dus) dat je aan je pony geeft ook doping? k heb op knhs site niks zien staan..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:28

ja dat merkte ik al dat ze dat deden. Normaal staat alleen de letter er en niet de naam en plaatsnaam. Vroeg me al af waarom nu wel.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:35

Eigen schuld

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:50

mirjamalvaro schreef:
ja dat merkte ik al dat ze dat deden. Normaal staat alleen de letter er en niet de naam en plaatsnaam. Vroeg me al af waarom nu wel.

GOED lezen wat er in het artikel van de Tuchtcommissie staat.... Het staat er namelijk bij vermeld waarom deze persoon met naam + naam paard genoemd wordt!
Doel is natuurlijk om mensen af te schrikken, zodat het dopinggebruik in de paardenwereld teruggedrongen wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:16

de vraag is natuurlijk of het opzettelijk dopinggebruik is. De dopinglijst is waanzinnig lang en wordt aangepast terwijl je met je ogen knippert. De meest eenvoudige middeltjes vallen onder doping.

Als er daadwerkelijk moedwillig dopinggebruik is mag het van mij best gepubliceerd maar tis best banketstaaf als je iets hebt gegeven voor de algemene gezondheid voor je paard, net als bijv. de beruchte hoestdrankjesschandalen en je staat dan in de P&S

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:29

SLim en terecht. Maar dan moeten ze het wel zeker weten, want anders is een goede naam zo kapot.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:06

Hij was positief op bute, zelf ik heb daar van gehoord( geen flauw idee wat het doet) maar als ik de naam ken dan moet het wel iets heftigs zijn.

Maar weet iemand wat de werking is en of dat zin heeft op een "gewone" wedstrijd?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:56

Vind het wel goed dat de naam en alles vernoemd word.
Kijk als een wielrenner doping gebruikt dan is die persoon er zelf bij, maar als de ruiter het paard doping geeft vind ik het triest omdat het paard hier zelf niet voor kiest hij krijgt het gewoon toegedient....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:08

Heb het ff opgezocht voor mensen wordt het bijna niet meer gebruikt door de vele bijwerkingen. Het komt er op neer dat dit pijnstillende en ontstekingsremmende middelen zijn, de zogenaamde NSAID's. Bij mensen werd het gebruikt bij reuma.

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:15

Sydney2005 schreef:
Heb het ff opgezocht voor mensen wordt het bijna niet meer gebruikt door de vele bijwerkingen. Het komt er op neer dat dit pijnstillende en ontstekingsremmende middelen zijn, de zogenaamde NSAID's. Bij mensen werd het gebruikt bij reuma.

bute is idd een ontstekingsremmer, maar mag bij mensen niet meer gebruikt worden als geneesmiddel, onder meer omdat het zeer ernstige schade aan bloedcellen op kan leveren. Maar mijn pony is twee jaar geleden ook positief getest op bute dat was op het NK, terwijl ik toch zeker weet dat ik (of wie dan ook in mijn omgeving) die pony dat middel NIET heeft gegeven. Gelukkig stond mijn naam er niet volledig in

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:02

heidehofs schreef:
tja..eigen schuld he

maar een vraag:
is bier(alcohol dus) dat je aan je pony geeft ook doping? k heb op knhs site niks zien staan..

Nope, ik heb het mijn paard ook een keer gegeven en de dag daarna heb ik een dopingcontrole gehad. Paar maanden later kreeg ik een brief dat m'n paard doping vrij was!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:36

Wist ik niet eens... Zal zo eens gelijk even kijken haha

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:47

Bute is een heftig pijnstillende ontstekingsremmer. Mijn stokkreupele aan spat lijdende pony was binnen een paar dagen rad en vloog weer als een driejarige door de wei... Dat kan dus wel zeker je wedstrijdresultaten beïnvloeden...
Het is lange tijd aantoonbaar in het bloed en maakt je paard officieel ongeschikt voor de slacht omdat het ongezond is voor mensen en bij het paard opgeslagen wordt in de lever als ik het goed begrepen heb van de veearts. Officieel horen dit soort medicijnen in het paspoort vermeld te worden. In Nederland is dit een verboden geneesmiddel maar wordt nog wel verstrekt door veeartsen die er aan kunnen komen omdat het zo goed werkt. Merknaam bv: equipalazone

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:13

Wat een verhaal. Maar wat is nu eigenlijk doping bij paarden? Bute snap ik, het laat je (kreupele/zieke?) paard gewoon top lopen... Maar wat word verder nog onder doping verstaan?
Las overigens laatst ergens dat After Riding (soort Cole's Linnement) niet mag worden gebruikt tijdens wedstrijd...?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:20

Alles is verboden tenzij je toestemming hebt van de KNHS en het in je paspoort staat.
Hou dat maar aan en vraag voortaan aan je veearts of je met de voorgeschreven medicijnen wel op wedstrjd mag.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:56

En terecht!!!

Dit soort praktijken mogen van mij flink hard aangepakt worden. Zo lijkt het me ook wel een goede straf als mensen die wegens ongeoorloofd geweld een sanctie krijgen, met naam en toenaam genoemd worden in de P&S!

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:08

hou er denk ik een alternative mening op na: stel dat je paard athrose heeft. Heel vaak zie je zulke paarden aangeboden worden als gezelschapsdieren want verder kun je er niets mee. Maar de behoefte aan gezelschapsdieren is kleiner dan het aantal paarden met lichamelijke problemen. Als ze met dat spul nog een aantal jaren probleemloos kunnen lopen, waarom mag dat dan niet? is toch ook sneu als al die dieren naar de slager moeten! Vind wel dat er een vermelding van in het paspoort moet!